• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Lufthansa (LH/DLH)

lagrange

Well-Known Member
Lufthansa amana cu 1 luna reluarea zborurilor FRA-CLJ, FRA-TSR.

Noua data pentru reluarea celor 2 rute: 01 martie 2021.
 

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
da, 4/7 cu CR9, biletele sunt deja disponibile pe site ... si OS care avea aceasta destinatie pâna acum exclusiv în Star Alliance cred ca exulta de bucurie ... :BangHead:
 

colonelu81

Well-Known Member
Da, nu au motive de extaz.
Pe de alta parte, orarul si frecventa IAS-VIE (cele de dinaintea pandemiei), si, mai ales, pozitionara geografica centrala fac din VIE o varianta mult mai buna pt zboruri de conexiune in Europa, in timp ce FRA va fi pt zboruri lung-curier (ceea ce VIE nu prea are) si eventual scurt curier doar spre ce este mai la vest de acest hub
Ofertele imi par mai mult complementare decit concurente.
Ar fi fost mai problematic pt AUA daca s-ar fi introdus IAS-MUC
 
Last edited:

oldblueeyes

Well-Known Member
@Thomas @colonelu81 Cred ca ar fi bine sa vedeti mai intii repozitionarea strategica si realitatea.

Austrian a luat inca dinainte de de COVID decizia strategica de a renunta la Q400 si de a concentra miezul flotei pe A320 (in contextul falimentului Air Berlin /Niki si a intrarilor agresive Ryanair/Lauda si Wizz in Viena).

VIE-IAS era pe de-o parte o ramasita a fostului JV cu Tarom in care Tarom opera CLJ-VIe in code share samd....

Realitatea actuala este urmatoarea:

- improbabil ca IAS sa umple un E195 cu paxi de transfer
- cel mai mic model care ramine in flota la nivel de grup e CRJ900, toate sunt in FRA
-FRA e cele mai mare hub und trebuie umplute cele mai mari avioane, huburile secundare au in general curse duplicat pe rutele mari
- AUA is reduce oferta long haul, flota scade de la 12 la 9 avioane lung curier ( nu ca in FRA nu ar fi parcate defintiv cele 8 A380 ramase, cele 17 A346 si ultimele 744 scoase din uz inaintea tranzitiei efective la 779)

Cu 60 de avioane scurt curier ( toate Q400 sunt vindute deja si ies pina in vara, 6 A319 si de principiu si A321 pleaca) Austrian ramine cu 60 de avioane pe rute scurte ---- e cam cit are/avea Vueling in BCN - deci e foarte probabil sa vedem mai putin hub and spoke si mai mult P2P.

Pentru paxii din IAS cel putin la long haul oferta este evident mult mai buna - ca si comparatie discutam la valori de dinainte de criza de ca 100 avioane lung curier stationate in de LH in FRA vs 12 in VIE. Iar scurt curier oricum trebuiau sa zboar oricum "pe invers" si in MUC daca voiau sa ajunga in Lituania sau Albania.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user

alexxy

Well-Known Member
Nu cred sa se renunte la IAS - VIE, chiar si acum apare in orarul de vara cu 7/7. Probabil vor reduce frecventele, dar nu cred sa renunte total. Erau zile vara (pre covid) cand se zbura cu A321.
 

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
@oldblueeyes asta vroiam sa spun si eu, ce a scris si @alexxy ... cel putin deocamdata VIE-IAS este 2/7 în aprilie, 3/7 pâna la sfârsitul lui mai si 7/7 din iunie cu 195 în sistem la OS.

Sa vedem daca va ramâne ... oricum, cred ca suntem cu totii de acord ca ce vedem azi în sistemele de rezervari pentru la vara la orice companie si pe orice ruta poate fi numit mai degraba speranta decât plan de operare ...
 
  • 👍
Reactions: 1 user

cristi_avb

Well-Known Member
fly-ra 2017
Începând cu 21 mai 2021, Lufthansa va opera zboruri directe pe ruta Frankfurt – Iași, în zilele de luni, joi, vineri și duminică.

LH1542 Frankfurt 10:00 – 13:20 Iași luni, vineri
LH1540 Frankfurt 06:30 – 09:50 Iași joi, duminică

LH1543 Iași 14:05 – 15:30 Frankfurt luni, vineri
LH1541 Iași 10:35 – 12:00 Frankfurt joi, duminică
 
  • 👍
Reactions: 1 user

colonelu81

Well-Known Member
Desigur, Thomas are dreptate; sunt multe incertitudini la care nu avem raspuns.
Completarea mea la ce a scris oldblueeyes, cu care sunt de acord apropos de strategia AUA, e ca IAS-VIE era operat inca de dinainte de pandemie cu E195 si nu mai era pe Q400 de ceva timp.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Aici trebuie sa diferentiem un pic.

E normal sa ai si zile cu trafic foarte mare si cu alt echipament - e suficient sa ai un corporate deal pentru un congres de medici sau niste pachete pentru croaziere si lucrurile se modifica semnificativ fata de cererea consistenta pe termen lung.

Tot la fel stim cu totii ca ce e azi in sisteme sunt incercatul marii cu degetul pentru a vedea daca si cita cerere exista de fapt.

Intrebarea este cum definesti fluxurile de pasageri pe termen lung si cum reconfigurezi huburile - marea durere de cap in toate huburile mari e suprafat ocupata de locurile business - playerii mari se pregatesc sa creasca proportia premium economy, ca clasa C va ramine cel mai probabil la 50% din bookinguri pe Zoom.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

andi28

Active Member
Intrebarea este cum definesti fluxurile de pasageri pe termen lung si cum reconfigurezi huburile - marea durere de cap in toate huburile mari e suprafat ocupata de locurile business - playerii mari se pregatesc sa creasca proportia premium economy, ca clasa C va ramine cel mai probabil la 50% din bookinguri pe Zoom.
buna intrebare. Si grea problema - pt ca oamenii raman pe zoom, cresti proportia premium economy, ceea ce inseamna ca creste pretul mediu pe bilet, ceea ce face ca mai multi oameni sa ramana pe zoom. Deci nu stiu cum e mai bine
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Aici gresesti, pentru ca pleci de la premisa ca premium economy creste in defavoarea economy. Creste reducindu-se business.

Si aici tb sa vedem citeva lucruri pe termen mai lung.

Daca ne intorcem cu 60 de ani in urma, prima si singura clasa era ceea ce azi e first. Apoi a apart ceea ce e azi economy.
Business a fost a treia clasa introdusa.
Daca vedem ce era business acum 40 de ani, atunci era cam ce e premium economy acum, cu un üic mai mult service. Eu imi aduc foarte bine aminte cum acum 20 de ani cursele de business pe long haul ma chinuiam intr-un fotoliu care e inclina la 130 de grade.
In timp clasa business a evoluat ca produs spre first, dar a ramas numeric importanta si denumita asa pentru ca firmele nu le-au mai platit angajatilor first - de aici si ideea LH inainte de pandemie de a avea un business plus, pe fondul reducerii first.

Premium economy este in concern cea mai profitabila clasa din ultimii ani - ea produce cel mai mare venit pe suprafata ocupata. E valabil si in zona turistica dar vezi cujm sunt configurate avioanele Edelweiss care e un cash cow.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
De azi LH reia FRA-CLJ cu 4/7 și un orar de pandemie: aeronava E90 aterizează la 15:55 la CLJ și decolează spre FRA a doua zi la 7:30.

Un overnight cu posibilitatea reală de a vizita locurile ;)
 
  • 👍
Reactions: 1 user

oldblueeyes

Well-Known Member
Lufthansa si-a extins comenzile long haul.

La toamna vin "peste rind" 5 789 pre-produse pentru Norwegian.
In 2027 vin 5 359 suplimentare.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
ala nou inca nu e lansat, vine cu 779... asa ca e de fapt ala vechi dar scaunele asezate altfel un an si jumatate
 

lagrange

Well-Known Member
Se pare ca toată aviatia (de la Ryanair la Lufthansa) se va baza foarte mult pe zborurile de vacanta in aceasta vara, explicabil, cererea acumulata pentru vacante fiind la cele mai înalte cote.

 
  • 👍
Reactions: 1 users
Top