• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Jun 29, 2013
860
130
63
37
Craiova
#1
Vreau sa dezbatem pe acest topic niste chestii pe care eu unu nu le inteleg.Vreau sa fac referire la unii dintre pilotii wizz air care in cele mai multe cazuri nu sti de la ce sa te astepti de la ei.

Asa cum spuneam si pe alte topicuri si eu si witze legat de aterizarile lor la CRA.Majoritatea pilotilor de la wizz la un vant de 3-4 kn vant din spate se duc sa faca un ocol de peste 30-40 de km ca sa aterizeze.Din ce am citit ei decid si aleg pozitia favorabila si mai apropiata dupa ce li se transmit datele de catre controlorii de trafic.

Sa luam una din situatii.Sa zicem un vant de 4kt din V se duc sa faca aterizarea pe 27 cu un ocol de peste 30-40 km uneori ca si in seara asta.Unii piloti se duc si intorc undeva in zona Piatra Olt ca sa vina pe 27,nu vad de ce atat de departe daca stam sa ne gandim ca ei aleg varianta cea mai scurta si mai buna pentru ei ca si economie.O sa va prezint o imagine cu aceasta la final.

Din ce am observat ca si la OTP se aterizeaza pe 08 cu vant din spate de pana la 6kt,la viteze de sub 6kt nu am vazut niciunul sa faca astfel de ocoale ca sa vina pe 26.Ciudat este faptul ca la decolare nu se mai alege aceeasi pista ca si la aterizare sa zicem daca vantul nu se schimba si logic ar fi sa aterizezi/decolezi cu vant din fata.

La decolare se pleaca pe 09 cum se iese de pe taxiway B.Ziceam ca pilotii aleg ruta scurta pentru economie.Atunci intreb si eu de ce nu vor sa faca taxy pe pista inca 2000 m sa plece drept pe ruta si prefera sa plece direct si dupaia fac alte viraje de peste 20 km pana intra pe traiectoria rutei.

Mai acum 3 zile si mai exact marti pilotii de la cursa de LTN au venit pe 09 cu vant de 6kt din spate(V),am ramas surprins si mi-am zis ca au aparut piloti mai curajosi la wizz care nu mai fug sa faca ocoale pentru un vant de 3-4 kt din spate.
Numai pilotii Carpatair indiferent cu ce avion erau mai veneau cu vant de 6-7 kt din spate.
Asa cum ziceam si cu vitze in unele posturi daca iesi la spotting si te iei dupa metar sa te pozitionezi cum este normal te trezesti ca ramai cu buza umflata.Eu cel putin in 80% din cazuri am luat "teapa" de la pilotii wizz air.

Poate daca nu intelegeti din acest pomelnic scris de mine mai sus exemplific aici si dau un exemplu. vant de 4kt din V daca ziceti ca-i prea mult sa zicem ca se impune o aterizare pe 27 sa aibe vantul din fata.Dar ce te faci cand vin cu 6kt vant din spate pe 09 adica vantul batand tot din V,si culmea la decolare nu se decoleaza pe pista 27 in prima situatie si respectiv 09 in exemplul 2,se alege contrariul nu stiu din ce motive.De aici si expresia mea pe unele topicuri cum ca pilotii wizz prefera sa aterizeze pe ILS fie daca conditiile le-o impun sau nu.

Va dau exemplul din seara asta pentru cursa de BGY care in momentul aterizarii avea vant de 4kt din NV(cumva lateral stanga) si s-a dus sa aterizeze pe 27 cu un ocol de peste 30 km.Nu se punea problema de vizibilitate sa zicem ca se ducea pe ILS din cauza vizibilitatii,vizibilitatea eta maxima CAVOK asa cum se zice la metar.
Ce parere aveti se putea venii lejer pe 09 fara a nu mai face acel ocol si asa economie de combustibil?

Cam pe aici se duc unii piloti sa intoarca pentru a venii pe 27,nu vi se pare prea mult? mai aveau putin si ajungeau la Slatina,altii abea ajung aproape de Balj pentru a intoarce.Unde este economia in acest caz? sau cumva ajungea mai devreme decat ora preconizata si a zis sa-i mai plimbe putin pe pasageri :)

 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,691
2,205
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#2
1. 27 are ILS
2. vantul la 4kt este aproape calm. La LROP se vine si cu 6kt tailwind pe directia 08
3. aterizeaza, si degajeaza direct pe apron, nu mai are nevoie de backtrak. Coborarea se face in idle, consum minim, ca si la masina cand scoti pe liber pe deal in jos
4. considerente de zgomot. Finala de pe 09 ii aduce exact peste oras
5. procedura cu sosire dinspre vest spune urmatoarele (vezi harta):
- dupa ce treci de VOR incepi procedura de approach publicata
- cand esti stabilizat pe procedura, continui 2 minute pe directie, dupa care virezi stanga pentru finala
- la 6 mile de pista, incepi coborarea pe panta
6. procedura cu sosire dinspre est te alineaza cu pista inca de la 16 mile distanta (fata de VOR)


De ce s-a dus Carpatu` altfel? Intreaba-i pe ei, poate de aia s-au dus si pe "apa sambetei".

PS. mila la care ma refer (in cazul in care vrei sa calculezi distante) este mila nautica, adica:
1nm = 1.852km

Daca mai sunt si alte considerente, sa ma completeze cineva.