[OTP] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
La Otopeni se introduce RNAV approach. Apar punctele ELKAV si TOSVI. Noile proceduri vor fi valabile din 7 Februarie 2013.
 
Este o procedura de approach care nu se bazeaza strict pe zborul/apropierea cu ajurotul radiofarurilor.
Pana acum la LROP toate approachurile se bazau pe poztii fata de OPT si FLR. Approacurile RNAV vor folosi puncte/coordonate GPS.
De ce e mai bun RNAV decat vechiul sistem?
- nu se bazeaza pe un radiofar. Daca acesta devenea INOP pentru o perioada, STARul nu se mai putea folosi
- apropierea deviata in zone in care nu deranjeaza zgomotul
- separare

Daca gresesc si/sau cineva mai are ceva de adaugat il rog sa ma corecteze.

Mai jos vedeti procedura DENAK 3E, care a fost si va ramane, bazata pe radiofaruri si DENAK 1U care este RNAV si intra in vigoare pe 7 Februarie.

DENAKSTAR.jpg


DENAKRNAV.jpg
 
Sper că nu te-am adâncit mai mult în ceaţă.
Eu am încercat să explic cum am putut. Am învăţat în mod autodidact. Poate ca cineva care e pilot sau controlor ştie să explice mai în detaliu, dar asta nu înseamnă că va fi mai usor de înteles.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
 
De observat cat de indirecta e ruta RNAV. Si noi care ne mandrim cu SES Danube, CDA, reducerea emisiilor si altele. Prin urmare parerea mea e ca in practica se va proceda ca si pana acum (cand e trafic lejer): pentru aterizarile dinspre vest, direct DILAS/OBELA si ILS; iar pentru cele dinspre nord/est/sud-est (minoritare), radar vectors catre OBELA si DILAS. Orice pilot in toate mintile va protesta daca nu aude pe nimeni pe frecventa si e obligat sa urmeze ruta RNAV de mai sus.
 
Subscriu. Se poate proceda ca la BUD, cand se vine din est, join ABONYxz arrival, expect shortcut.
Astfel de chestii sunt bune la FRA, VIE, etc, unde este trafic, iar separarea este destul de grea daca se vine aproape direct la la intrarea in TMA, catre LOC.
Poate cei de la OTP s-au speriat cu atatea LCCuri pe cap si au anuntat ROMATSA ca e nevoie de RNAV transition.
In loc sa se ocupe mai intens de zona de la CLJ/TGM/SBZ si sa termine procedurile de acolo (ar fi timpul) ei au "scos" aceste proceduri.
 
update:

În privinta curselor (full) charter prevazute pentru vara 2013 se disting câteva destinatii noi (câte 2 în Spania si Grecia). Sunt curios în ce masura vor avea succes, deoarece în trecut piata s-a dovedit foarte reticenta la oferte noi (cum ar fi de ex. încercarile la ACE, DLM, FAO, LPA) ... se pare ca exista o inertie destul de mare la ce se cunoaste ...

Curse noi (respectiv neoperate în ultimii ani) gasite prin cataloagele turoperatorilor:

- LEI (Almeria) - Air Bucharest din 11.06 + alta cursa din 26.06 (?)
- IBZ (Ibiza) - nu apare nicaieri compania aeriana, aici a mai existat acu câtiva ani o tentativa
- PVK (Preveza/Lefkada) - Tarom
- JMK (Myconos) - 2 curse (Tarom, Aegean)

În rest, (deja) obisnuitele: AYT, BJV, CFU, HER, HRG, JSI, JTR, KGS, MLA, PMI, RHO, SSH, TFS, TUN, ZTH

la care se adauga desigur o sumedenie de curse regulate pe care diversi turoperatori vând si pachete (cum ar fi AGP - JOR, AHO - WZZ, ALC - WZZ, BCN - ROT/WZZ/VLG, CTA - JOR/WZZ, DBV - ROT, DXB - ROT/FDB, LCA - JOR/ROT, LIS - JOR/TAP, NCE - ROT, OLB - ISS, PMI - WZZ).

Ca noutate absoluta se preconizeaza chartere la HER în perioada 10.06 - 09.09.2013 cu Bluebird Airways (premiera în România):

orar de zbor destul de potrivit pentru spotteri:

HER 10:00 - OTP 12:00
OTP 13:00 - HER 15:00

La ora actuala opereaza cu un singur 734, în oferta agentiilor scrie însa de 738 ... ::)
 
Fanii lui Chelsea:

THOMAS COOK TRAVEL PACKAGES

Thomas Cook are operating travel packages to Bucharest for the away leg-:

TWO NIGHT PLUS MATCH TICKET*
Flights from London Heathrow to Bucuresti, return.

Flight details
Depart London Heathrow to Bucuresti on Wednesday 6th March 2013 at 17:35pm, arriving at 22:50pm.
Returning Friday 8th March 2013, departing Bucuresti at 08:30am arriving London Heathrow 10:10am

Echipa:

Chelsea vine miercuri la Bucureşti
Delegaţia londezilor a anunţat ieri programul pe care-l va avea înaintea meciului cu Steaua din "optimile" Europa League. Jucătorii şi stafful vor sosi în România pe Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" miercuri, la ora 15:20
 
update:

În privinta curselor (full) charter prevazute pentru vara 2013 se disting câteva destinatii noi (câte 2 în Spania si Grecia). Sunt curios în ce masura vor avea succes, deoarece în trecut piata s-a dovedit foarte reticenta la oferte noi (cum ar fi de ex. încercarile la ACE, DLM, FAO, LPA) ... se pare ca exista o inertie destul de mare la ce se cunoaste ...

Curse noi (respectiv neoperate în ultimii ani) gasite prin cataloagele turoperatorilor:

- LEI (Almeria) - Air Bucharest din 11.06 + alta cursa din 26.06 (?)
- IBZ (Ibiza) - nu apar oferte actualizate, s-ar putea sa nu se mai opereze (?)
- PVK (Preveza/Lefkada) - Tarom
- JMK (Myconos) - 2 curse (Tarom, Aegean)

În rest, (deja) obisnuitele: AYT, BJV, CFU, HER, HRG, JSI, JTR, KGS, MLA, PMI, RHO, SSH, TFS, TUN, ZTH

la care se adauga desigur o sumedenie de curse regulate pe care diversi turoperatori vând si pachete (cum ar fi AGP - JOR, AHO - WZZ, ALC - WZZ, BCN - ROT/WZZ/VLG, CTA - JOR/WZZ, DBV - ROT, DXB - ROT/FDB, LCA - JOR/ROT, LIS - JOR/TAP, NCE - ROT, OLB - ISS, PMI - WZZ).

Ca noutate absoluta se preconizeaza chartere la HER în perioada 10.06 - 09.09.2013 cu Bluebird Airways (premiera în România):

orar de zbor destul de potrivit pentru spotteri:

BZ970 HER 10:00 - OTP 12:00
BZ971 OTP 13:00 - HER 15:00

La ora actuala opereaza cu un singur 734, în oferta agentiilor scrie însa de 738 ... ::)

Alta noutate la OTP:

În fiecare miercuri in perioada 12.06 - 18.09.2013, A320, Orbest Orizonia (Portugalia - banuiesc, ca spaniolii sunt falimentari).
IWD 9227 TFS 20:50 - OTP 04:10
IWD 9228 OTP 05:10 - TFS 09:00
 
O alta destinatie noua de charter din OTP:

- SPU (Split, Air Bucharest, 11.06 - 17.09.)
 
Timp de trei ani, aeroportul Otopeni a încasat subvenţii din bani europeni pentru păşunile din jurul pistelor. Conducerea aeroportului a declarat în faţa autorităţilor că instituţia produce fân, aşa că a încasat bani de la Uniunea Europeană pentru fiecare hectar.

digi24
 
În vara asta cursele deja traditionale Air Malta vor avea un orar favorabil pentru spotteri, nu vor mai fi noaptea ca în anii trecuti:

KM 7526 12.50 MLA - OTP 16.00
KM 7527 16.45 OTP - MLA 17.55

(joi, 06.06 - 17.10)
 
Rezultate OTP pe primele 3 luni in 2013:

Ian-503 547 Feb-446 800 Mar-548 209 Total:1 498 556

In 2012 a fost asa:
Ian-337 246 Feb-291 039 Mar-407 415 Total:1 035 700

Deci ar fi un plus de 45% datorat in principal mutarii LCC-urilor de pe BBU pe OTP. In orice caz se cam confirma faptul ca OTP creste si anul acesta cu minim 10% per total.
 
Importanta crestere. Oare va depasi pragul de 8 milioane anul asta? In ritmul asta, OTP sufla serios in ceafa BUD si ar deveni cel mai mare aeroport din regiune (RO+HU+BG+MD+fostele republici iugoslave).
 
Si daca nu va depasi anul acesta 8 mil. PAX, se va apropia in orice caz destul de tare. Pronosticul meu e un 7,8-7,9 mil. PAX pe 2013, iar cu siguranta in 2014 va depasi 8 mil.