Monarch Airlines (ZB/MON)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Boobba-One

Well-Known Member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
dupa ce, ani de zile, discreta familie elvetiana Mantegazza a pompat sume considerabile in companie (120mioGBP din '09-'13) fara a reusi sa o redreseze cu adevarat - au cedat 90% lui Greybull Capital. care va mai baga 125mioGBP (plus altii 50 de la fostii actionari).
interesant de notat este ca in timp ce deal-ul se negocia, sindicatele au acceptat reduceri salariale de pina la 30% - si 700 de suprimari de posturi (aproape 400 voluntare - din totalul de 2'500), constienti fiind ca altfel vinzarea nu se va face - si ca ar risca sa isi piarda toti joburile... scopul declarat al managementului fiind sa isi alinieze baza de costuri pe cele mai eficace LCCuri.
deci - vine Greybull, taie flota de la 42 la 34, taie Midlands si mentine Gatwick, Manchester, Birmingham, Luton & Leeds, si in acelasi timp confirma 15*737MAX8 plus tot atitea optiuni... asa vor zbura numai pe Boeing, cu toate avantajele de cost ce vin la pachet ... astfel, conteaza MON sa isi intareasca pozitia pe leisure, si va incerca sa intre pe piata LCC.
(in ceea ce priveste masurile de restructurare / unificare a flotei, ma duce putin gindul sa fac o paralela cu ROT, dar ma abtin)
 
Parca MOL le canta prohodul astora...

Monarch: U.K. scrambles to help travelers after airline goes bust


http://www.travelweekly.co.uk/articles/286590/oleary-claims-norwegian-air-running-out-of-cash

O’Leary said: “Both Monarch and Norwegian are in trouble. It’s an open secret among airlines that Monarch and Norwegian may not survive through the winter. They are burning cash.
...
Monarch chief executive Andrew Swaffield also recently rejected suggestions that Monarch is in trouble.

Oh well... moving forward. :)

juhLmvG.png


sursa imagine:
Code:
http://portugalresident.com
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Cineva isi freaca palmele cu gandul la niste piloti care isi cauta loc de munca...
 
V-am spus saptaminile trecute ca Ryanair se astepta la asta?

In plus, o noua sansa - IAG ar putea face o miscare si baga Vueling in locul Monarch, dar si Easyjet a avea o piine de mincat.
 
Acele 737 MAX 8 comandate de Monarch se redistribuie catre celelalte companii care au plasat deja comenzi pentru acest model (aka. li se livreaza mai repede comanda) sau sunt pot fi preluate de alte companii (cum a facut Tarom cu cele doua 737-800NG)?
 
Cred ca le vor prelua alte companii care au deja comenzi pentru ele ori vreo companie de leasing pentru a le inchiria la randul lor.
 
Cred ca pur si simplu se avanseaza sloturile.
 

Tinta lui MOL era de fapt Norwegian, mai precis sa descurajeze plecarile pilotilor catre ei. Si cum in orice diversiune trebuie sa bagi si un adevar langa minciuna, ca sa fii credibil, le-a cantat prohodul la amandoi, desi numai unul era pe moarte, iar celalalt o duce foarte bine.

Pe de alta parte, Monarch, Air Berlin si poate si altii daca vor urma sunt victimele atat a supracapacitatii cronice din transportul aerian european, cat si a situatiei lor financiare nesanatoase la fel de cronice. Pretul foarte mic al petrolului de anul trecut doar le-a mai prelungit putin existenta. Probabil ca astfel de falimente vor mai echilibra o piata care a fost umflata prea mult. Insa de aceasta situatie vor profita tocmai LCC-urile care au creat supracapacitate, asta dupa ce aceleasi LCC-uri s-au capitalizat foarte bine si au pornit un razboi in care cei subcapitalizati sunt victime sigure.

Dar in egala masura este adevarat si ce a spus un boss de la Ryanair intr-o declaratie data pe la Bucuresti, si anume ca pretul mic al petrolului a permis supravietuirea multora care ar disparea de pe piata la un pret de 70 de dolari barilul.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Nțț.
E doar o lege simpla, valabila si-n biologie si-n economie si-n alte o mie de domenii: cine nu creste (sau creste prea incet) moare!

Intelepciunea populara: pestele mare il mananca pe cel mic!
 
Eu ma gandesc la faptul ca acele sloturi de 737 erau ocupate printr-un leasor care le va pastra pentru altii... in caz de cancellation nu cred ca se redistribuie sloturile cu clientii existenti. Din cate cred eu (nu stiu sigur) contractele de comanda ar trebui sa aiba data fixa de livrare stabilita in functie de disponibilitatea sloturilor in momentul semnarii... in acest fel compania este protejata avand timp sa planifice angajari, rute noi, strategii de flota, influx de capital, etc... avansarea pe lista de livrari ar putea fi catastrofala pentru multi.
 
cine nu creste (sau creste prea incet) moare!
Cresterea aceea mai trebuie sa fie si sustenabila. Cei care dau faliment acum nu au ajuns aici din cauza ca nu ar fi crescut. Aici este un tablou mult mai complex in care avem in primul rand structura de cost. Pentru ca astazi in aviatie costul a devenit elementul esential si din pacate in mod obiectiv nu toti il pot scadea in aceeasi masura.

De exemplu, unii ca Ryanair sau Wizzair si-au adus costurile la un nivel minim posibil printr-un mix de procedee, de la discounturi masive obtinute de la Boeing sau Airbus pentru comenzi substantiale si pana la reducerea (uneori chiar eliminarea) taxelor platite catre aeroporturi prin schemele de discounturi pentru volum. Si asa au castigat un avantaj competitiv. Mai vorbim apoi despre pozitionarea pe piata, pe care unii nu au inspiratia sa o alega cel mai bine.

Cresterea este intr-adevar solutia pentru a profita de economiile de scara, dar este esential ca ea sa fie sanatoasa. In plus, o astfel de crestere se poate realiza in timp, intr-o progresie pe termen lung, si necesita resurse mari de capital. Iar pe o piata care tinde spre consolidare, nu prea mai e timp si nici spatiu pentru crestere. De aceea vedem de exemplu inovatia Joon, o idee prin care se incearca diminuarea efectului structurii de cost necompetitive si are la baza speranta ca publicul tinta va accepta cu naivitate sa plateasca un ban in plus doar pentru ca aceasta companie se identifica cu imaginea sa.