Noi companii aeriene românești ?

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Care din companiile/proiectele aflate în derulare va opera zboruri comerciale în anul 2022?

  • Air Connect

    Votes: 14 87.5%
  • Hellojets

    Votes: 3 18.8%
  • Fly Lili

    Votes: 2 12.5%
  • Air Oradea

    Votes: 2 12.5%

  • Total voters
    16

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
4,865
3,309
303
58
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Se pare ca pandemia nu a împiedicat oameni, institutii sau companii sa aiba planuri si viziuni ... se spune ca uneori ar fi chiar mai inspirat sa actionezi în contratimp ...

Ce credeti, care din proiectele enumerate chiar va reusi sa decoleze la propriu?
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Nu am votat, dar spun aici in comentariu NICIUNA. Toate sunt niste firme fantoma ca si cele din trecut infintate pentru spalari de bani, sai inchid o firma, si deschid o alta, si tot asa. Firme mari care someaza si isi pot relua rute nu o pot face din cauza traficului scazut, iar neica nimeni astia infinteaza rute si viseaza ca o sa aiba si pasageri. :)
 
  • 👍
Reactions: 1 user
La 2 luni dupa sondaj un mic update:

- Air Connect anunta ca angajeaza personal navigant dar în continuare nu are AOC
- Hellojets si Fly Lili au AOC dar nu se mai aude nimic de ei
- Air Oradea nu are deocamdata nimic în afara de intentia declarata de a scoate la licitatie operarea în wetlease în februarie (nu am gasit însa nimic pe SEAP)

sa vedem ...
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Până la urmă, iată că Hellojets a operat primele zboruri comerciale... chiar dacă altfel decât a fost ideea inițială...
 
Se pare ca am fost cam optimisti. Hellojets cu cateva zboruri sporadice ,Air Connect isi fixase obiective indraznete toamna aceasta ,a sfarsit prin a-si inchiria avionul. Nimeni nu a deschis rute regulate.

Iar Air Oradea si Flylili... asteapta vremuri mai bune,ca sa fiu elegant.
 
Ultima idee trăznet după Air Oradea, sub egida specialiștilor de la Camera de Comerț și Industrie a Romaniei.

,,CCIR propune constituirea unui nou operator aerian sub forma unei societăți pe acțiuni, cu participarea consiliilor județene ca acționari, care să opereze cu un număr semnificativ de aeronave de mică capacitate (19 locuri) între cele mai importante orașe ale țării, pe baza unui orar foarte bine stabilit pe termen lung.
La nivelul CCIR se va efectua, în perioada următoare, un studiu de oportunitate în urma căruia se vor pregăti documentele necesare privind statutul şi organizarea unei astfel de companii."

La cum arata bugetul țării (deficit excesiv), mai o companie aeriană care să producă alta gaura la buget, suplimentar pe langa gaurile produse de majoritatea aeroporturilor mai era nevoie in RO.

 
O nouă companie aeriană ar putea apărea pe piața de la noi. Golul lăsat liber de Blue Air a creat în ultimul an oportunități nu doar pentru operatorii deja prezenți, ci și pentru Cătălin Mihai Nichifor, care a fost director financiar la TAROM în perioada iunie 2021-iunie 2022. Acesta și-a făcut recent o companie aeriană, Romanian Aviation Group, potrivit datelor din Monitorul Oficial consultate de Economica.net.

Acționarii Romanian Aviation Group sunt Nichifor și firma sa, Nichifor Consulting, potrivit datelor din platforma ">Termene.ro.

Contactat de Economica.net, Nichifor spune că a înființat firma „ca să fie, avem o idee, vom fi mai mulți parteneri, dar deocamdată suntem în fază incipientă”. Mai multe detalii va putea oferi după câteva luni.
 
  • 👍
Reactions: 1 user