Open Skies Vs. Fair Skies

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Boobba-One

Well-Known Member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
...Deci, de citava vreme asistam la batalia companiilor din Golf cu restul lumii...
Cimpul de lupta arata cam asa:
Europenii cara la greu dosare la Bruxelles - iar americanii au doua grupuri de presiune: Americans For Fair Skies + Open & Fair Skies. DO&FS fac parte American, Delta, United + mai multe asociatii sindicale. United sint parteneri LH iar Delta merg cu AF-KLM. Ca totul sa fie mai complicat, American sint in joint cu BA/IAG - dar acestia din urma au parasit Association Of European Airlines - caci nu sint de acord cu acuzele aduse companiilor din Golf (normal: sint in OneWorld a lui Qatar) ...
AFFS acuza companiile din Golf ca ar fi beneficiat de 42.3bioUSD subventii in 10 ani...
Ca sa intoarca politetea, Etihad a publicat un raport care acuza American+Delta+United ca ar fi fost subventionate cu 71.48bioUSD in ultimii 15 ani...
Si ca ciresica pe tort: il avem pe Dom' Enders, mai-marele de la Airbus, care merge la Bruxelles si face lobby pentru ne-ingradirea OpenSkies-urilor ... caci daca nu ar fi Emirates, 380-ul ar duce-o rau de tot.
Interesant nu este cine are dreptate: fiecare o are pe a lui.
Ci felul in care isi va apara fiecare pozitia, si il va ataca pe celalalt...
Pina acum, cei din Golf par mai dinamici si mai creativi...
 
Adevarul e ca discutam de o industrie atipica. Tradtional, cu exceptia SUA, discutam de o traditie a companiilor nationale, de stat - zero barat la productivitate, eficienta, mentalitate comerciala.

In SUA dar si in blocurile economice principale, avem de-a face cu o protejare a ownershipului. Iarasi din motive de traditie, fara o logica anume.

Companiile din State au un lung sir de insolvente iar cele europene de asemenea zeci de ani de pierderi. Acum au aparut player noi la orizont iar blocul vestic uita cum era prin anii 60-70.

Cu siguranta, acum 20 de ani cind pietele emergente erau mici iar traficul dominat de lumea vestica, totul era fair, pentru ca ii avantaja pe cei care acum se pling. Acum ca pietele se schimba, centrele de putere se muta, realitatea incepe sa devina "unfair".

Realitatea este ca playerii din Golf sunt inovatorii industriei.

Emirates sunt singurul global player doar pe long haul. Doar faptul ca 10% din productia globala de 777 si 50% din comenzile A380 sunt ale lor arata ca playerii traditionali sunt niste cacaciosi provinciali care au pierdut un tren.

Etihad este un consolidator, global si mai nou si intra european. Nimeni nu impridca europenii sa se autoconsolideze, dar toti sunt fie faliti de propria incapacitate economica fie orbiti de mindrii nationale.
 
nu numai ca sint inovatori - dar au o gindire strategica ce te duce cu gindul la o partida de sah. desi nu au facut front comun in mod deschis, cei trei din Golf au reusit niste miscari foarte frumoase pentru a inmuia reactiile transatlantice fata de dezvoltarea lor. Qatar a bagat 1.7bioUSD pentru 10% din IAG, spargind astfel ceea ce se anunta a fi un bloc transatlantic unit - iar faptul ca Enders face lobby aproape deschis in favoarea lui E+E+Q la Bruxelles da un semnal foarte clar acasa in ceea ce priveste fidelitatea comerciala a momentului. caci singurii operatori care nu numai ca nu s-au razgindit, dar au si mentinut ritmul comenzilor la A380 sint cei din Golf. din Golf vine speranta macar a recuperarii celor 20bioEUR investiti in dezvoltarea unui program, care niciodata nu va avea succesul scontat si nu va vinde cele 1'500 aparate preconizate pina in '25...
iar evolutia lui A380 in 380neo este complet datorita lui Emirates. am putea aproape sa ne imaginam o discutie intre Clark si Enders pe modelul celei duse intre Trippe si Allen acu' mai bine de 50 de ani pe tema lui 747: "if you build it - i buy it" ... "if you buy it - i build it"...
 
Last edited by a moderator:
La o conferinta de prese in marja AGMul IATA - Spohr a laudat pozitia lui US3 fata de ME3, care au fost din totdeauna nemesisul lui...
Spohr a facut apel la toate autoritatile competente sa considere, conformindu-se mecanismelor organizatiei Mondiale a Comertului, daca exista competitive deloiala sau subsidii ilegale.
Lupta lui US3 nu e cistigata nici macar pe propriul teren - caci companii precum FedEx & Boeing se opun unei redefiniri al OpenSkies. - caci maninca o pine destul de alba in Golf.
 
US-UAE Open Skies terms reaffirmed, including fifth freedom rights

All sides are claiming a “win” in the US agreement with the United Arab Emirates (UAE) on their Open Skies aviation agreement, but the agreement stays fully intact and the document drawn up by the two governments indicates US carriers American Airlines, Delta Air Lines, and United Airlines have achieved very little in their three-year campaign to clip the wings of the major Gulf carriers. The US and UAE governments announced the agreement May 14, with the UAE issuing a ...
 
  • 👍
Reactions: 1 user