Acum serios, tu cit bullshit de blogareala crezi?
Lufthansa va vinde in 2023 o parte din A380 la book value catre Airbus ca Offset la comanda de 350. Daca vor da inapoi cele mai noi preluate vor recupera 55% din banii dati pe ele - asta intr-un Moment al tranzactiei in care nu exista piata 2nd Hand.
Ti-am mai scris sus motivul operational, dar poate ca dincolo de Ocean lucrurile mai complicate se inteleg mai greu.
Lufthansa trece momentan printr-un proces de simplificare a flotei - proces care va dura la nivel de concern cam 15 ani, inceput in 2012. In acelasi timp huburile LH au niste Probleme specifice.
MUC -> este vechiul hub intraeuropean, upgradat datoria investitiei de 1Mrd in extensia terminalului - Hansa vrea sa duca trafic pe acolo sa recupereze cit mai multi bani din investitia in infrastructura;
MUC "vechi" era hub secundar care opera cu 25 de avioane "mici" 330,343 si citeva 346 -> planificarea acum este de 25 A359 si 7 A388 ;
MUC are problema " 2 piste" asa pe termen mediu LH va avea nevoie de un model mai mare, pentru upgradeul de la 359, rutele operate de 346 cu First pt care 359 e prea mic si General capacitatea intre 359 si 388
FRA - terminalul 1 unde Hansa s-a extins Pina in C are o problema de capacitate; chit ca are istoric 75 de avioae ling curier, nu mai face fata -> asa ca Hansa vrea aici sa aiba avioane mai mici; cu cele 3 piste nete ( sud e doar decolare, cea noua doar aterizare) nu e problema de capacitate de zbor; in contextul armonizarii flotei aici e preconizata pe termen lung o flota mare de 777 -> 77F inlocuiesc la Cargo fllota de MD, primele 779 inlocuiesc cele 14 747 si cele 6 388 date inapoi, mai exista 18 optiuni de switch 748->779 ( iarasi buy back cum e si la 388)
La nivelul de informatii blogarite de tine e si foarte comlicat sa vezi ca in cadrul grupului intre 2016 si 2020 10 A343 cu 240 de locuri la Swiss sunt inlocuite cu 12 773 cu cite 330 de locuri. 1500 de scaune in plus capacitate si la nivel de Swiss cu First si Business care ocupa jumatate din suprafata e suficienta crestere sustenabila pe zona premium, nu? Ca pe leisure e urmatorul deal in Pipeline.