Noutati

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,310
2,895
903
Aotearoa
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Conform unui proiect de HG, initiat de Ministerul Transporturilor, Aeroportul Tuzla va fi deschis traficului international de calatori si de marfuri. În acest scop, actul normativ prevede înfiintarea punctului de trecere a frontierei de stat si a punctului vamal.
Masura este luata la solicitarea firmei Regional Air Services, proprietar si administrator al aeroportului, care detine „Certificatul de autorizare aerodrom”, eliberat de Autoritatea Aeronautica Civila Româna.
 
Iti dai seama, daca fac si puct de trecere al frontierei, va fi un mic paradis cu aeronave GA - cel putin asa sper eu.
 
Mai e nevoie de o pista ca lumea (chiar daca nu asfaltata, dar ca lumea), un drum de acces la aerodrom... plus ca odata intrati in Schengen cu bulgarii, punctul de trecere a frontierei nu le va fi util decat ... turcilor? ucrainienilor? moldovenilor?, sau oricui vrea sa zboare spre tarile astea.
 
Atat pista, cat si caile de rulaj sunt bune. Drumul de acces a fost imbunatatit anul trecut.
 
Cu o infrastructura minimala, subdezvoltata, si o pista de iarba, aeroportul Tuzla inregistreaza o medie a traficului de 16.000 pasageri/an, iar in anul 2009 a fost votat drept „Cel mai dinamic aeroport din Romania” de Airport Forum.

Periodic, Regional Air Services organizeaza vara, pe litoral, evenimente aviatice, anul acesta fiind unul foarte important, desfasurat in zilele de 13 si 14 iulie, Aeromania.

Prin sustinerea modernizarii aeroportului Tuzla, se vor putea organiza in continuare evenimente aeriene pe litoralul Marii Negre, dar si atragerea unor investitori cu ajutorul carora serviciile oferite in zona vor fi de o mai buna calitate.

In acest sens, se apeleaza in primul rand la ajutorul pasionatilor de aviatie din Romania. Sustinerea modernizarii poate fi facuta in mod gratuit, semnand petitia din linkul urmator: https://apps.facebook.com/petitie-regional-air/

Tot la acest link pot fi gasite si detalii cu privire la aceasta initiativa. De asemenea, pot oferi si alte detalii pe care doriti sa le cunoasteti.

Multumim foarte mult!
 
Initiativa interesanta. Care ar fi însa sustinerea efectiva? Doar folosirea aplicatiei facebook?

Adica nu înteleg prea bine scopul petitiei
 
Scopul petitiei este sa arate autoritatilor ca aeroportul Tuzla este sustinut de comunitate si ca, daca vreodata va exista o posibilitate, pentru ca, din pacate, acum nu exista, merita sa primeasca fonduri europene.
 
Un foarte frumos reportaj realizat de The Money Channel la Aeroportul Tuzla.

 
Comunicat de presa RAS Tuzla:
Ca urmare a publicarii la data de 27 noiembrie 2014 in HotNews a unui material semnat cu initialele I.C. (“CJ Constanta a irosit 5 milioane euro pentru cumpararea si operarea unui elicopter medical care nu a fost folosit la nicio interventie de urgenta, desi a facut aproape 600 de zboruri”) in care numele REGIONAL AIR SERVICES apare in contextul unor afirmatii lipsite de fundament real, va prezentam in prezentul comunicat de presa informatiile corecte si complete in legatura cu participarea Companiei la licitatia pentru operarea, navigabilitatea si intretinerea elicopterului YR-CJC in cadrul proiectului transfrontalier "Equipment to save our lives"...
Conform articolului citat, SMURD a solicitat operarea elicopterului cu titlu gratuit si fara a participa la licitatie – afirmatie care implica urmatoarele erori:
Operarea unui elicopter nu poate fi “gratuita” – indiferent cine este operatorul. Operarea, navigabilitatea si intretinerea unui elicopter implica costuri reale si clare, foarte bine cuantificate de catre orice furnizor, dintre care enumeram: combustibil, cheltuieli salariale, operare efectiva, scolarizare personal pe tipul de elicopter, etc.
O oferta ar putea fi considerata “gratuita” si in folosul comunitatii doar daca un furnizor privat ar asuma integral cheltuielile. Evident ca o institutie de stat suporta costuri - doar ca, in cazul de fata, acestea nu sunt incarcate bugetului CJC, ci altui buget public. Lipsa de transparenta a cheltuielilor nu reprezinta o gratuitate pentru comunitate.

Este necesara si precizarea ca serviciile vizate prin proiectul "Equipment to save our lives" sunt diferite de cele prestate de SMURD, respectiv de tip “management in caz de dezastre”, ceea ce justifica la nivel de detaliu configuratia elicopterului, dar si de ce un echipament suplimentar oferit de EUROCOPTER pentru elicopter nu era necesar – cu atat mai mult cu cat el reducea, de fapt, din echipamentul medical necesar compartimentului de salvare.
Configuratia elicopterului era foarte clar definita in fisa de date a achizitiei si, in mod legal, etic si moral, nu putea face obiectul negocierii cu furnizirul si, cu atat mai putin, cu operatorul.
Faptul ca elicopterul YR-CJC nu a fost admis in sistemul de alertare al serviciilor de urgenta este semnul unui condamnabil blocaj, al lipsei de comunicare inter-institutionala, sau, poate, chiar o forma de santaj exercitata de un sistem imbatranit.
Regretam profund faptul ca, desi suntem singurii care au respectat legislatia, ne-a fost abuziv negat dreptul sa demonstram ca suntem o alternativa viabila pentru serviciile de interventii in caz de urgenta si speram ca viitorul sa repare aceasta flagranta nedreptate.
Referitor la cele 153 de ore de zbor, acestea includ cu strictete orele de pregatire a pilotilor – asa cum au fost ele prevazute in contractul de achizitie si orele comandate de CJC – in legatura cu care Regional Air Services nu are nicio responsabilitate...
Candidatura Regional Air Services in proiectul "Equipment to save our lives", nu a vizat castiguri finnanciare, motiv pentru care oferta depusa a si ramas la pragul minim al costurilor, ci sansa de a intra, din nou, in domeniul de activitate traditional, specific aeroportului Tuzla – si de a-si recastiga locul pe care il merita....
Pentru cei care nu stiu, baza AVIASAN Tuzla a fost vârful de lance al aviației sanitare românești, desfasurand prima din numeroasele sale misiuni de salvare pe 27 martie 1967....
urban constanta
 
Fonduri totale de 83,13 milioane de lei (inclusiv TVA) vor fi utilizate pentru extinderea si modernizarea infrastructurii aeroportului din Tuzla. Contractul de finantare a fost semnat recent de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor (MTIC), proiectul urmand a fi realizat cu sprijin financiar din fonduri europene, prin POIM 2014-2020. Valoarea totala eligibila a proiectului este, astfel, de 68 milioane de lei, din care 57,83 milioane de lei (85% din suma totala) reprezinta valoarea eligibila nerambursabila din FEDR si 10,2 milioane de lei (15%), cofinantarea de la bugetul de stat...
Proiectul presupune realizarea a doua piste de decolare - aterizare, a patru cai de rulare (Alfa, Bravo, Charlie si Delta), a doua platforme de intoarcere pe pista, a unei platforme antisuflu si a mai multor acostamente pentru piste si cai de rulare. Adiacent, vor mai fi amenajate suprafete de siguranta si miscare aeroportuara, platforme betonate cu diverse functionalitati specifice, sistemele de canalizare pluviala, instalatiile de balizaj luminos, sistemele de supraveghere si control (inclusiv turn) si o uzina electrica.

 
  • 👍
Reactions: 2 users