Sistem de recunoaştere facială, pe Aeroportul Otopeni. Și mașinile vor fi scanate
stirileprotv.ro
La vom face si vom drege si vom fi printre cei mai tari din lume suntem buni. Cand este efectiv sa facem...aaa, stai sa vedem ce zice sefu din partid.
Legat de cartile de identitate, eu cred ca e o problema cu ele efectiv. Mergand prin UE, am avut de multe ori controale cam lungi cand am dat CI la granita, asa ca in ultima vreme arat pasaportul si trec imediat.
Cat despre modernizarea aeroportului...chiar sunt curios, exista un plan clar despre cum trebuie sa arate acesta peste urmatorii sa zicem 10 ani? Parerea mea e ca este un aeroport periculos, ramas in trecut crunt si penibil. De ce? Pai:
-pistele...sunt un dezastru, becuri care sunt extrem de mult iesite din asfalt si ascutite, zone extrem de neuniforme de asfalt (pe 08R/26L, in zona D ai impresia ca mergi pe Dunare sau mare, iar la aterizare, cand asezi roata de bot pe pista iti trosneste roata de zici ca isi da duhul atunci). Caile de rulaj -> cu gropi, bucati de asfalt gaurite si cosmetizate cu zmoala, zici ca au pojar negru. Pe calea I au lucrat, au pus apoi betonul la loc, dar se pare ca l-au nivelat cu spaclul, cand treci pe acolo tremuri din toate incheieturile. Pe calea P e cel mai bine sa nu vorbesti pt ca risti sa iti musti limba.
-fluxul auxiliar (autobuze si alte vehicule), acelasi de cand s-a facut aeroportul probabil. Mereu intre platforma 1 si 2 se fac cozi si se asteapta trecerea tuturor aeronavelor de pe C si G, astfel incat, daca ai norocul sa te gasesti cu aeronava pe P2, ai intarziere garantata.
In continuare nu e nici o cale de degajare in viteza de pe 08R/26L, motiv pt care esalonarea pe finala intre aeronave este de minim 5 mile, dublu fata de ce e in lumea actuala.
In continuare ne plangem ca nu sunt suficiente pozitii de parcare pt aeronave, dar avem lanul de porumb si rapita intre piste. La noi se poate sa cumpere pamantul de acolo cineva si apoi scandalul cuvenit legat de pretul pe care trebuie sa il plateasca aeroportul pt a putea folosi asa cum e normal acel teren.
In terminal, cum spunea cineva mai sus, fluxul de iesire de la burduf (la cele vechi) se intretaie cu cel de intrare, asa ca de multe ori apar problemele care au fost expuse mai sus, cu scandalul de rigoare. Mai ales ca vara, aerul conditionat din aeroport este bun doar pt a fi o temperatura usor mai scazuta decat afara, nicidecum una optima, transpiri la greu in aeroport. Asa ca dupa 2-3 minute de asteptare pe culoar, spiritele se cam incing. Dar cum se spunea mai sus, aeroportul va avea sistem de recunoastere faciala, sa fim optimisti deci.
SI ajungem la faimoasa parcare, cea care pare acum ca este amanta ideala, toata lumea o doreste. A fost schimbat directorul, a inceput asfaltarea (vorbim de ultimul etaj). Pana sa inceapa (si s-au schimbat multi directori, nu-i asta problema, posibil ca cei vechi sa nu fi inteles problemele, din moment ce au schimbat doar bordurile de pe drumul dintre DN si parcare), era plina de gropi (cratere mai exact), marcajele disparusera (probabil ca le luasera directorii vechi cu ei, iar cei noi inca le cautau prin sertare), iar fiecare o lua pe unde il taia capul. Si mai erau si handicapatii bunului simt care se propteau cu masina langa automatele de plata, blocand total accesul celorlalte masini. Daca le ziceai ca au blocat, se scuzau ca se grabesc, daca le mai ziceai inca o data, sareau la cearta. Aeroportul nu are nici o persoana care sa se ocupe de bunul mers al lucrurilor prin parcare, caci deh, daca merge si asa, de ce sa nu lasam asa. Sa vedem dupa ce se termina asfaltarea cum va fi situatia.