Lufthansa (LH/DLH)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Lufthansa in the red for the first quarter of 2019

Pana si colosul Lufthansa dă vina pe costurile din ce în ce mai mari cu combustibilul...iar la dl Cuc, nu a ținut explicația data de Wolf legat de faptul ca, pierderile inregistrate de TAROM au avut la baza creșterea costurilor cu combustibilul ....plus cheltuielile cu reviziile avioanelor
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Este imposibil ca la o companie de marimea Tarom sa ai brusc si intr-un singur an pierderi de zeci de milioane de dolari americani, practic cele mai mari pierderi din istoria companiei intr-un singur an, numai din cresterile costurilor cu combustibilul si revizii la avioane. Probabil dl. Wolff crede ca audienta domniei sale e formata numai din copii. Scuze pentru offtopic.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
Chiar nu sunt fan Wolf si nici nu am sustinut niciodata ca Wolf a fost un manager grozav...dar, pierderea inregistrata de Tarom anul trecut este abia pe locul 6 in topul pierderilor inregistrate de Tarom...

Cât credeti ca o sa scoata pierdere Tarom in anul 2019? Pronosticul meu este peste 200 mil. lei !!!
Rank​
AN​
PIERDERI (lei)​
1​
2010​
-332,530,654​
2​
2011​
-262,224,490​
3​
2009​
-234,723,435​
4​
2012​
-230,617,520​
5​
2017​
-172,355,725​
6
2018
-133,000,000
7​
2013​
-130,167,730​
8​
2001​
-128,550,492​
9​
2014​
-110,161,004​
10​
2002​
-100,205,945​
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
@lagrange, multumesc pentru precizari. Cred ca nu mi-am ales foarte bine cuvintele, am vrut sa spun ca or fi fost ani cu pierdere mult mai mare, dar era de unde. Erau venituri, erau depozitele de cash. Cea mai drastica scadere a pernei de cash, excluzand fanteziile cu cumparatul de ATR-uri 72 cu banii jos, in timpul directoratului Wolff s-a intamplat.
 
Este imposibil ca la o companie de marimea Tarom sa ai brusc si intr-un singur an pierderi de zeci de milioane de dolari americani, practic cele mai mari pierderi din istoria companiei intr-un singur an, numai din cresterile costurilor cu combustibilul si revizii la avioane.

Aceste revizii chiar costa enorm. Sunt milioane de dolari pentru un shop-visit la un singur motor. Si problema este ca s-au aglomerat foarte multe revizii de acest fel intr-un interval de timp relativ scurt.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Haideti sa ducem discutia la un nivel corect, fara a compara mere cu pere.

Lufthansa nu a facut pierdere in Q1 datorita combustibilului si a reviziilor. Da, combustibilul a avut un Impact de 200 mil EUR ( dar discutam totusi de o cifra de afaceri de 7-8Mrd adica o pondere de ca 2-3%.
La revizii iarasi discutam de o ajustrae ca urmare a schimbarii sistemului contabil pe IFRS 2018 de la IFRS 2015, asa cum in 2018 au ajustat la vinzari.

Daca discutam de Tarom iarasi nu tine faza cu "reparatiile costa mult". Sunt costuri planificate pentru care se poate face la orice ora un provizion pe ora de motor zburata, ciclu samd. Orice prost care ia o Masina in Leasing cu full Service vede pe factura lunara un provizion pausal pentru Service si unul pentru uzura cauciucurilor. Cheltuiala la momentul mentenantei si reflectarea contabila sunt doua lucruri diferite.

Singura chestie care poate avea un Impact este o pierdere contabila legata de o resursa de zbor ramasa in cele doua A310 vindute, care a trebuit dedusa one time la momentul vinzarii.

Restul sunt chestiuni operationale. Cite rute sunt operate cu Profit?
 
Lufthansa nu a facut pierdere in Q1 datorita combustibilului si a reviziilor

Banuiesc ca nu fiindca stiu foarte bine sa-si estimeze costurile de revizii si volumul fuel hedging. Problema lor pare a fi legata de alegerea mai putin inspirata a rutelor Airbus 380. Dau un exemplu pe care-l stiu, BA opereaza one daily May-Sep LHR-YVR de citiva ani, LH nu ...

Daca discutam de Tarom iarasi nu tine faza cu "reparatiile costa mult". Sunt costuri planificate pentru care se poate face la orice ora un provizion pe ora de motor zburata, ciclu samd

Reparatiile nu ar trebui sa-i coste mult fiindca le fac in regie proprie ... divizia tehnica Tarom ??? Volumul pieselor de schimb necesare a fi inlocuite dupa inspectia fizica a aeronavelor ce urmeaza a fi supuse acestor acestor revizii periodice costa ... Daca pilotii fabuloshi ai Taromului trintesc aeronavele la aterizare pe celebrele piste cu dale denivelate sau gropi ale Otopeni-ului, uzura anvelopelor si a trenurilor de aterizare ating 150% la jumatatea intervalelor de revizie.

Singura chestie care poate avea un Impact este o pierdere contabila legata de o resursa de zbor ramasa in cele doua A310 vindute, care a trebuit dedusa one time la momentul vinzarii.

Resursa de zbor trebuia ponderata cu cheltuielile de revizii tehnice dupa amortizarea completa, cheltuielile de stocare, pretul real de valorificare din piata ca bun intreg sau dezmembrat. Pierderea contabila se datoreaza principiilor irealiste reminiscente in sistemul contabil Romanesc.
 
@Todd is Back Si cum ar trebui aterizate avioanele pe celebrele piste de la OTP sau alte aeroporturi cu infrastructura asemanatoare ? Sau cum ar trebui aterizate avioanele la FRA si MUC ?
 
Poti compara pistele si taxiway-urile de la FRA si MUC cu cele de la OTP? Poti compara regulamentele interioare si a al posibilitatilor tehnice disponibile in training-ul pilotilor LH cu cu a celor de la Tarom?
 
Banuiesc ca nu fiindca stiu foarte bine sa-si estimeze costurile de revizii si volumul fuel hedging. Problema lor pare a fi legata de alegerea mai putin inspirata a rutelor Airbus 380. Dau un exemplu pe care-l stiu, BA opereaza one daily May-Sep LHR-YVR de citiva ani, LH nu ...

Eu nu discut pe baza de banuiei ci pe cifre si rapoarte oficiale. Ca value Investor eu citesc cu atentie rapoartele companiilor la care detin actiuni.

Te poti informa si tu din actuala prezentare pentru investitori


Pagina 6 iti explica reajustarea capitolului engine overhaul
Pagina 7 iti arata impactul in 2018 a introducerii IFRS18 vs varianta 15-> in 2019 are Impact exact pe partea de engine overhaul
Pe pagina 36 si 37 ai explicat fuel hedgingul si cota curenta de 80% cu target de 85% pentru decada urmatoare

Hai sa nu facem comparatii bullshit de rute de genul X opereaza ruta y cu echipament z.

Londra este cea mai mare piata O&D din Europa necomparabila cu o structura federala cum e Germania. Dincolo de asta trebuie sa vezi si traficul istoric si huburile liantelor respective.
A380 la Hansa o duc foarte bine si sunt "lucrate" pe rute unde oricum au JV in cadrul aliantelor. Le umplu inclusiv pe rute unde nu au un hub la celalat capat, gen Miami.
Vor avea insa nevoie de mai putine deoarece fac un hub shifting cu crestere la MUC unde au investiti 1 Mrd. in extensia terminalului propriu si unde muta o parte din 380 dar pe termen lung vor avea nevoie de un model intre 359 si 388 pe rutele cu First.
FRA nu are momentan Probleme la capacitate de sloturi ci la capacitate de Pax.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Poti compara pistele si taxiway-urile de la FRA si MUC cu cele de la OTP? Poti compara regulamentele interioare si a al posibilitatilor tehnice disponibile in training-ul pilotilor LH cu cu a celor de la Tarom?

Nu am comparat, te-am intrebat pe tine cum se aterizeaza un avion cand infrastructura e nasoala, gen OTP, si cum se aterizeaza cand pistele si caile de rulare sunt bune, gen FRA MUC. Iar in general aterizarea unui avion se face pe baza unor guideline-uri si training-uri bazate pe un Flight Crew Training Manual pus la dispozitie de producatorul avionului, nicidecum de companie. Dar na, poate stiti voi mai bine ca la LH sunt mai dibaci aia ca romanasii nostrii care va rup spatele si membrele la fiecare aterizare.
 

Acum serios, tu cit bullshit de blogareala crezi?

Lufthansa va vinde in 2023 o parte din A380 la book value catre Airbus ca Offset la comanda de 350. Daca vor da inapoi cele mai noi preluate vor recupera 55% din banii dati pe ele - asta intr-un Moment al tranzactiei in care nu exista piata 2nd Hand.

Ti-am mai scris sus motivul operational, dar poate ca dincolo de Ocean lucrurile mai complicate se inteleg mai greu.

Lufthansa trece momentan printr-un proces de simplificare a flotei - proces care va dura la nivel de concern cam 15 ani, inceput in 2012. In acelasi timp huburile LH au niste Probleme specifice.

MUC -> este vechiul hub intraeuropean, upgradat datoria investitiei de 1Mrd in extensia terminalului - Hansa vrea sa duca trafic pe acolo sa recupereze cit mai multi bani din investitia in infrastructura; MUC "vechi" era hub secundar care opera cu 25 de avioane "mici" 330,343 si citeva 346 -> planificarea acum este de 25 A359 si 7 A388 ; MUC are problema " 2 piste" asa pe termen mediu LH va avea nevoie de un model mai mare, pentru upgradeul de la 359, rutele operate de 346 cu First pt care 359 e prea mic si General capacitatea intre 359 si 388

FRA - terminalul 1 unde Hansa s-a extins Pina in C are o problema de capacitate; chit ca are istoric 75 de avioae ling curier, nu mai face fata -> asa ca Hansa vrea aici sa aiba avioane mai mici; cu cele 3 piste nete ( sud e doar decolare, cea noua doar aterizare) nu e problema de capacitate de zbor; in contextul armonizarii flotei aici e preconizata pe termen lung o flota mare de 777 -> 77F inlocuiesc la Cargo fllota de MD, primele 779 inlocuiesc cele 14 747 si cele 6 388 date inapoi, mai exista 18 optiuni de switch 748->779 ( iarasi buy back cum e si la 388)

La nivelul de informatii blogarite de tine e si foarte comlicat sa vezi ca in cadrul grupului intre 2016 si 2020 10 A343 cu 240 de locuri la Swiss sunt inlocuite cu 12 773 cu cite 330 de locuri. 1500 de scaune in plus capacitate si la nivel de Swiss cu First si Business care ocupa jumatate din suprafata e suficienta crestere sustenabila pe zona premium, nu? Ca pe leisure e urmatorul deal in Pipeline.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Lufthansa Group net profit for the first-half year period amounts to EUR -116 million (2018: EUR +713 million) – Huge loss at Eurowings

The Group’s Network Airlines – Lufthansa, SWISS and Austrian Airlines – reported an aggregate Adjusted EBIT of EUR 565 million for the first-half year period (prior-year period: EUR 989 million)

Eurowings generated an Adjusted EBIT for the first half of 2019 of EUR -273 million (compared to EUR -220 million in the same period last year)


Se pare ca Eurowings este o piatra de moara pentru ei, pe care pentru moment nu au reușit să o eficientizeze. Este destul de grea batalia cu Ryanair si restul LCC, nu degeaba zilele trecute CEO LH a avut iesirea publică cu biletele de 10 euro la adresa Ryanair.

 
Nimic nou Sub soare.. toata lumea e la -20-25%, EasyJet e asa, Ryanair e asa, AF-KLM.. pe 2 o sa raporteze si IAG
 
Adica unul din cele 5 319 care zboara pentru Eurowings si Brussels va inlocui 319 de la Adria. Brussels va anunta o restructurare se pare in Noiembrie, Eurowings e in proces de rationalizare a operatunilor post Air Berlin si o parte din capacitatile wet lease devin libere.
 
Pana în prezent a încercat Lufthansa cu avioanele proprii sa acopere golul lăsat de falimentul Adria. În septembrie au fost anulate 17 zb spre Munchen!! Din păcate șirul anularilor a continuat și va continua și în luna octombrie:astăzi nu cred ca s-a operat nici un zbor TSR-MUC, iar în perioada următoare pana în 21.10 sunt programate doar câte 1 zb/zi. Din programul de Iarna zborurile TSR-MUC vor fi operate de Lufthansa cu A319 (2x) și CR9 (1X).
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Hai sa fim realisti.
Suntem inainte de programul de iarna asa ca luna octombrie va fi sacrificata operational.
De la 1 noiembrie lucrurile se schimba - programul de iarna elibereaza o parte din capacitatile-rezerva, wetlease se poate lua din nou sau eventual ruta va fi reconsiderata -> redus nr de frecvente si treceea la un avion mai mare.
Sa nu uitam si ca momentan ultimele E195 stationate in MUC vor fi transferate la Dolomiti, CityLine a inceput sa primeasca 319.