dupa ce, ani de zile, discreta familie elvetiana Mantegazza a pompat sume considerabile in companie (120mioGBP din '09-'13) fara a reusi sa o redreseze cu adevarat - au cedat 90% lui Greybull Capital. care va mai baga 125mioGBP (plus altii 50 de la fostii actionari).
interesant de notat este ca in timp ce deal-ul se negocia, sindicatele au acceptat reduceri salariale de pina la 30% - si 700 de suprimari de posturi (aproape 400 voluntare - din totalul de 2'500), constienti fiind ca altfel vinzarea nu se va face - si ca ar risca sa isi piarda toti joburile... scopul declarat al managementului fiind sa isi alinieze baza de costuri pe cele mai eficace LCCuri.
deci - vine Greybull, taie flota de la 42 la 34, taie Midlands si mentine Gatwick, Manchester, Birmingham, Luton & Leeds, si in acelasi timp confirma 15*737MAX8 plus tot atitea optiuni... asa vor zbura numai pe Boeing, cu toate avantajele de cost ce vin la pachet ... astfel, conteaza MON sa isi intareasca pozitia pe leisure, si va incerca sa intre pe piata LCC.
(in ceea ce priveste masurile de restructurare / unificare a flotei, ma duce putin gindul sa fac o paralela cu ROT, dar ma abtin)
interesant de notat este ca in timp ce deal-ul se negocia, sindicatele au acceptat reduceri salariale de pina la 30% - si 700 de suprimari de posturi (aproape 400 voluntare - din totalul de 2'500), constienti fiind ca altfel vinzarea nu se va face - si ca ar risca sa isi piarda toti joburile... scopul declarat al managementului fiind sa isi alinieze baza de costuri pe cele mai eficace LCCuri.
deci - vine Greybull, taie flota de la 42 la 34, taie Midlands si mentine Gatwick, Manchester, Birmingham, Luton & Leeds, si in acelasi timp confirma 15*737MAX8 plus tot atitea optiuni... asa vor zbura numai pe Boeing, cu toate avantajele de cost ce vin la pachet ... astfel, conteaza MON sa isi intareasca pozitia pe leisure, si va incerca sa intre pe piata LCC.
(in ceea ce priveste masurile de restructurare / unificare a flotei, ma duce putin gindul sa fac o paralela cu ROT, dar ma abtin)