@Thomas @colonelu81 Cred ca ar fi bine sa vedeti mai intii repozitionarea strategica si realitatea.
Austrian a luat inca dinainte de de COVID decizia strategica de a renunta la Q400 si de a concentra miezul flotei pe A320 (in contextul falimentului Air Berlin /Niki si a intrarilor agresive Ryanair/Lauda si Wizz in Viena).
VIE-
IAS era pe de-o parte o ramasita a fostului JV cu Tarom in care Tarom opera
CLJ-VIe in code share samd....
Realitatea actuala este urmatoarea:
- improbabil ca
IAS sa umple un E195 cu paxi de transfer
- cel mai mic model care ramine in flota la nivel de grup e CRJ900, toate sunt in FRA
-FRA e cele mai mare hub und trebuie umplute cele mai mari avioane, huburile secundare au in general curse duplicat pe rutele mari
-
AUA is reduce oferta long haul, flota scade de la 12 la 9 avioane lung curier ( nu ca in FRA nu ar fi parcate defintiv cele 8 A380 ramase, cele 17 A346 si ultimele 744 scoase din uz inaintea tranzitiei efective la 779)
Cu 60 de avioane scurt curier ( toate Q400 sunt vindute deja si ies pina in vara, 6 A319 si de principiu si A321 pleaca) Austrian ramine cu 60 de avioane pe rute scurte ---- e cam cit are/avea Vueling in
BCN - deci e foarte probabil sa vedem mai putin hub and spoke si mai mult P2P.
Pentru paxii din
IAS cel putin la long haul oferta este evident mult mai buna - ca si comparatie discutam la valori de dinainte de criza de ca 100 avioane lung curier stationate in de LH in FRA vs 12 in VIE. Iar scurt curier oricum trebuiau sa zboar oricum "pe invers" si in
MUC daca voiau sa ajunga in Lituania sau Albania.