Da, dar trebuie dieferentiat.
La cursele regionale operate de CityLine punctul de plecare este mai mare - FRA-
CLJ incepe de pe la 140 de EUR one way, deci reflecta costul pe scaun mai ridicat.
Tot la fel trebuie sa ai in vedere ca majoritatea promitiilor sun tpentu clientii "din afara", cei O&D raminind la economia de timp.
OTP-
LIS sunt la promotie pentru ca LH nu parcheaza 321 iarna si atunci prefera sa faca o contraoferta clientilor care ar fi zburat cu Wizz sau
TAP ( am facut acum simplu Name dropping).
Problem asta o vedem i clipa de fata in
SBZ - Taromul nu este "top of mind" si majoritatea fluxurilor sunt controlate de Hansa. Cu 737 Taromul nu reuseste sa il umple si nu poate zbura i fiecare zi, ceea ce pentru traficul high
yield e o problema. Un Q400 ar fi putu deservi
MUC si
STR zilnic plus 3/7 NUE pt trafic etnic din
SBZ. Daca functiona, etapa urmatoare ar fi fost E190 samd.
Aici trebuie sa recunoastem cu totii ca de min 20 de ani
LOT este mai bine si mai consistent condus, atiti ca si startegie cit si ca si flexibilitate de flota.
- au luat E145 la sf anilor 90 cind avea sens economic (epoca de glorie CrossAir, plus trafic mic - la vreme aia 1 cursa /zi OTP-WAW in Code share cu Tarom); dar jumateta din flota au luat-o in Leasing
- au introdus rapid E170 ca launch Customer pe Europa pentru upgrade de rute -> iarasi jumatate din flota E170 a fost in Leasing pentru ca era clar ca vor deveni in timp modelul cel mai Putin cautat
- acum incep P2P nou doar cu E190 pentru a avea sens economic
In clipa de fata cel Putin, trenul oportunitalilor regionale e dus. Va veni o perioada de consolidar clasica a industriei bazata pe fluxurile mari si cu abaondonul ineficientei operationale (de ex baze mici).