[OMR] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Ba da dl. Bolojan.
Cu siguranta nu dl Bolojan a intocmit caietul de sarcini cu evidente probleme de calificare ofertant.

Conditiile extreme, practic nu dau nici o sansa nici unui alt ofertant, fac ca acesta achizitie din bani publici sa limiteze drastic concurenta si astfel sa ridice vadite semne de intrebare.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
Nu caut să fiu avocatul diavolului, dar dacă s-ar înscrie vreunul din cei enumerați în lista de mai sus, ce beneficii ar fi? Ideea nu e să fie promovare afară, pentru a putea găsi clienți, eventual chiar din orașele în care există aceste curse?

Dacă banii s-ar da pe promovarea în țară, cam care ar fi utilitatea lor? Singura lor utilizare eficientă (eu nu consider că e utilă investiția în sine, dar deja decizia s-a luat) este să aducă niște clienți exact pe cursele celor de la RyanAir pe care le au spre Oradea. Altfel sunt bani aruncați pe fereastră.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Este un obicei vechi al lui RYR sa incaseze incentive sub forma de "prestatii marketing".
 
  • 👍
Reactions: 1 user
S-a anulat licitatia pentru promovarea destinatie Oradea.

Motivul invocat de autoritati: lipsa banilor !
Motivul real pe care l-am ridicat intr-o postare precedenta pe forum: „numai compania Ryanair se potrivea la fix în caietul de sarcini''

 
  • 👍
Reactions: 1 user
Am spus prin 15.01 ca e o chestiune de timp pana când vor anunta decalarea zborurile de pe Oradea.

Noroc ca a prelungit Comisia Europeană cadrul temporar pana pe 31.12.2021 și astfel se poate decala schema de finanțarea a zborurilor Ryanair.
 
Last edited:
Peste 45 de minute soseste in sfarsit primul avion Ryanair dupa o lunga asteptare si mai multe amanari.
Cursa FR9940 este operat de Malta Air cu Boeingul 9H-QDP.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Prima rotație Bologna-Oradea-Bologna
-71 sosiți și 96 imbarcati

 
  • 👍
Reactions: 2 users
https://m.ebihoreanul.ro/stiri/razvan-horga-directorul-aeroportului-din-oradea-cel-mai-tanar-din-tara-pentru-un-oras-economia-este-motorul-iar-aeroportul-aripile-164857.html
Foarte interesant acest interviu cu directorul aeroportului. Sper ca aceste discutii cu companiile aeriene vor fi finalizate, si vor fi lansate mai multe rute de la OMR.
Insa, prima data macar cele 4 rute actuale sa aiba un LF convingator pentru Ryanair.
Stiu ca nu e chiar relevant, dar azi pe OMR-BLQ deja 100 de locuri apar ca rezervate, deci in realitate pot fi peste 100 de pasageri.
 
Nu stiu care e compania aia din Daemarca. Air Aslie nu, DAT nu... eu am cautat, poate o gasiti voi.
Pe de alta parte, pana acum pe Bolojan macar il creditam cu un grad de inteligenta, dar cu miscarea asta... nu stiu ce sa zic...
E o "Transilvania Air" reincalzita. Probabil ca tot acolo va ajunge si initiativa asta.
PS: sper ca ce e in articolul ala sunt infloriturile autorului. Ca altfel... "...sponsorizări, donaţii etc...", de parca vorbim de un ONG...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Cred ca e vorba de "Sun Air of Scandinavia" care opereaza zboruri in parteneriat cu British Airways
O fi, doar ca aia nu opereaza zboruri de la BLL la CPH. In fine, asta era cea mai mica problema... Eu cautam acelasi "model", companie detinuta de vreo municipalitate daneza care sa opereze cum spun ei. Se pare ca nu exista, si no, e usor de aruncat vorbe pe care si asa nu le verifica nimeni... (din presa).
 
Exista din ce stiu eu doua astfel de modele, însa (si cred ca aici este o diferenta esentiala) ambele companii aeriene sunt detinute de proprietarii privati ai aeroporturilor Lübeck (LBC) si St. Gallen–Altenrhein (ACH), este vorba de companiile aeriene People´s si Lübeck Air.

Ambele companii practic tin singure în viata investitii private în aeroporturi regionale.

Nu stiu însa în ce masura institutii publice ar putea face o asemenea investitie fara a se lovi de consiliul concurentei
 
  • 👍
Reactions: 1 users
sunt detinute de proprietarii privati
Da @Thomas , exact asta e difereta esentiala. Asadar povestea aia cu "modelul" este inghitita de o presa habarnista.
Nu asta ar fi problema, ci nonsalanta cu care povestim de parca am deschide o "retea" de doua magazine sociale.
La o prima "socoata" banala, un MINIM de buget pentru asa o "aventura" ar fi pe la 8-10 milioane de euro anual. Indiferent ca vorbim de ATR sau Q400 (ca banuiesc ca nu se "gandesc" la altceva), costurile sunt minim la acel nivel. Ca sa nu mai spun de niste aberatii gen "sponsorizari", "donatii"... de parca ar fi un ONG... De la Bolojam aveam pretentii, dar se pare ca "se ia": ce mi-e metrou, ce mi-e airliner.... :)
Bine, se poate si un "paper airline" si sa ii puna la zbor pe... de exemplu... Just Us, dar asta ar fi chiar culmea...
 
Pe "repede inainte" am facut un calcul la 310-320 Bhr operate cu 2 turboprop. Asa, ca sa tratam cu seriozitate subiectul :0
Ei bine, pe ceea ce spun ei, interne+externe, nu poate scadea costul/seat pe intern sub 100 euro, iar pe extern sub 200 de euro. Pe RT.
Acuma daca aplicam niste LF decente, costurile se duc cu 20-30% in sus.
Totusi, raman la parerea ca astia fumeaza ceva. Ceva interesant :)
Bine, poate eu gresesc, si o sa inventeze o schema de subventie precum la transportul public din Oradea, si atunci... se poate orice.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Bolojan, parerea mea e ca are parte doar de un PR excelent si e oarecum gospodar, dar nu vre-un vizionar.
 
Omul politic se judeca cu alte masuri decat ale noastre. Nu degeaba Titulescu spus ca in politica "am acceptat ca in fiecare dimineata sa inghit pe stomacul gol o broasca raioasa”. Ramane in mentalul colectiv ca omul face si drege? Ramane. Ca nu va face, e vina oricui :) dar se aduna la capitalul politic.
 
Nu stiu însa în ce masura institutii publice ar putea face o asemenea investitie fara a se lovi de consiliul concurentei
Ei nu isi pun problema ca ar fi vorba de o gaura fara fund care sa necesite permanent transferuri ce usor pot fi interpretate ca fiind ajutor de stat.
Ce zice Bolojan:

Considerăm că putem opera în condiţii de rentabilitate, la preţuri rezonabile, având curse predictibile şi stabile

Si profitabil, si preturi rezonabile si cu 2 avo. Vorba lui CalinCLJ, acolo se fumeaza ceva.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
singura ipoteza decenta auzita e ca de fapt e o tactica de a arata pisica W6 sau FR ca sa scada din pretentiile de subventii. Dar la cat sunt de abile companiile respectiva, tind sa cred ca nu vor juca la aceasta cacealma. Cum a spus chiar dl Bolojan, DEB e la 40 km pe autostrada de OMR, pot juca acolo sa prinda publicul oradean. Chiar, ce misto ar fi un DEB-OTP :))
 
  • 👍
Reactions: 1 user