[OTP] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
  • 😟
Reactions: 1 user
O veste buna:
De sâmbătă, 2 decembrie, se va putea ajunge cu autobuzul mai rapid din centrul Bucureștiului până la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” Otopeni, a anunțat pe Facebook primarul Nicușor Dan. Astfel, linia 783 devine 100, iar autobuzul va opri doar în stațiile care sunt principalele puncte de legătură cu alte linii importante: Piața Unirii, Universitate, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Presei, Aeroport Băneasa, Primăria Otopeni, Aeroport Henri Coandă (Plecări), Aeroport Henri Coandă (Sosiri). Pe sensul spre Piața Unirii vor fi efectuate opriri în stațiile: Aeroport Henri Coandă, Primăria Otopeni, Aeroport Băneasa, Piața Presei, Piața Victoriei, Piața Romană, Piața 21 Decembrie 1989, Piața Unirii.
Linia 100 va funcționa 24 de ore din 24, iar intervalul de succedare între vehicule va fi de 15 minute ziua și 30 de minute noaptea.
 
Nu inteleg de ce se continua sa se ignore conexiunea liniei 783/100 cu reteaua feroviara - statia Gara Baneasa. Chiar daca este lipsita de importanta daca o comparam cu Gara de Nord, sunt totusi suficiente persoane din trenurile ce vin de la Constanta care pot cobori acolo pentru ca apoi sa ia un bus 441/2/7/8 pana in statia de pe DN din dreptul aeroportului decat sa mearga pana in Nord si sa astepte zeci de minute un tren pana in aeroport. Cadenta trenurilor Nord - Otopeni este de aprox. 40 minute si nu am sesizat sa fie sincronizate in vreun fel cu sosirile trenurilor in gara, sa nu mai vorbim de intarzieri... In cazul meu, salvez de fiecare data cam 20-30+ minute cand aleg Baneasa + bus in detrimentul Nord + tren, chiar si in conditii de trafic mai intens pe DN.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Fondul Proprietatea a comandat un raport independent privind estimările de trafic pe cele două aeroporturi din București.
Astfel, după cum arată studiul NACO, o companie olandeză de consultanță în sectorul traficului aerian, aeroportul din Otopeni ar putea gestiona, la capacitatea de acum, între 16 și 18 milioane de pasageri.
Însă traficul este estimat să crească de la 14 milioane în prezent la 21 de milioane pe an până în 2030 și la 33 de milioane de pasageri pe an până în anul 2050.
„Pentru a putea prelua acest flux, este nevoie urgentă de noi investiții: de realizarea unui al doilea terminal și de îmbunătățirea celui existent. Pentru a obține investițiile necesare, este nevoie de listarea companiei la bursă”, a precizat John Mayer, CEO al Franklin Templeton, administratorul Fondului Proprietatea, într-o conferință de presă.
Potrivit lui Rene Hopstaken, consultant aeroportuar la NACO, un nou terminal construit de la zero la Otopeni ar putea costa între 500 de milioane și un miliard de euro, plus întărirea infrastructurii rutiere din jurul aeroportului.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Mai jos comunicatul Lagardère Travel Retail cu ocazia deschiderii primelor sale magazine duty-paid din CNAB:

 
Reactions: 1 user
Premierul Marcel Ciolacu a declarat, joi, că extinderea și modernizarea Aeroportului Otopeni este unul dintre obiectivele strategice ale parteneriatului comercial cu Emiratele Arabe Unite. Amintim că Guvernul și numeroși reprezentanți ai unor autorități și companii românești de stat au participat în această săptămână la o vizită în regiune.

 
Exproprierile aferente Terminalului 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă, începute în 2019 și finalizate în 2021, ar putea fi anulate și terenurile returnate lui Ion Țiriac, transmite asociația Pro Infrastructura. Legea îi permite să ceară acest lucru dacă statul nu face investiția pentru care a fost expropriat. Asociația atrage atenția că există deja pe rol un dosar în acest sens.
“Dar ministrul Sorin Grindeanu nu este capabil să atragă finanțare de la instituțiile financiare internaționale. Practic în 3 ani de zile, la nivel guvernamental, nu s-a făcut absolut niciun progres real ca să se asigure banii necesari celui mai important proiect de infrastructură aeriană a țării.
Așa că, pare-se că guvernul actual încearcă o variantă pe genunchi potențial păguboasă: concesionarea infrastructurii aeroportuare din București către investitori din zona Golfului. În principiu, noi nu suntem împotriva concesionării DACĂ este făcută corespunzător. Soluția este folosită pe scară largă în regiunea noastră și chiar la aeroporturi europene cu pretenții”, spune API (Asociația Pro Infrastructura)
“Dar dacă este făcută fără transparență, fără profesionalism și fără consultanță de specialitate oferită de Banca Mondială și/sau BERD, avem mari dubii că soluția e una viabilă și autoritățile pot obține cel mai profitabil “deal” pentru România. Mai ales că instituțiile financiare internaționale amintite pot oferi banii necesari la dobânzi avantajoase”, transmite API.