[TSR] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Din ce am eu, reiese 146.297.
Ian - Aug = 1.081.146
Conform Aerotim: Ian - Sept = 1.227.443
Diferenta este 146.297
 
Am si eu o intrebare de novice.

De ce credeti ca de la TRN nu exista deloc zbor direct in vestul tarii (TSR, CLJ etc) ? Din TRN se zboara la OTP si BCM (parca am citit ca IAS si SCV dispar din vara). Nici macar BUD sau BEG nu au legatura directa cu TRN.

Am citit ca Torino ar fi orasul cu cea mai mare populatie de romani din lume (+50.000, Cittadini Stranieri 2017 - Torino). Ma intereseaza ruta asta fiindca eu merg la Torino la meciurile lui Juventus si e neplacut sa tot aterizez/decolez la BGY (mai ales cu orarul existent din TSR).
 
Am si eu o intrebare de novice.

De ce credeti ca de la TRN nu exista deloc zbor direct in vestul tarii (TSR, CLJ etc) ? Din TRN se zboara la OTP si BCM (parca am citit ca IAS si SCV dispar din vara). Nici macar BUD sau BEG nu au legatura directa cu TRN.

Am citit ca Torino ar fi orasul cu cea mai mare populatie de romani din lume (+50.000, Cittadini Stranieri 2017 - Torino). Ma intereseaza ruta asta fiindca eu merg la Torino la meciurile lui Juventus si e neplacut sa tot aterizez/decolez la BGY (mai ales cu orarul existent din TSR).
Atat BMS cat si W6 au incercat sa conecteze TRN de OMR, TSR si CLJ dar fara rezultat intrucat peste 90% din romanii stabiliti in TRN sunt din Moldova (vezi cele 5 frecvente de la Bacau).
 
La IAS acum oricum sunt doar doua "terminale" in functiune. T1 - nu se foloseste iar T2 si T3 ar trebui facute o singura cladire, mai mare si mai bine organizata.
Cand auzi , Iasi, trei terminale:T1,T2,T3 iti inchipui ca este ditamai aeroportul ,comparabil cu FRA. :coleman:
 
Inregistrarea, pentru cei care vor sa il vada.
 
Pe langa Weeze si Berlin, de la Ryan, dispare si Eindhoven, la Wizz!

Nu stiu, daca tot au vrut sa lege TSR de Germania, de ce n-au facut-o la Stuttgart, Nurnberg, Saarbruken si Koln...
Ca de Basel (Basel-Freiburg i. Br.-Mulhouse, trei dintr-o lovitura!) nici nu mai zic.
 
Idolu este un personaj care incearca totushi sa ramina ancorat in realitatea zilei din Romania, ceea ce este un lucru bun. Intueshte destul de bine fluiditatea cu care se poate confrunta un aeroport regional situat in apropierea unor capitale Europene precum Belgrad si Budapesta.

De remarcat aici, amicitia mai veche intre Idolu si CEO-ul Tarom care s-ar putea transpune - dupa spusele acestuia - in viitoare rute internationale operate de RO din Timisoara precum si reluarea rutei Timisoara - Iasi abandonata de Blueair. Probabil fara escala la Cluj
 
Da, Idolu e foarte performant.

L-a nenorocit pe Petrov, cu tot cu Carpatair? L-a!
Avea TSR-ul acum 8-10 ani triplu sau cvadruplu pasageri decat Clujul? Avea! Are acum Clujul aproape dublu pasageri decat TSR? Are!
Avea TSR acum 8-10 ani un sfert din pasagerii Otopeniulul? Avea! Are acum o optime comparativ cu OTP? Are!
S-a laudat Idolu ca anul asta face nu stiu ce terminal(e)? S-a! Se misca ceva-n acest sens? Nope, e liniste ca-n Groapa Marianelor!

Da, Idolu e foarte performant.
Si nu e ancorat ci lipit.
E ca bubble gum-ul. Atat doar ca nu-i lipit sub ci pe scaun!
 
L-a nenorocit pe Petrov, cu tot cu Carpatair? L-a!
Avea TSR-ul acum 8-10 ani triplu sau cvadruplu pasageri decat Clujul? Avea! Are acum Clujul aproape dublu pasageri decat TSR? Are!
Avea TSR acum 8-10 ani un sfert din pasagerii Otopeniulul? Avea! Are acum o optime comparativ cu OTP? Are!
S-a laudat Idolu ca anul asta face nu stiu ce terminal(e)? S-a! Se misca ceva-n acest sens? Nope, e liniste ca-n Groapa Marianelor!

Departe de a fi specialist cred ca lucrurile pot fi putin nuantate.

Traficul TSR de acum 10 ani se datora si traficului de tranzit prin Carpatair. Crezi ca doar Idolu e vinovat de declinul Carpatair sau a fost (si) o consecinta a dezvoltarii in aviatia contemporana a unui alt model de business (low-costul) ?
Traficul actual la TSR e de ~5x mai mare decit populatia orasului. La OTP e de ~6x. Cred ca pozitia geografica a TSR (aproape de granita) o dezavantajeaza intrucit are un area-catchment limitat (am mai auzit sirbeste in aeroport, dar ungureste niciodata).
CLJ are noroc cu faptul ca nu are orase mai mari in vecinatate (Bucurestiul si Budapesta sunt departe). In schimb TSR se afla aproape de BEG (sub 200 km) si de BUD (de care e legat direct prin autostrada in ~ 3 ore). De-a lungul timpului eu personal (si destui cunoscuti) am folosit atit BUD, cit si BEG.
Faptul ca s-au scos cursele spre Berlin, Weeze sau Eindhoven din cauza traficului sub asteptari (dupa cum declara Idolu) ar trebui sa ne faca sceptici asupra potentialului de crestere spectaculoasa a TSR.
 
1. Carpatair avea pe TSR hub. Zbura-n Basarabia si Ukraina. Zbura si-n Italia pe aeroporturi unde nici inainte, nici dupa ei, nimeni nu a zburat de la Timisoara. La fel si in ceea ce priveste Basarabia si Ukraina. Dupa ei, liniste si pace. Zbura si catre o gramada de orase din Romania. In plus Petrov avea si o scoala de piloti la TSR.
2. Tot sub domnia lui Idolu au parasit TSR si Alitalia si Austrian Airlines.
3. In ceea ce priveste Weeze si Berlin, orice sofer de microbuz stie ca nu intracolo e flux de clientela, ci spre Stuttgart, Nurnberg, Koln, Freiburg i. Br., asadar Ryan trebuia atentionat.
 
1. Carpatair avea pe TSR hub. Zbura-n Basarabia si Ukraina. Zbura si-n Italia pe aeroporturi unde nici inainte, nici dupa ei, nimeni nu a zburat de la Timisoara. La fel si in ceea ce priveste Basarabia si Ukraina. Dupa ei, liniste si pace. Zbura si catre o gramada de orase din Romania. In plus Petrov avea si o scoala de piloti la TSR.
2. Tot sub domnia lui Idolu au parasit TSR si Alitalia si Austrian Airlines.

Da, sunt de acord cu ce spui.
Dar lucrurile astea s-au intimplat (doar) din cauza lui Idolu ? Sau businessul Carpatair nu a mai fost sustenabil odata cu dezvoltarea expansiva a low-costurilor ? Despre iesirea Austrian am citit pe undeva ca a fost o decizie a Lufthansa care a vrut sa prioritizeze MUN (oricum, preturile Austrian erau mari iar din vestul tarii se ajunge lejer cu masina la Viena)

PS daca Idolu a pus piedici Carpatair, de ce nu si-au mutat acestia hub-ul la Arad sau Oradea ? Zic si eu ...
 
Last edited:
Buna dimineata baba, castraveti draga...

Valoarea unui manager nu consta in a-mi explica de ce se-ntampla lucruri negative, ci de a face de asa maniera incat ele sa nu se-ntample!

Austrian - poate. Dar daca s-a-ntamplat in mandatul meu, la negative se contabilizeaza. Si-acum de ce tatoneaza Austrian revenirea?

LCC-urile. Zboara vreuna la PIsa, Verona, Ancona, Florenta, Genova, Kiev, Chisinau, Cernauti? Nici vorba! Asa ca...

Asadar nu concurenta l-a zdrobit pe Petrov ci taxele percepute de AIT, tot mai mari si mai mari.
Si promisiunile mincinoase ale lui Wizz, ca va face si drege, inclusiv sa preia, la o adica Italia si chiar sa o dezvolte. A incercat scurt timp Torino si la inchis. Si uite ce frumos s-a dezvoltat Blue Air pe Torino!
Apoi, poate explici de ce Tel Aviv-ul a pornit din TSR dupa Craiova, Iasi si Constanta? Pentru ca doar dupa cateva luni sa treaca de la 2/7 la 3/7? Semn clar ca merge bine...

Cata vreme dumnealui ramane si taie si spanzuta pe AIT, va merge tot in bot aeroportul. Pardon, in vrie.
 
Cred ca pozitia geografica a TSR (aproape de granita) o dezavantajeaza intrucit are un area-catchment limitat (am mai auzit sirbeste in aeroport, dar ungureste niciodata)

Area catchment la Cluj este mult mai compacta si mult mai dens populata avind la dispozitie multiple optiuni din punct de vedere al transportului catre aeroport. Ca sa-si largeasca catchement-ul in Serbia si Ungaria si chiar in Romania, Timisoara trebuie sa vina cu solutii viabile in privinta transportului frecvent si ieftin de la si catre aeroport. Un tren pe zi catre Serbia si doua catre Ungaria nu pot alimenta aeroportul mai ales in conditiile in care insasi transferul de la gara Timisoara la Aeroport este o alta aventura in sine.
 
Area catchment la Cluj este mult mai compacta si mult mai dens populata avind la dispozitie multiple optiuni din punct de vedere al transportului catre aeroport. Ca sa-si largeasca catchement-ul in Serbia si Ungaria si chiar in Romania, Timisoara trebuie sa vina cu solutii viabile in privinta transportului frecvent si ieftin de la si catre aeroport. Un tren pe zi catre Serbia si doua catre Ungaria nu pot alimenta aeroportul mai ales in conditiile in care insasi transferul de la gara Timisoara la Aeroport este o alta aventura in sine.

Chestia cu conectarea aeroportului merita o discutie dedicata. Nu stiu cit conteaza Gara de Nord (despre a carei legatura cu aeroportul, sunt de acord, e dezastruoasa)
- de la Szeged la Arad/Timisoara nu exista cale ferata. Daca-ti vine vreun ungur la TSR o va face pe autostrada. Presupun insa ca cei din zona Szeged vor prefera BUD chiar si cind vom intra in Schengen si nu va mai exista control vamal
- din ce stiu nu exista actualmente tren intre Timisoara si Belgrad. Exista unul pina la Vîrșeț dar cred ca s-a scos. Nu cred ca trenul e o varianta de luat in seama pt sirbi. Cei care vin (Kikinda, Zrenjanin, Vîrșeț) isi asigura transport individual (iar lipsa centurii de sud-est a orasului e criminala pt acestia)
- din Arad ar trebui sa existe un serviciu permanent de shuttle (conectat, evident, cu orarul zborurilor).
- problema pretului la parcarea aeroportului ar trebui rezolvata urgent. E exorbitant de scump. Sunt sigur ca, la niste preturi mai umane, destui ar veni cu masina la aeroport (taxiul din Timisoara e ~ 80 lei dus/intors). Sunt aradeni care-si lasa masina personala in Dumbravita (gratuit, nu e TimPark scump ca in Timisoara) si vin de-acolo cu taxiul la aeroport.

Cred ca scaderea pretului parcarii si un serviciu shuttle spre orasele invecinate ar avea un efect extrem de benefic.
 
Last edited: