Malév (MA/MAH)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
A

Anonymous

Guest
Dupa plecarea Boeingurilor, mai putin LOB care este in revizie in hangar, mai sunt cele patru Canada DHC-8-402Q. Primele care vor pleca sunt LQB si LQD (retro). LQA este in revizie la Innsbruck, se pare ca va zbura direct de acolo. Despre soarta lui LQC nu se stie nimic concret.
La fel vor pleca si cele trei EMB-120ER Brasilia (FAI, FAL si FAN). Conform ultimelor zvonuri, pleaca in Rusia.
 
Re: Re: Budapest Ferenc Liszt (BUD/LHBP)

Da, din pacate asa este:
Boeing 737 -6Q8 28259 1378 HA-LOD Malév ferried 14feb12 SNN-BGR-GYR for part-out, + 28260/1400 HA-LOE
Boeing 737 -6Q8 29348 1415 HA-LOF Malév ferried 14feb12 SNN-BGR-GYR for part-out & scrap, + 28261/1437 HA-LOG
Boeing 737 -6Q8 29349 1455 HA-LOJ Malév ferried 14feb12 SNN-BGR-GYR for part-out & scrap, + 29353/1508 HA-LON
haloj.jpg
 
Re: Re: Budapest Ferenc Liszt (BUD/LHBP)

cum naiba, nu pot sa le vanda undeva? chiar trebuie taiate? Cand vedem ce Boeinguri vechi cumpara JOR, ma mira faptul ca le taie pe cele de la Mah...
 
Poate par paranoic , dar graba asta seamana cumva cu dorinta de a nu mai da nici o sansa de revenire a MALEV. Nu am fost niciodata adeptul complotismului , dar aici , vorba ta Petru , ceva "pute" !
Sap acuma sa vad cui apartin cele 4 Dash ajunse la Thorp .

LE : Din surse destul de avizate de la SNN (unele discutii transpar si pe forumurile irlandeze) initial ILFC a dorit sale pastreze la SNN "a couple of months" ( vreo doua luni ) in eventualitatea ca MALEV va reusi sa re-decoleze. Ceva s-a rupt intr-o saptamana si tare mi-e ca gestul de a le duce pa Phoenix a fost unul premeditat , pentru a descuraja negocierile cu rusii. Nu sunt avocatul nimanui , dar se stie ca ILFC e pentru multe mari companii aeriene "firma de casa" de "sale-lease back" .

Din pacate se pare ca si Dash-8 Q400 apartin tot lui ILFC , finantatorul tranzactiei cu SAS de acum cativa ani.
 
In cazul asta Malev se va putea relansa numai cu alte avioane. Poate ca ai gura aurita si apar rusii cu Sukhoi ! :) cine stie, asta legat de faptul ca acea banca a cumparat ceva din datorii. Ramane de vazut , sa nu fie ceva implicatii socio politice in zona din ce se simte....
 
Petru,
Mie mi-e clar : locitura data Malev de catre Comisia Europeana ARE LEGATURA cu imbatzosarea lui Orban fata de europeni. NU O SA UIT ca si altii au primit "ajutoare de stat" mult mai consistente si sunt bine-mersi. Exemple ? Lufthansa , Air France , etc.
Sa nu uitam ca politica asta a limitarii ajutoarelor de stat e una discutabila. Cine e mare , sare peste ea. daca esti mic si te mai si imbatzosezi....soarta ti-e pecetluita !
Asta apropo de implicarea socio-politica.
Pentru mine e INADMISIBIL si nu exista explicatie pentru ce a facut ILFC. E CLAR ca graba asta nu e "pe gratis" !
Om vedea !
 
chiar daca e off-topic, si Serbia a fost bombardata ca nu a vrut sa se supuna NATO...si au incasat-o...dar au ramas cu capul sus! Asa ca si ungurii nu trebuie sa se supuna! Ba dimpotriva, poate ca Rusia e partenerul de care ar avea nevoie...chiar daca e ceva mai dubios!
 
Sa nu uitam ca Rusia e totusi o putere. Daca la nivel al perceptiei publice e tinuta cumva ca un potential periculos , sa ne amintim de uriasele afaceri facute de Rusia cu Germania de exemplu ( gazul cu Wintrershall , ditamai fostul cancelar Schroeder consilier la Gazprom , etc). Fluxurile de capital rusesti patrund in toata Europa si rusii isi fac propria politica.
Nu vad asadar de ce n-ar intra la MALEV , mai ales ca au mai fost , mai ales ca suma in discutie e una minora pentru un colos ca Rusia , mai ales ca asta le ofera penetrabilitate in Europa "aparent" ostila.Preluarea ungurilor de la MALEV de catre rusi poate fi si o palma data politicienilor vest-europeni , complet incapabili sa se reformeze si sa uite de marote. Macar de ar invata ceva !

Off-topic , aparent : DE CE ajutorul de stat primit de Ford la Craiova e legal si acceptat si al celor de la MALEV nu ? Ce zona defavorizata e Craiova? Cate locuri de munca "salveaza" ? Dupa stiinta mea vreo 2,000. La MALEV erau 2,600 de angajati ! Q.E.D.
 
La Craiova pe langa Ford, mai e vorba si de firme de furnizori de piese http://www.ziare.com/articole/furnizorii+ford+craiova (11 la numar) gen Johnson Controls samd care au venit si unde s-au creeat iarasi sute de locuri de munca. Dar asa e, nu e drept ca intr-o tara sa se subventioneze tot si in alta sa se dea cu parul...
 
O sa incerc sa creez un topic special , dar pana atunci : ca orice entitate economica , fiecare companie are un buget aprobat de AGA. Pierderile (daca sunt) se constitue ca un deficit bugetar in sens clasic.
Si acum vine intrebarea (scuze daca e off-topic) : daca TAROM are pierdere (deci deficit) de unde finanteaza acest deficit? Din imprumuturi bancare ? Garantate cum? Nu cumva cu garantii de stat? Aceste garantii nu sunt cumva cel mai clasic tip de ajutor de stat?
 
Seria -600 al 737 a fost si este una lipsita de succes.. are acelasi consum ca si seria -700 dar cara mai putin cargo si pasageri... Nefiind companii interesate in ele, acestea valoreaza mai mult ca piese de schimb.
 
Prima aeronava (ex MAH) a parasit Shannon, este vorba de 737-8Q8 - HA-LOU. Aeronava se indreapta catre SE. Se pare ca ILFC a gasit repede un chirias.
Ultima pozitie de pe flightradar este cea din poza. Zborul se poate urmari aici.

halouw.jpg


LE
Pe planefinder a ajuns pana in zona TLS.

LE2
conform ultimelor zvonuri, va ajuge la Transavia.
 
Oare nu puteau cei de la Malev sa deschida un proces in care sa invoce precedentul cu privire la ajutoarele de stat primite de celelalte companii si astfel sa scape cel putin temporar de soarta pe care au avut-o ?
 
A plecat si LOB
Boeing 737 -7Q8 29346 1264 HA-LOB Malév ferried 17feb12 BUD-SNN, was last 737 at BUD

Dupa cum ziceam, a ajuns la TLS. Parca cei de la KLM au acolo o baza, posibil sa se vopseasca in TRA.
Boeing 737 -8Q8 30684 1689 HA-LOU ILFC ferried 16feb12 SNN-TLS, Malév cs prior delivery to?
 
LOU sta pe apropn la TLS si astepta intrare in hangar, pentru o noua vopsire.
Dupa asta, va pleca la AMS pentru reconfigurarea cabinei.

429685_2910308515485_1193762505_32459566_453416969_n.jpg


halou2g.jpg
 
"Circa Viorel OCTAVIAN" said:
Oare nu puteau cei de la Malev sa deschida un proces in care sa invoce precedentul cu privire la ajutoarele de stat primite de celelalte companii si astfel sa scape cel putin temporar de soarta pe care au avut-o ?
Din cate se stie,statul Ungar a facut imprudenta sa "supere" UE cu anumite atitudini nonconformiste,rezultatul nu s-a lasat asteptat.
Sa ne gandim ca in acelasi gen de situatie financiara se afla ROT,CSA,LOT ...
 
...Gyn are dreptate; si acolo e un fel de dictatura, ceva de genul noi va dam bani si voi dansati pe muzica care o punem noi ! , altfel ....rezultattul de vede...