• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Feb 13, 2012
196
39
43
39
Cluj-Napoca
#1
Titlu : Lucrările de deviere a Someşului, în zona Aeroportului, încep în martie. Cât costă ?
Sursa : http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 06880.html
Data : 21 februarie 2013, 13:15
Autor : Cosmina Fernoaga

Lucrările de deviere a Someşului, în zona Aeroportului, vor începe din martie, anunţă Administraţia Bazinală de Apă Someş-Tisa. Circa jumătate din valoarea proiectului - 82.561.87 de lei - sunt fonduri nerambursabile, acordate prin POS Mediu.

Conform directorului ABAST, Dan Canta, lucrările finanţate de autorităţile de management a POS Mediu vizează doar părţile din zonele de vest şi de est de Aeroport.

Administraţia Bazinală de Apă(ABA) Someş-Tisa a anunţat azi obţinerea unei finanţări în valoare de 18 milioane de euro pentru lucrările de deviere a Someşului Mic în zona aeroportului. Fondurile sunt nerambursabile şi asigură finanţarea în proporţie de 52,6% a lucrărilor. Acestea au fost obţinute prin Programul Operaţional Sectorial Mediu, Axa Prioritară 5, al cărei scop este protecţia împotriva inundaţiilor. Obţinerea acestei finanţări permite ca pista de aterizare de 2100 de metri să devină funcţională în acest an.

Solicitarea ABA Someş-Tisa pentru obţinerea fondurilor a fost aprobată în şedinţa de analiză a firmei de consultanţă UE Jaspers, din data de 18 februarie 2013.

"La momentul actual, lucrăm împreună cu proiectantul la întocmirea documentaţiei, vizând lucrările care vor fi finanţate prin POS Mediu", spune directorul Dan Canta. "Ultimul pas îl reprezintă întocmirea cererii de finanţare. Propunerea ABA Someş-Tisa a fost transmisă Unităţii de Management a Proiectelor, din cadrul Administraţiei Naţionale "Apele Române". Mai departe, fluxul de transmitere cuprinde Autoritatea de Management POS Mediu, Axa Prioritară 5, urmând ca apoi cererea de finanţare să fie depusă la firma de consultanţă UE Jaspers. În final, fluxul parcurge traseul invers, până la ABA Someş-Tisa".

"Devierea Someşului Mic în zona aeroportului" este parte componentă a proiectului "Amenajarea râului Someşul Mic în municipiul Cluj-Napoca". Acest proiect amplu cuprinde lucrări specifice care constă în amenajarea albiei, îndiguiri, construirea zidurilor de sprijin şi consolidarea malurilor, pe Someşul Mic şi pe afluenţi - Becaş, Murători, Zăpodie, Canalul Morii, confluenţă cu râul Nadăş - în Cluj-Napoca.

În urma licitaţiei lansate, lucrările au fost contractate, iar în faza actuală s-a finalizat proiectul tehnic al lucrării. Contractul de lucrări( proiectare, verificare proiect şi execuţie) a fost adjudecat de către asocierea formată din: SC Socot SA, SC Tehnodomus SA, SC Azimut COM SRL şi SC Aquaprociv Proiect SRL.
 

nrares

New Member
Feb 16, 2012
4
0
1
Cluj-Napoca
#2
“Inabilitate de comunicare”: devierea Someşului mai aşteaptă, cele 18 mil. € sunt pentru altceva
Administraţia Bazinală de Apă (ABA) Someş-Tisa anunţa joi obţinerea unei finanţări în valoare de 18 milioane de euro pentru lucrările de deviere a Someşului Mic în zona Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. După o zi, ABAST a revenit cu un alt comunicat în care îşi cere scuze şi clarifică situaţia banilor din POS Mediu: sunt pentru "protecţia împotriva inundaţiilor şi reducerea eroziunii malurilor, cu efecte benefice în planul protejării populaţiei şi a bunurilor materiale din calea consecinţelor devastatoare ale calamităţilor naturale".
Administraţia Bazinală de Apă (ABA) Someş-Tisa a organizat ieri o conferinţă de presă şi a tranmis că cele 18 milioane de euro reprezintă o sumă nerambursabilă şi asigură finanţarea în proporţie de 52,6% a lucrărilor de deviere a Someşului Mic în zona aeroportului. Numai că banii veniţi prin Programul Operaţional Sectorial Mediu, Axa Prioritară 5, No Regrets Measures sunt pentru protecţia împotriva inundaţiilor, nu pentru devierea Someşului.
Astfel, ABAST a explicat, într-un alt comunicat de presă, remis vineri, că situaţia stă altfel. "În cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii firmei de consultanţă UE Jaspers au avut loc analize preliminare pentru o posibilă finanţare a unei porţiuni de proiect, aferent doar pentru municipiul Cluj-Napoca, proiect care are ca obiectiv protecţia împotriva inundaţiilor şi reducerea eroziunii malurilor, cu efecte benefice în planul protejării populaţiei şi a bunurilor materiale din calea consecinţelor devastatoare ale calamităţilor naturale", se arată în comunicat.
Acelaşi document specifică faptul că "pentru faza a II–a a proiectului privind devierea râului Someş se vor găsi alte surse de finanţare, dacă va fi posibil".
"Ne cerem scuze consultantului UE Jaspers pentru erorile apărute în informarea publică, acestea datorându-se unei inabilităţi în comunicare pe care ne-o asumăm. ABA Someş-Tisa respinge ferm orice altă interpretare a demersului său, orientat strict spre interesul cetăţenilor din zonă", se scuză instituţia în finalul comunicatului de presă.
http://citynews.ro/eveniment/inabilitat ... unt-pentru
 

Ovidiu Veres

Well-Known Member
Mar 29, 2012
801
636
93
38
Cluj-Napoca
#4
Avand in vedere ca subiectul are ca tema principala lucrarile la noua pista a LRCL, consider potrivita postarea unor imagini de la fata locului, nu neaparat cu legatura directa cu devierea firelor de apa. Daca e necorespunzator, rog un moderator sa faca un artificiu de calcul :)

Imaginile sunt realizate cu acceptul echipei care lucreaza la sistemul de balizaj, foarte amabili baietii. Am mult mai multe imagini, si de la inaltime, daca primesc acceptul din partea moderatorilor acestei sectiuni, voi posta si altele. Deocamdata va ispitesc :)









 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,727
2,240
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#5
Faine.
Fiind vorba despre stadiul lucrarilor si nu de "aveoane", ce mai astepti?
Asta s-ar potrivi si la trip reports :)
 

Ovidiu Veres

Well-Known Member
Mar 29, 2012
801
636
93
38
Cluj-Napoca
#6
Multumesc pentru gazduire :)

Inca o mica serie, selectandu-le pe cele esentiale. Urmeaza si nocturne, in limita timpului disponibil pana la fuga intr-un scurt cvasi-concediu.



















 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,727
2,240
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#7
Wow, deci nu numai ca te-au lasat sa fotografiezi echipamentele, ci te-au ridicat si cu jucaria lor.
Superbe. Multumum pt ca te-ai trezit de dimineata.
 

Ovidiu Veres

Well-Known Member
Mar 29, 2012
801
636
93
38
Cluj-Napoca
#8
Cu drag. Pentru aceasta comunitate, in exclusivitate. Revin cu alta serie mai spre seara.
 

andi28

Active Member
Mar 11, 2012
162
48
28
CLJ
www.clujean.net
#9
superbe pozele, multumesc si eu.
In alta ordine de idei, sunt gata bretelele de legatura? nu am vazut pana acum proiectul bretelelor, stie cineva unde se poate gasi? poate chiar o poza aeriana...
 

alex

Well-Known Member
May 24, 2012
2,505
727
113
53
CRAIOVA
#10
Superbe ovidiu!! Este pentru prima data cand vad asa ceva!
Thanks for share!!
 

Ovidiu Veres

Well-Known Member
Mar 29, 2012
801
636
93
38
Cluj-Napoca
#11
Mersi pentru aprecieri. Am zis ca "hai sa incerc si altceva". Ideea e ca nu am realizat doar fotografiile, ci baietii mi-au si explicat multe legate de balizaj, calibrare, mentenanta, etc.
In conditiile in care nu cunosteam detalii tehnice, am aflat materialul din care sunt facuti stalpii, conditii de montare, plusuri si minusuri, producator suedez, faptul ca ultimul stalp, dinspre oras, cel mai inalt, ar fi trebuit montat in curte la o vulcanizare, dar ei n-au acceptat sa le implânte galbejorul in mijlocul curtii pe bani marunti (probabil), tipul de becuri, etc.

Andi, despre bretele nu stiu sa-ti dau multe amanunte, stiu doar ca sunt doua la capetele pistei actuale si, din cate tin minte, inca una pe undeva aproape de mijloc. Stadiul lucrarilor? Betoanele sunt cam gata, ILS, lumini, licurici in max. 2 saptamani sunt gata si nivelare teren cam in 3 si, cica, se zvoneste ca vine o aeronava mai mare decat YR-CAA pentru low-pass-uri si probabil si touch down cam in 3 saptamani. Oricum, ritmul de lucru, indiferent de ora, e frenetic, pentru un santier pe teritoriul Romaniei.

Revin cu un edit cu noi imagini. Peste cateva ore.
 

iulius

Active Member
Dec 2, 2012
375
126
43
31
Brasov
#13
Incerc sa pun totul in contextul pistei de la BRV.
Cat timp a luat la Cluj montarea/calibrarea balizaj-ului? Este asta o actiune de sub o luna?
 

utopium

Active Member
Apr 23, 2013
243
42
28
Cluj-Napoca
#15
"user" said:
Am vazut ca planul e sa ajunga la CAT III odata ce ajung si la 3500 de metri, speram ca pun acum CAT III, la ce ceata e la Cluj iarna (si cateodata toamna/primavara) nu stiu daca II ajuta foarte mult.
 

VicMures

Active Member
Feb 18, 2012
355
140
43
LRCL
Flightdiary
My fr24 profile
#16
Ovidiu, multumim mult pentru poze. Mai asteptam, sa stii. :)
 

mrares

Active Member
Mar 24, 2013
638
84
43
Hell
#17
"utopium" said:
Am vazut ca planul e sa ajunga la CAT III odata ce ajung si la 3500 de metri, speram ca pun acum CAT III, la ce ceata e la Cluj iarna (si cateodata toamna/primavara) nu stiu daca II ajuta foarte mult.
Era vorba de CAT III dar din pacate a ramas doar CATII si sa speram ca macar asta o sa functioneze ca si CATII si nu ca cel vechi care tot CATII si functiona CATI ........
 

utopium

Active Member
Apr 23, 2013
243
42
28
Cluj-Napoca
#18
Oficial in prezentarile aeroportului apare ca si CAT I sistemul vechi ... nu stiam ca ar fi vrut sa fie CAT II.
 

mrares

Active Member
Mar 24, 2013
638
84
43
Hell
#19
Povestile c cat-ul clujului sunt deja demne de inclus in folclor....... in special panta......