Unu la mana, voi nu prea aveti de lucru, pare-se. Nici Zsolt si nici Rares, principalii protagonisti ai ultimilor mesaje. Daca unul reprezinta fly-ra.com da capo al fine, celalalt este activ in doua parti, nici o mare scofala. Oameni suntem, daca ne-am intalni cu totii, sunt ferm convins ca discutiile ar avea alt ton si s-ar ajunge si la niste concluzii pe care sa le ia ambele parti. De ex. daca Zsolt, din experienta lui recomanda ceva, cei care lucreaza la Photoavia sa si implementeze beta sau sa incerce sa implementeze, sa vada, o fi bine, o fi rau. Sa nu se vada semne ca "nu fac chestia aia nici de-a dracu, sa nu ne scoata ochii ulterior ca - vezi, eu v-am ajutat, eu v-am zis ce si cum". La mine pe ecran lucrurile se vad mult mai simple, nu stau cu nasul lipit de monitor, sa vad fiecare pixel, ci vad situatia un pic mai din exterior.
Doi la mana, referitor la intrebarea lui Octavian, eu vad rostul unei Photoavia sau ii ziceti cum vreti, pentru ca orice site, oricat de mic, poate sa aduca plusuri fata de ceilalti dinozauri din mediul web. Eu zic ca e o incercare foarte buna, in conditiile in care se termina cu bisericutele si accepturile si se face propagare internationala, sa nu fie loc de dat cu capul local. Mie, unu, personal, mi-a placut sa ma uit la fotografiile de pe Photoavia, dar n-am considerat util sa le urc pe ale mele acolo. Pentru ca am simtit de la inceput ca Photoavia e copilul Rospotters si nu mi-a fost nici la indemana, nici la suflet. Repet, am remarcat, am laudat si am criticat, am observat si invatat de pe Photoavia, dar nu m-a atras cu nimic sa incarc imagini acolo, asta nu indica deloc respectul pentru toti care au colaborat cu Photoavia si au facut o baza de date destul de prezentabila, cu imagini care mai de care.
Trei la mana, si asta e de fapt motivul interventiei mele, ca altfel nu m-a intrebat nimeni nimic in acest topic, e sa nu va mai stresati cu intrarile pe
LRCL, caci dupa ce am cunoscut lumea din Cluj, in entuziasmul meu de incepator si cel de pasionat, cel putin una din intrari a fost facuta in urma insistentelor mele. Adica, Octavian, vreau sa spun ca intrarile astea tind sa cred sau tind sa le facem din ce in ce mai neutre. Nu conteaza cine a insistat, cine a sunat, haideti sa mergem, pozam, punem mana, povestim, mirosim kerosen si plecam multumiti.
Nu mai stiu cu care ocazie, Samair sau WindRose sau naiba stie, am dat telefoane, oficiale, apoi mailuri, totul cu ajutorul foarte atent si generos al lui Petru, de care am tras ca un copil mic de mana lui nenea, doar doar om putea intra. Si apoi urmatoarea intrebare a fost: pe cine mai chemam? Puteam chema si pe vecinul de la trei, ca i-o fi placand, nu ajungi saptamanal pe platforma sa povestesti cu comandanti, dar mai bine chemam pe cine stiam exact ca va aprecia asa ceva: pasionatii. Petru a incercat sa mobilizeze lumea, din simplul motiv ca nimeni sau aproape nimeni nu ma cunostea sau, mai practic, habar nu aveam cum sa-i contactez in timp atat de scurt (>24h).
Eu, cu tot cu programul meu de daddysitting, tot ajung la gard, ma plimb cu bebe pe acolo, doar o data s-a nimerit sa fie treaza minunea ca sa-i arat un Airbus in carne si oase, dar pentru baietii care stiu ca lucreaza sau invata, asa ceva este pueril, deci nu mai tot anunt cand merg, cum merg. Ca nu-i simplu cu bebele deloc si s-ar putea ca meeting-ul sa fie anulat instant, fara ca respectivul zbor sa aibe habar de aceasta anulare
Si inca o data, eu as merge pe platforma zilnic, daca s-ar putea, dar na, lumea in trecut a pozat Wizz-uri si Tarom-uri gramada, de aceea imi controlez entuziasmul cat de cat asteptand incordat reluarea curselor charter. Cine nu le asteapta?
La fel singur am vorbit si la
LRSB, necunoscand pe nimeni acolo, mi-a fost acceptata cererea foarte usor si cu entuziasm de o domnisoara de la marketing, la fel am obtinut si legitimatia de spotter la
LROP, singur, eu cu telefonul si actele mele, cu precizarea ca acolo m-a ajutat mult OOVNI, nu cu inside info, ci cu sfaturi de bun gust.
La
LRSB n-am ajuns inca, avand in vedere ca nu merg special pentru asta, ci sunt in trecere spre/dinspre Bucuresti, orarul Austrian sau Tarom nu prea se pupa cu orele la care treceam eu prin zona.
La
LROP am fost deja de patru ori, am incercat diverse locatii, discutate inainte cu lumea, cei care au fost sau isi pot da cu parerea, am tras zeci-sute de fotografii, puerile pentru unii, dar valoroase pentru mine, caci fac 500km pana acolo, stau in frig singur la gard, doar eu si scannerul, ma bazaie firmele de securitate in draci, ma mai saluta cate un echipaj care trece pe taxi pe langa mine si plec multumit. Ca nu am apucat sa floodez topicul aferent, este din varii motive, principalul timpul pe care il pot dedica pentru asa ceva.
Ideea e ca: n-am simtit niciodata tabara1 vs. tabara2, doar baietii pe care i-am cunoscut si cu care imi place sa povestesc si sa fotografiez. Ca am probleme cu unii sau cu altii, asta e normal, nu-s budist sa imi placa toti oamenii si aici daca vreti va pot da si exemple, nume si justificari. Insa poate ca totusi nu e locul unde sa-mi vars tot oful. Haideti sa ne bucuram de ele avioane, unii sa le urmareasca procedurile, manevrele, dialogul cu TWR sau APP, altii sa le fotografieze, iar altii sa le piloteze
))
Haideti sa ne agream unii cu altii, haideti sa le aratam companiilor si aeroporturilor ca suntem o gasca cu doua nume si sa colaboram fructuos cu totii. Fara interese si exclusivitati, caci nu iese absolut nici un leu din nimic. Nici din foto, nici din parteneriate exclusiviste.
L.E. La
LROP asa-i gardu' ca atmosfera intre doua tabere.
Du-te, lasa masina langa radar, umbla cativa zeci de metri prin boscheti, da explicatii la vreo trei firme de security, anunta dispeceratul, stai de-a lela, RWY e la km departare pentru obiectivul avut, iese ceva.
Te saturi repede de locatie, iar boscheti, iar dispecerat, ia masina, cativa km pana la parcarea
LROP, iar dispecerat, iar km per-pedes pana la TWY si iar il prinzi pe acelasi zburator, dar mai aproape. Nimeni nu cred ca m-ar fi putut acompania, era o zi a saptamanii si oricum, cred ca ar fi zis, "neah, eu intru doar pe platforma, nu merg la dinastea, le vad zilnic".
Deh, pasiunea. Nu tabara!
Again, no studio, edit in Word, shitty quality, you know the drill.