• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Incident OB YR-BAS la CLJ

transporter

Well-Known Member
Si pe mine m-a pus pe ganduri situatia cu cutiile negre. Spun asta pentru ca avionul s-a intors in seara zilei incidentului la Bucuresti. Mentionez ca nu sunt specialist dar din cate am inteles cutia neagra stocheaza ultima jumatate de ora (voice recorderul) si un pic mai mult FDR-ul. Asta ar insemna ca ele trebuiau scoase inca la Cluj astfel incat sa nu se piarda date. Sau ma insel ? Cineva care stie mai multe poate sa explice ?
 
  • 👍
Reactions: 1 users

witze

Well-Known Member
Bineinteles ca s-au inlocuit. Nu zboara niciun avion comercial fara. Franta presupun pt ca este mai rapid si mai la indemana ca USA.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

ben

Well-Known Member
.Legat de conditiile meteo, intr-adevar proaste, dar destul de ok pentru un 737 din punctul meu de vedere. RVR(viz. in lungul pistei)-ul variaza intre 900 si 1400m, pilotii Wizz aterizeaza cu RVR la limita, de aproximativ 300-400m...
Initial braking e cel mai important si un derapaj sigur ca poate sa influenteze foarte tare distanta de franare.
1. Pilotii de la compania amintita nu aterizeaza ei la RVR-ul respectiv, ci doar monitorizeaza aeronava cum aterizeaza automat.
2.Conditiile meteo erau destul de ok daca vorbeam de o pista gen OTP, adica lunga (e adevarat, calitatea propriu-zisa a pistei este mai buna la CLJ). Nu uita ce vant era dat acolo, slab, dar de coada. Pe o pista cu franare declarata 3, conteaza foarte mult. Si mai considera doua informatii care singure nu erau neaparat periculoase, dar combinate sunt extrem de pacatoase: RVR mic +pista acoperita cu zapada, adica aproape alba. Si iarasi nu trebuie sa uitam despre ce zapada vorbim, e zapada umeda, mult mai nasoala decat zapada uscata sa zicem.
Si un alt aspect care il va lamuri ancheta. Cu ce franare si-au facut pilotii calculele de performanta? Initial s-a vorbit despre franare medie-buna, care apoi s-a transformat in medie. E o mare diferenta sa calculezi o distanta de franare cu coeficient mediu-bun si o distanta la un coeficient doar mediu. Aici ancheta urmeaza sa clarifice care erau informatiile disponibile pilotilor inainte de aterizare. Este dupa parerea mea un aspect de o importanta aproape decisiva.
 
  • 👍
Reactions: 5 users

sorin

Well-Known Member
Daca ai un scanner, chiar si tu poti asculta frecventele airnav.
In afara de asta, exista liveatc, unde poti cauta prin arhive dupa inregistrari, deci nu sunt secret de stat.

Multumesc @Zsolt. Nu stiam acest lucru. Acum m-am lamurit...
 
  • 👍
Reactions: 1 user

ben

Well-Known Member
Era aproape sa nu mai comita nici o eroare in articol, dar apoi a venit finalul. Cel ce scrie ori vrea sa rada de cei ce citesc, ori chiar nu are idee deloc despre aviatie si vrea sa dovedeasca prin fiecare articol acest lucru. Oricum, interesant cum de a pus mana pe acel document inainte de finalizarea anchetei. Iar acel load sheet este ceva firesc(cantitatea de petrol ce apare acolo mai bine zis), toti cei ce au legatura cu zborul au sustinut acelasi lucru de la bun inceput.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

interesantul

Active Member
Adevarul e la mijloc pe undeva.
Multi dintre „amicii” conducerii APT incearca sa dea in conducere, da de o dau jos. Nu discut motivele acestui razboi interminabil, car va continua si sub urmatoarea conducere.
Cred ca se folosesc de acest incident de a spala carpele in public, si castiga cel care are mai mult Ariel.
Oricum orice aeroport nu este mosia lui tata, ci un conglomerat de companii private, de stat, militarizate care il fac functionabil. De aceea trebuie condus cu o mana de fier.
Romatsa, Menzies, Napoca, SRI, Vama, Jandarmeria, chiriașii aeroportului, UTI, Salubritatea, Pompierii, taxiurile, firmele de trnsfer etc etc... cred ca la CLJ bate spre 2400 de angajati.

Oricum asteptam raportul oficial
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Era aproape sa nu mai comita nici o eroare in articol, dar apoi a venit finalul. Cel ce scrie ori vrea sa rada de cei ce citesc, ori chiar nu are idee deloc despre aviatie si vrea sa dovedeasca prin fiecare articol acest lucru. Oricum, interesant cum de a pus mana pe acel document inainte de finalizarea anchetei. Iar acel load sheet este ceva firesc(cantitatea de petrol ce apare acolo mai bine zis), toti cei ce au legatura cu zborul au sustinut acelasi lucru de la bun inceput.


Este un "däshtept" notoriu, un ziarist care se crede mare antreprenor pentru ca are o sala de fitness si de vreo citiva ani incearca sa prinda si el ceva "cascaval" candidind independent pentru consilier local, primar etc.

Face pe Robin Hoodul civic....
 
Top