Mersi, dar as prefera sa ne tutuim
suntem cum s-ar spune intre noi, toti forumistii!
LEJ este in principal un aeroport logistic (hub DHL) si partial ca si punct de realimentare pentru transportul de trupe spre Irak. Desi e putin peste 2 mil pax, economic nu este cine stie ce - Lufthansa are legaturi spre FRA,
MUC, VIE, DUS si in rest pasagerii sunt de charter.
Alte aliante nu prea au intrat, abia acum se pune problema unei legaturi in Skyteam operata cu Saab2000 de Darwin.
Mai interesant mi s-ar parea DRS care ar si ceva mai multi operatori, destinatia fiind ceva mai interesanta turistic, dar nu stiu cit de fancy ar fi asta pentru turistul roman - desi ca idee destinatia este ideala : orasul are ce oferi, sunt multe hoteluri bune si ieftine, se poate combina cu Praga si Wroclaw..
Ca o parere personala, un aeroport ca
SBZ ar trebui sa lupte mult mai mult pentru inbound (dadeam intr-o alta postare aeroporturi regionale din UK ca si target datorita promovarii regiunii prin printul Charles).
Marea problema in zona este de fapt existenta a doua aeroporturi mici. Daca vom considera
TGM un target de low cost pentru Wizz si Ryan, atunci
SBZ trebuie clar sa se pozitioneze pe destinatii 'civilizate' si aici culmea, tot la grupul LH m-as gindi pentru inceput (cursa spre
STR Germanwings ar acoperi nevoile de business ale industriei cu profil auto pina la Brasov, on top trafic etnic etc).
Sau poate Tarom ar putea aduna masa critica pentru a baza o aeronava la
SBZ si a deservi pe linga
MUC si
STR si NUE cu ceva gen 2/7 operat in W cu
TSR, CDG si
AMS..
A copia pe altii la genul 'hai sa ii aducem si noi pe Wizz' nu mi se pare o strategie.