[OMR] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Oradea nu este o zona de unde sa nu se poata opera profitabil.
Pe baza a ce afirmi asta? Oradea n-a putut sustine nici macar rutele 'clasice' catre Londra/STN si Milano/BGY, pastrate putin timp de cei de la Ryanair dupa ce s-au terminat subventiile. Judetul Bihor e pe undeva pe la 3500 lei salariu mediu net, locul 34/42, ceea ce ar trebui sa indice cam care este profilul ocupational din zona. Judetele invecinate din RO/HU fie au aeroport propriu cu suficiente curse directe cat sa satisfaca nevoile regiunii, fie au ca alternativa un aeroport mai dezvoltat care este mai usor accesibil (distanta / timp / transport public) decat OMR.
 
Oradea nu este nicidecum un judet sarac. Curse operate cu turboprop catre aeroporturi mai mari din regiune cu conexiuni decente pot fi profitabile.

Judetele invecinate din RO/HU fie au aeroport propriu cu suficiente curse directe cat sa satisfaca nevoile regiunii, fie au ca alternativa un aeroport mai dezvoltat care este mai usor accesibil (distanta / timp / transport public) decat OMR.

Si asta e un argument in plus care in mod normal descalifica acest aeroport pentru a beneficia de PSO. Pentru ca logica ce se aplica este aceea a pietei unice europene. Teritoriul este privit ca un tot unitar, nu conteaza ca o unitate teritoriala este mai saraca sau mai bogata decat alta invecinata. Alta ar fi fost evaluarea daca Oradea ar fi fost o insula cu legaturi dificile, cum este de altfel cazul majoritatii PSO-urilor in transportul aerian din UE.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
 
Si asta e un argument in plus care in mod normal descalifica acest aeroport pentru a beneficia de PSO. Pentru ca logica ce se aplica este aceea a pietei unice europene. Teritoriul este privit ca un tot unitar, nu conteaza ca o unitate teritoriala este mai saraca sau mai bogata decat alta invecinata. Alta ar fi fost evaluarea daca Oradea ar fi fost o insula cu legaturi dificile, cum este de altfel cazul majoritatii PSO-urilor in transportul aerian din UE.
Onor autoritatile, inclusiv CE prin consultanti gen Jaspers, nu au fost serioase in toata treaba asta. S-a finantat practic orice: aeroporturi fantoma care isi maresc terminalele de cateva ori, piste prelungite ca poate vine widebody acolo unde un amarat de 737 e pasare rara; ajutoare de stat pentru tot felul de rute pampa. Sute de milioane de euro din bani publici pentru satisfacerea orgoliile autoritatilor locale ce nu suportau sa vada ca aeroportul vecin are pista mai lunga sau ruta spre Bergamo.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 2 users
Sa ma iertati dar asta mi se pare o mizerie. Bani aruncati pentru orgoliul nemasurat al lui Bolojan. Spre deosebire de altii, am "lucrat" cu personajul si este la ani lumina de imaginea publica pe care si-a construit-o. Asadar, o destinatie inutila, bani aruncati pe fereastra (de fapt catre LOT, care nu are vreo problema sa ii incaseze :) )
 
Oricum e o evolutie de a la da bani pentru Weeze la a da bani pentru Varsovia (cu posibilitatea de a calatori catre niste destinatii neacoperite via OTP).
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Pentru cei care aveți expertiză în domeniu, cum sună afacerea asta, așa cum e prezentantă?
 
Cred ca in primul rand e o afacere buna pentru LOT, practic li se asigura profitabilitatea garantata; limita de compensare platita de CJ e de aproape 2.5 mil euro/an ceea ce la 4*2*52 zboruri/an = 6000 euro/sector. La un zbor de 75-80 de minute. Banuiesc ca E175 va fi avionul.
Beneficiile CJ (si ale contribuabililor) sunt mai degraba teoretice. Pretul biletelor LOT nu va fi pe placul celor obisnuiti cu preturile Ryanair, cat despre investitori, daca nu vin, probabil motivele sunt de alta natura; Oradea nu e chiar o zona rupta de lume din punct de vedere al mobilitatii.
Pare un pas bun daca te gandesti doar ca in trecutul recent s-au dat bani pentru Girona si Weeze.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
435251868_10161820895769225_3706087636134155896_n.jpg
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Astăzi a fost primul zbor OMR-WAW a celor de la LOT.
Este și prima ruta de tip PSO din Romania, pe scurt o ruta care este subvenționat direct/pe fata/transparent din bani publici.
 
salut.

OMR-WAW au fost 17 pax și 2 no-show. pe WAW-OMR au fost 40 pax. Din cei care au mers la WAW, cu excepția la trei pax, toți au avut conexiuni, unii chiar spre SUA și erau majoritatea omeni de afaceri - unii dintre ei au fost foarte fericiți că a apărut zborul.

Repr. LOT au zis că merg bine rezervările, rămâne de văzut, concret, ce va insemna asta în cifre.

Și noul terminal e chiar fain, bine organizat și destul de tehnologizat - la porțile de îmbarcare au scanere automate pentru pasageri pentru o zonă de pre-boarding, iar apoi doar îmbarcă direct.

Mai au și (multe) ghișee de self-checkin, însă momentan nu sunt funcționale. În rest, arată fain și e spațios.
 
  • 👍
Reactions: 6 users

La o lună și jumătate de când compania publică de transport aerian a Poloniei, LOT, operează zboruri de la Oradea cu escală la Varșovia spre trei continente, gradul de ocupare a aeronavelor a ajuns la 60%, a dezvăluit directorul regional pentru România și Republica Moldova.

Acest parametru „este promițător”, a afirmat reprezentantul LOT la o întâlnire cu reprezentanții agențiilor de turism din Oradea acreditate de Asociația Internațională de Transport Aerian (ITIA), care deja trimit călători în cele mai diverse destinații, de la Amsterdam la Toronto

Tot întrebat de BIHOREANUL, care a vrut să afle dacă pasagerii care se îmbarcă din Oradea aleg preponderent o destinație finală sau alta unde să ajungă după escala la Varșovia, Malecki a afirmat: „Nu există un anumit specific al destinației finale, pasagerii îmbarcați la Oradea călătoresc spre majoritatea destinațiilor europene, ceea ce este foarte important, pentru că arată potențialul zonei. Destinațiile finale sunt din cele mai diverse, într-o săptămână se remarcă Amsterdam, în alta Statele Unite... Azi am cunoscut un pasager care călătorea din Oradea spre New Delhi, altul spre Miami. Realmente este o plăcere să vedem atât de mult tranzit spre atât de multe destinații, ceea ce înseamnă că există o înțelegere a ceea ce propune LOT pieței orădene”.

Spusele oficialului companiei au fost întărite și de un reprezentant al agenției de turism Romtur International, care a afirmat că „azi dimineață am avut rezervări din Oradea pentru Toronto și avem un grup pentru Tokyo la sfârșitul lunii”.
 
  • 👍
Reactions: 1 users