[OTP] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Am auzit si eu ca ar fi 300, dar intr-un 787 mai ca-i baga pe toti la un drum :) Iar avioanele astea le-am vazut ca vin de doua ori pe zi de 2-3 zile. Inseamna ca au carat mii pana acum, nu cateva sute cum se spune la tv.
 
230 în fiecare Dreamliner. și mai urmează câteva zboruri de repatriere spre India, Maroc și Indonezia în zilele ce urmează.

Au mai fost operate zboruri de repatriere spre Azerbaijan (de la Iași), Tunisia (cu Hercules tunisian) și urmează să plece și un B738 al forțelor aeriene mexicane.
 
Reactions: 1 user
Degeaba... O sa conteze doar la cifre de paxi si miscari de aeronave. Din ce stiu eu, zborurile umanitare sau militare sunt scutite de taxele aeroportuare, deci incasari ioc.
 
Aeroportul Henri Coandă - Otopeni negociază cu Banca Europeană de Investiții pentru obținerea unei finanțări de 150 de milioane de euro, pe o perioadă de 30 de ani.

CEO: ,, Operăm peste 150 de destinații....Pe logistic, noi operăm acum cam 55.000 de tone pe an.''

Pe langa cifre, nu putem vb de 150 de destinatii, cand nu sunt nici macar 150 de rute.

Legat de cele 55.000 tone pe an (cu 60% peste media ultimelor 7 ani care a fost de 34000 tone), nu stiu de unde le-a scos, in 2021 au avut vreo 28.000 tone. Sursa cifrelor INSE

Planul de investitii: fabulos ca sa il citez pe dl Radu Banciu, hartie suporta multe, implementarea este foarte departe de plan.
Nu mai stiu in care dintre Raportele Curtii de Conturi la gradul de realizare al investitiilor era 5-6% din planul anual.


 
  • 👍
Reactions: 1 users
Trenul spre OTP,un succes:
Compania CFR Călători cuplează de câteva zile câte două automotoare Săgeata Albastră pentru a face față cererii de transport pe linia Gara de Nord- Aeroport Otopeni, a anunțat luni secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Practic, se operează cu capacitate de transport dublă dimineața de la 05 30 la 10 00 și după amiaza, de la 14 30 la 18 30, nu doar pentru a prelua pasagerii spre și dinspre Aeroport cât și angajații care lucrează pe platforma aeroportului...

CFR Infrastructură caută soluții pentru a îmbunătăți condițiile de circulație de pe linia ,,saturată” București -Pajura -Mogoșoaia : ,,Expertiza tehnică va costa aproape 140.000 lei şi va dura 7 luni, potrivit caietului de sarcini. Modernizarea liniei şi, mai ales, introducerea unui nou sistem de schimbătoare de cale (două macazuri în PM – Punct Mişcare – Pajura şi Post Giuleşti) ar permite o cadenţă a „Trenului de Otopeni” la doar 30 de minute, faţă de 40 de minute în prezent.


 
  • 👍
Reactions: 1 user
Pot confirma din experienta proprie, duminica 03.04 la ora 11:10 am mers spre OTP si trenul a fost complet plin
 
Prin 2010-2011 (atunci oprea in camp, te lua un microbuz pana la terminal) am mers deseori cu Desiro 2-5 oameni. Vagon privat, ce mai...
 
Trenul spre OTP,un succes:
De fapt nu e vorba despre succes cat despre reluarea traficului (de) pe OTP la volume din ce in ce mai mari.
Ince-incet, odata cu cresterea traficului, se vor arata si limitele proiectului "Gară la terminal 1". Doua Desiro cuplate am impresia ca reprezinta maximul de ce se poate acolo, nu incap 3 intre inductorii de la capatul liniei si marca de siguranta.
 
E adevarat ,insa se poate mari frecventa:
CFR Infrastructură caută soluții pentru a îmbunătăți condițiile de circulație de pe linia ,,saturată” București -Pajura -Mogoșoaia : ,,Expertiza tehnică va costa aproape 140.000 lei şi va dura 7 luni, potrivit caietului de sarcini. Modernizarea liniei şi, mai ales, introducerea unui nou sistem de schimbătoare de cale (două macazuri în PM – Punct Mişcare – Pajura şi Post Giuleşti) ar permite o cadenţă a „Trenului de Otopeni” la doar 30 de minute, faţă de 40 de minute în prezent.
economedia.ro
 
Reactions: 1 user
se poate mari frecventa:
De la 40 de minute la 30 e ceva imbunatatire, dar minora. Adu-ti aminte de volumele de pasageri din 2018 si mai ales din 2019 - va fi suficient trenul la 30 de minute? Doar doua Desiro? Cel mai probabil nu. Si in conditiile in care gânditorii TPBI au taiat o linie expres pe motiv ca se suprapunea cu trenul (sigur, numai ca nu), sporind congestia atat pe rutier cat si pe feroviar? Categoric nu.
Expertiza tehnică va costa aproape 140.000 lei şi va dura 7 luni
Era greu de vazut din faza de proiectare initiala ca orice tentativa de fir II debuseaza intr-o bălmăjeală de linii tinand de asa-zisul complex feroviar Bucuresti Nord si ca prin urmare e nevoie de o solutie inovativa pe mai mult decat o linie simpla ca sa asiguri frecvente decente, sub 30 de minute, cu orasul.
I-a luat prin surprindere. Trebuie mai multi bani, mai mult timp.
 
Daca se pun sa realizeze lucrari de 800 milioane de lei la zona airside (creşterii capacităţii portante, majoritatea căilor de rulare precum şi cele de degajare rapidă pentru a se asigura operarea fără restricţii a aeronavelor de categorie 4E (cum ar fi Airbus A340 şi A350 sau Boeing B777 şi B787) , adio capacitate de sutinere financiara pentru realizarea unor spatii pentru confortul pasagerilor.

Deschiderea Aeroportului Brasov și posibilul colaps al TAROM-ului in urmatorii ani se vor simtii și in capacitatea de a sustine/finanta investitiile in terminalele de pasageri, pe langa cele 800 milioane destinate suprafetelor de miscare de acum.

 
  • 👍
Reactions: 1 user
Last edited:
E interesant ca BLA ,dupa ce a anulat o multime de curse din timp ,in afara intervalului de doua saptamani penalizabil, a reusit sa nu aiba apoi nici o cursa anulata si relativ putine intarzieri.

Un număr de 957 de zboruri (aterizări şi decolări) au înregistrat în intervalul 30 iunie - 6 iulie întârzieri mai mari de 30 minute pe Aeroportul Henri Coandă, iar 56 de curse au fost anulate de companiile aeriene care ar fi trebuit să le opereze, potrivit datelor Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
Numărul întârzierilor corespunde, în general, cotei de piaţă a companiilor aeriene pe AIHCB, astfel încât cele mai multe s-au înregistrat la Wizzair (264 de zboruri), TAROM (162 de zboruri), Ryanair (148) şi Blue Air (99 de zboruri)”, spun reprezentanţii CNAB, conform Agerpres.
Tot în ultima săptămână, 56 de zboruri au fost anulate de companiile aeriene (30 de decolări şi 26 de aterizări), dintre acestea Wizzair având 23 de zboruri anulate, Ryanair şase, iar TAROM patru.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Probabil cand le-a ajuns cutitul la os, au pastrat doar ce era extrem de profitabil si stiau sigur ca le pot opera.
 
Da, experienta nasoala:
Producătoarea TV Ruxandra Ion a povestit pe Facebook experiența neplăcută prin care a trecut la Aeroportul Otopeni, chiar înainte de vacanța pe care o aștepta cu nerăbdare.
”Suntem în aeroport! Am așteptat vacanța asta cum nu vă puteți imagina. Călătorim doar noi doi. 73 si 66 de ani. Eu cu scooter de mobilitate, cu care merg de 2 ani. E aprobat de toate companiile aeriene. Azi am avut o experiența TERIFIANTĂ la trecerea de la agabaritice. Am fost tratați oribil de niște funcționari plătiți din banii noștri.
Am aflat, printre altele, de la singura domnișoară care era de servici că data viitoare să vin cu însoțitor, că nu e treaba lor să urce scooterul pe bandă. O lipsă de respect inimaginabilă. Aroganți... A durat 30’ de nervi și de suportat nesimțirea unor oameni fără bun simt. IMPORTANT, doamna de la Tarom chemată să semneze aprobarea scooterului, amabilă, politicoasă. Singura gură de aer într-o mare de aroganță și lipsă de empatie. E prima oară și primul aeroport unde se întâmpla așa ceva”, a scris Ruxandra Ion pe Facebook.
 
  • 😟
Reactions: 1 user
Sorin Radu Păun este noul director la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.