• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

[OTP] Discuții Generale

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Studiul de fezabilitate privind noul racord feroviar la Terminalul Est al Aeroportului Otopeni a fost pus în dezbatere publică. Această conexiune feroviară va fi complementară celei inaugurate la finele anului trecut între Gara de Nord și actuala aerogară de la Henri Coandă și va presupune contrucția unei căi ferate noi ce se va desprinde din stația Balotești de pe Magistrala 700. De asemenea, sunt prevăzute lucrări de modernizare a stațiilor de pe traseu, electrificarea căii ferate, construcția a două stații noi și a unui tunel



 
  • 👍
Reactions: 1 users

defence

Well-Known Member
fly-ra 2017
Pentru tranzit zbor extern către OTP - zbor intern trebuie ieșit pe la sosiri externe și apoi mers din nou la security, nu? Nu există la OTP culoar special de tranzit... Întreb pentru că nu am avut niciodată conexiune la OTP.

Dar extern - extern?
 

alexxy

Well-Known Member
Intern - extern sau extern - intern, 100% nu exista culoar, trebuie sa treci din nou de security. Extern - extern nu stiu 100% sigur, dar nu tin minte sa fi vazut vreodata semne pentru tranzit.
 

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
Ba da, există semn pentru extern-extern, dacă este functional, nu știu
 

defence

Well-Known Member
fly-ra 2017
Bine de știut. Oricum, trebuie să sfătuiesc câțiva pax care vin de pe extern și apoi merg către Cluj-Napoca, le voi spune să ia în calcul că nu există culoar de tranzit și trebuie să iasă și să reintre. Sper să aibă timp având în vedere că poate dura până trec de frontieră/DSP...
 

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
Fie vorba între noi: este absolut inacceptabil că nu s-a gândit nimeni la acest aspect cu ocazia construirii terminalului nou
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Dar trebuie sa recunoastem ca OTP nu e o exceptie, foarte multe aeroporturi nu au posibilitate acces direct transit.
 

lagrange

Well-Known Member
După ce au sfidat efectele crizei pe parcursul anului 2020, luând masuri minimale de reducere a costurilor...acum vor sa contracteze un credit de 40 milioane de euro pentru susținerea activității și unor investiții... . semn ca se vede fundul sacului la OTP...

Au trecut de la un profit de 411 milioane lei (2019) la pierderi (estimate) 130 milioane lei (2020)....

 

oldblueeyes

Well-Known Member
Fie vorba între noi: este absolut inacceptabil că nu s-a gândit nimeni la acest aspect cu ocazia construirii terminalului nou
Ai pretentii prea mari.
Post automatically merged:

Dar trebuie sa recunoastem ca OTP nu e o exceptie, foarte multe aeroporturi nu au posibilitate acces direct transit.
Aici tb sa detaliem:

- zona " tzaranoaia" - gen 2G in CDG
- constructii "pt low cost" - cum era vechiul Etiuda in Varsovia
- separarea "noi si restul lumii" - in Dubai
- operatori "vrea muschiul nostru sa facem hub in provincie in terminal de chartere"
 
Last edited:

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
 
  • 👍
Reactions: 1 user

AndreiX

Well-Known Member
Daca ghiolbanul ajunge la bariera fara sa platesca, ca e fisa, ca e bon pe numar e acelasi lucru…
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
In opinia blogului Club Feroviar cauzele pentru care LF la trenul din gara spre OTP este foarte mic sunt mai jos. A omis poate cele mai importante doua cauze:
a) In aceasta perioada de post sau inca de pandemie se calatoreste cu avionul foarte putin
b) Inertia romanilor .Sunt deja formate obiceiuri si automatisme legate de accederea la aeroport,va trece ceva timp pana cand aceasta legatura va fi luata in considerare .
Eu sunt optimist ,cred ca ,in sase luni-un an , LF-ul va fi altul.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a dat publicității primele cifre privind numărul celor care folosesc zilnic trenurile de aeroport. Puțini mușterii – doar 600 de călători în cele 72 de trenuri care circulă în fiecare zi, adică puțin peste opt pasageri pe garnitură, în medie...
Biletul de tren spre Aeroportul Henri Coandă este cel mai ieftin de pe continent, iar pe platforma de la Otopeni lucrează aproximativ 15.000 de oameni. Cu toate astea, garniturile circulă aproape goale. Club Feroviar a identificat 10 probleme și posibile rezolvări pentru majoritatea lor.

1. Intervalul de succedare și programul​

Intervalul de succedare al trenurilor, de 40 de minute, este o primă ”bilă neagră” pentru conexiunea feroviară. Dacă a pierdut trenul, nimeni nu mai așteaptă să plece următorul, ci se reorientează către alte moduri de transport.
Mai mult, programul de circulație ”nu se pupă” cu cel al angajaților. ”La noi, programul se termină la 16,30, iar trenul pleacă la 16,31. Cei care folosesc trenul ca mijloc de transport au fost nevoiți să facă cerere pentru decalarea programului”, a declarat pentru Club Feroviar un angajat al Companiei Naționale Aeroporturi București. CNAB are aproximativ 1.400 de angajați, la fel și Tarom.

2. ”Crucea” de la Mogoșoaia​

Acest punct este legat de primul, mai exact de durata călătoriei. De la Gara de Nord, trenul face până la aeroport 20 de minute. La întoarcere, durata călătoriei este de 25 de minute, pentru că trebuie ”să facă cruce” în stația Mogoșoaia cu garnitura care vine din sens invers.
”Dublarea (liniei – n.red.) cred că ar permite un tren la 20 de minute, dar trebuie să vorbesc cu specialiştii”, a spus Cătălin Drulă la Digi 24. Și totuși, linia este dublă și în prezent între stația Mogoșoaia și Tunelul Pajura. Actuala linie este dublată până aici de cea care iese în centura feroviară a Capitalei. Dacă ar fi instalat un schimbător de cale (macaz) și ar fi pusă la punct automatizarea, trenurile ar putea ”face cruce” mult mai aproape de București, rămânând o porțiune foarte mică de linie simplă. Așa, durata călătoriei ar putea scădea la 15 minute.

3. Trei operatori, fără posibilitatea unui abonament comun​

Pe ruta București Nord-Aeroport Henri Coandă circulă zilnic 36 de perechi de trenuri, aparținând a trei operatori: CFR Călători, Regio Călători și Transferoviar Călători. Cum Autoritatea pentru Reformă Feroviară nu s-a ocupat de acest lucru (deși ar fi trebuit), nu există sistem integrat de ticketing. În consecință, nu există nici abonamant comun, care să fie valabil pe această rută indiferent de operator.
Dacă lucrezi la Otopeni și nu ai norocul ca și la dus, și la întors să fie același operator va trebui să-ți faci două abonamente. Nimeni nu va face asta.

4. Neintegrare tarifară cu STB și Metrorex​

În orice oraș din Europa, ajungi la aeroport și îți cumperi bilet pentru destinația finală. La Londra, de exemplu, îți poți cumpăra un asemenea bilet, valabil și la tren, și la metrou, și la autobuz, în ciuda faptului că în majoritatea lor este vorba de operatori privați.
La Otopeni îți cumperi bilet de tren, ajungi la Gara de Nord de unde cumperi o cartelă de metrou și apoi trebuie să ai și un card STB. Asta cu toate că și CFR Călători, și Metrorex aparțin de Ministerul Transporturilor, iar Societatea de Transport București este tot de stat, fiind în coordonarea Primăriei Capitalei.

5. Lipsa unui peron dedicat în Gara de Nord pentru trenurile de aeroport​

În Gara de Nord din București nu există un peron dedicat pentru trenurile de aeroport. Acestea pleacă și sosesc de la te miri ce linie, care este anunțată de multe ori în ultimul moment.
Un inconvenient deloc de ignorat, mai ales pentru cei care călătoresc cu copii și/sau cu bagaje voluminoase. În 2009, atunci când a fost înființat Henri Coandă Expres, trenul cu transbordare auto la PO Aeroport, toate garniturile plecau de la linia 13. De când a devenit funcțională legătura feroviară directă (pe 13 decembrie 2020), nu s-a mai păstrat această regulă.

6. Lipsa unei parcări la Gara de Nord​

Mai e o problemă, tot legată de Gara de Nord. ”Ajungi cu mașina la gară și n-ai unde s-o lași”, ne spune un angajat aeroportuar care ar vrea să utilizeze sistemul park&ride.
Planuri pentru construcția unei parcări subterane la Gara de Nord au existat încă de la începutul anilor 2000, însă ele au rămas doar pe hârtie, prin sertarele de la Primăria Capitalei....

9. Cel mai ieftin taxi din Europa​

Pentru lipsa de mușterii la trenurile de aeroport trebuie să luăm în calcul și mentalitatea călătorilor cu avionul. Mulți dintre ei nu concep să se urce în tren după ce au aterizat, în mare parte și din cauza imaginii proaste a transportului feroviar din România.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Top