Este sefa de cabina, Ambasador WIZZ pentru a doua oara consecutiv si, din octombrie 2015, Base Manager la Craiova. Intr-un nou interviu acordat Aeronews.ro, Denise Filip ne spune cum reuseste sa se imparta intre job-ul de deasupra norilor si cel de la birou, cand mai are timp pentru viata personala si cum se relaxeaza.
Cum ai aflat ca vei fi Base Manager la Craiova si care a fost prima ta reactie?
La Wizz Air, lucrurile functioneaza astfel: intai se deschide o pozitie, aplici pentru ea, dai un intreviu, dupa care ti se comunica decizia. Mie mi-a fost comunicata printr-o intalnire cu sefa mea. Am fost foarte fericita si mandra cand am aflat!
Te asteptai la lucrul acesta?
Imi doream foarte tare sa avansez si sa-mi incep cariera pe aceasta linie de management, dar nu eram sigura ca eu voi fi cea promovata.
De cand activezi ca Base Manager la Craiova?
Au trecut deja 4 luni, de pe la sfarsitul lui octombrie.

Esti una dintre cele mai tinere Base Manager Wizz – daca nu chiar cea mai tanara. Ce presupune acest job si cat de mare este echipa pe care o coordonezi la Craiova?
Avem o echipa de 24 de oameni (inclusiv eu) si un avion. Cei mai multi sunt din oras, dar avem si fete din alte orase care s-au mutat in Craiova pentru acest job. Eu vin dintr-o baza mare (Bucuresti) iar aici, intr-o baza mai mica, atmosfera este diferita. Ne vedem mai des, relationam mai strans, iesim impreuna dupa program. La baza din Bucuresti sunt foarte multe persoane si, oricat ti-ai dori, nu ajungi sa te vezi foarte des cu oamenii respectivi. Eu sunt si cabin crew activ, deci mai si zbor ca sefa de cabina.
Am weekend-urile libere, iar de luni pana vineri ma impart intre birou si zbor. Am ocazia, astfel, sa invat lucruri noi, sa ma dezvolt si sa lucrez cu o echipa tanara si frumoasa. Job-ul ideal, as putea spune, odata ce incepi sa zbori, nu poti renunta cu usurinta. Iar cand intru in avion, ma simt ca acasa! Ca indatoriri, amintesc doar cateva dintre cele trecute in fisa postului: coordonez membrii echipajului de bord, monitorizez derularea zilnica a operatiunilor, comunic cu instructorii si cu superiorii pentru prevederea si eliminarea unor probleme ce pot aparea, intocmesc rapoarte periodice, ma asigur ca echipajul de bord respecta standardele, etc.
Avionul este prima sau a doua casa?
Prima, cred!
La Craiova, cel putin, e prima.
De cand ai devenit Base Manager, zbori mai putin ca inainte?
Da, mai putin. Este in functie de avioane. Aici, avand un avion, trebuie sa zbor 450 de ore / an, ceea ce inseamna jumatate din timpul pentru un cabin crew normal. In ceea ce priveste indatoririle de Ambasador WIZZ, acestea nu sunt afectate de noul job de Base Manager. Totul e ca un puzzle: uneori sunt la birou, alteori zbor, in alte zile trebuie sa particip la un eveniment ca Ambasador. Acum suntem 3 din Romania – eu si inca doua colege (o fata la Bucuresti, iar cealalta cu mine in Craiova) – dar cred ca ar trebui sa fie mai multi Ambasadori. Se intampla multe lucruri in Romania, compania creste si uneori este greu sa te imparti intre evenimente (sa ajungi la Cluj, de exemplu, sau in alt oras din tara). Daca am fi mai multe / mai multi, ar fi mai usor.

Provocari cu care te-ai confruntat pana acum ca Base Manager.
Cred ca cea mai mare provocare a fost mutarea din Bucuresti, oras in care m-am nascut, am crescut si am invatat. Insa m-am adaptat rapid situatiei. La Craiova am norocul de a conduce o echipa de oameni entuziasti cu care este placut sa iti petreci si timpul liber, nu doar indatoririle de birou. De asemenea, la inceput au fost cateva informatii noi pe care a trebuit sa le asimilez si a fost interesant sa vad business-ul si din perspectiva managementului, nu doar ca insotitor de bord.
Mi-am insusit rapid informatiile si pentru ca mi-am dorit mult aceasta pozitie de Base Manager si inca invat. Intodeauna pot aparea situatii noi cu care nu m-am mai intalnit si cred ca cheia succesului este prevenirea sau solutionarea lor cat mai eficienta. Am un mentor care mi-a aratat ce trebuie facut si anume sefa mea, Teodora Burca. Acum ea este Regional Manager, insa cand m-am angajat la Wizz ea m-a recrutat, m-a incurajat sa aplic pentru Ambasador, dupa care m-a incurajat iar sa devin sefa de cabina si apoi Base Manager. Practic eu ii raportez Teodorei pentru ca ea se ocupa de toate fetele din Romania, Sofia si Kiev.

Revenim la Ambasador WIZZ. Cum a fost primul mandat si ce ti-ai dori sa faci mai mult in al doilea?
Da, am fost WIZZ Ambassador timp de 2 ani si, in toamna anului trecut, am castigat al doilea mandat pentru inca 2 ani. Acesta este si ultimul, nu mai pot candida pentru al 3-lea, oricat de mult mi-as dori.
Primul mandat a fost interesant. Au fost 2 ani in care am invatat, am vazut despre ce este vorba, m-am adaptat. In al doilea vreau sa aplic mai mult din experienta dobandita in primul. Toate evenimentele la care particip sunt frumoase, fie ca vorbim despre o conferinta de presa, despre ridicarea unui premiu sau acordarea unui interviu.
Sunt indragostita de Wizz si este o mandrie sa promovez compania. Daca ar fi insa sa aleg un eveniment preferat la care am participat ca WIZZ Ambassador, cu siguranta este cel din mai 2015: 11 ani de Wizz Air, cand am recreat in avion, in zbor, o prezentare de moda si am aratat noile uniforme. A fost un moment unic. Toata lumea se uita la noi, m-am simtit ca un star! Cred ca este visul oricarei fete sa fie, macar o data, pe catwalk.
Apropo de noile uniforme, care este feedback-ul crew-ului?
Toata lumea este entuziasmata de ele. Modelul nou a inceput deja sa vina, schimbarea majora fiind rochia. La Ambasadori este aceeasi uniforma, doar ca avem o insigna WIZZ Ambassador. Dobandita pe merit si purtata cu mandrie!

Dupa Base Manager, unde ti-ar placea sa avansezi?
Departamentul Comunicare imi place foarte mult. La Wizz avem un program prin care fiecare Base Manager lucreaza o saptamana de la Budapesta, la sediul central. Saptamana mea a fost in ianuarie. M-am simtit foarte bine. Am trecut pe la toate departamentele si i-am cunoscut mai indeaproape pe cei care lucreaza acolo. Ne stiam deja, dar cu aceasta ocazie am aprofundat relatia.
Deci vrei sa te muti la Budapesta, daca apare ocazia, la Comunicare.
Probabil ca asta ar fi directia. Ce fac acum imi place foarte mult, dar consider ca este doar o etapa in cariera mea. Pe viitor imi doresc mai mult. Deocamdata, insa, sunt fericita si multumita cu ceea ce fac in prezent.
Cum se impaca job-urile de Base Manager, Ambasador si sefa de cabina?
Sincer, se impaca foarte bine! Nu ai timp sa te plictisesti. Cand esti la birou ai de lucru, mergi la zbor si te concentrezi pe indatoririle respective, daca mai ai si un eveniment cu atat mai bine. Este un program incarcat, dar imi place, iar in weekend-uri sunt libera.
Deci mai ai timp si pentru viata personala, pentru relaxare.
Da, mai am.
Relaxarea mea este acasa, cand vin in Bucuresti in weekend, pentru ca in timpul saptamanii sunt la Craiova. Chiar si condusul pana acasa ma relaxeaza. Citesc, merg la sala, astept sa vina vremea calda sa merg la plimbari prin parc. Cand am mai multe zile libere (depinde cum se leaga) sau concediu, plec din tara.

Planuri pentru 2016? Profesionale si personale.
Cum spuneam, pozitia de Base Manager este un pas important in cariera mea. In functie de oportunitatile care vor aparea – sunt convinsa ca se vor ivi – imi doresc sa merg mai departe. Intai vreau sa invat tot ce am de invatat aici, sa fac lucrurile cum trebuie, si apoi o sa vad. Pe plan personal, vreau sa calatoresc mai mult. Desi zbor in numeroase destinatii ca insotitor de bord, este altceva sa ma duc acolo ca turist, sa am timp sa descopar oamenii, cultura si locurile respective.
Ce amintiri frumoase ai ca WIZZ Ambassador?
Sunt de aproape 4 ani la Wizz si, pe langa conferintele de presa si diferitele evenimente despre care iti spuneam, mi-a placut cand am fost la Madrid sa filmez pentru Wizz TV. Era prima data cand ajungeam la Madrid, asa ca am imbinat utilul cu placutul: filmarea plus vizitarea orasului.
Cele mai importante lucruri invatate in 4 ani de Wizz Air.
Primul care imi vine in minte: faptul ca munca si eforturile iti sunt rasplatite. Atunci cand muncesti sustinut, superiorii vad asta si apar oportunitati. Trebuie doar sa vrei si tu. Ma simt apreciata si asta imi place. In 4 ani m-am dezvoltat foarte mult, am invatat numeroase lucruri si am cunoscut oameni interesanti, in companie si in afara ei.

Primul zbor ca insotitor de bord Wizz Air?
L-am avut spre Paris Beauvais, in august 2012.
Destinatii favorite? Ca pasager si cabin crew.
Ca pasager: Barcelona si Londra – le bifez in fiecare an. Imi place si Dubai, mai ales ca zboara si Wizz acolo. Aici e frig, acolo e cald – practic e ca o escapada. Ca insotitor de bord imi plac zborurile de Germania. Si Rio de Janeiro este pe lista. Vreau foarte mult sa ajung la New York. Am facut primul pas in acest sens si mi-am luat viza pe 10 ani, ramane sa vad cand ajung acolo. Inainte de NYC cred ca voi ajunge in Lisabona, mai ales ca pe 22 mai incepem zborurile din Bucuresti.

Ca Base Manager faci parte si din comisia pentru recrutarea noilor insotitori de bord. Cum este sa privesti lucrurile din partea cealalta?
Foarte interesant. Intotdeauna mi-am dorit sa fiu de partea cealalta, sa vad cam ce gandesc oamenii din comisie. De obicei suntem 3 recrutori. Inevitabil, cei care aplica sa devina insotitori de bord ne transmit emotiile lor si ne aducem aminte de vremurile cand am inceput si noi. Este frumos sa descopar atat potential, atat de multi candidati dorinci sa se alature echipei Wizz si ma bucur cand ii alegem pe cei mai potriviti.
La sfarsitul discutiei ne-am intalnit si cu Teodora Burca (Regional Manager), care se pregatea sa intre intr-o noua comisie de recrutare. Ce ne-a spus despre Denise?
“O cunosc inca de cand a venit sa se angajeze, eu facand parte din comisie. Ulterior, gratie calitatilor ei a promovat destul de repede ca sefa de cabina, intr-un an. De obicei aceasta promovare vine dupa 2, chiar si 3 ani, depinde de fiecare insotitor de bord in parte. Am facut un training cu Denise – pe care am incurajat-o sa aplice si pentru Ambasador, dar si pentru Base Manager la Craiova – deci pot spune ca am jucat un rol in pregatirea ei. Sunt foarte mandra de evolutia ei in companie!”
Primul interviu cu Denise. Text: Teodor Stefan. Foto: arhiva personala & Aeronews.ro

Continue reading...
Cum ai aflat ca vei fi Base Manager la Craiova si care a fost prima ta reactie?
La Wizz Air, lucrurile functioneaza astfel: intai se deschide o pozitie, aplici pentru ea, dai un intreviu, dupa care ti se comunica decizia. Mie mi-a fost comunicata printr-o intalnire cu sefa mea. Am fost foarte fericita si mandra cand am aflat!
Te asteptai la lucrul acesta?
Imi doream foarte tare sa avansez si sa-mi incep cariera pe aceasta linie de management, dar nu eram sigura ca eu voi fi cea promovata.
De cand activezi ca Base Manager la Craiova?
Au trecut deja 4 luni, de pe la sfarsitul lui octombrie.

Esti una dintre cele mai tinere Base Manager Wizz – daca nu chiar cea mai tanara. Ce presupune acest job si cat de mare este echipa pe care o coordonezi la Craiova?
Avem o echipa de 24 de oameni (inclusiv eu) si un avion. Cei mai multi sunt din oras, dar avem si fete din alte orase care s-au mutat in Craiova pentru acest job. Eu vin dintr-o baza mare (Bucuresti) iar aici, intr-o baza mai mica, atmosfera este diferita. Ne vedem mai des, relationam mai strans, iesim impreuna dupa program. La baza din Bucuresti sunt foarte multe persoane si, oricat ti-ai dori, nu ajungi sa te vezi foarte des cu oamenii respectivi. Eu sunt si cabin crew activ, deci mai si zbor ca sefa de cabina.
Am weekend-urile libere, iar de luni pana vineri ma impart intre birou si zbor. Am ocazia, astfel, sa invat lucruri noi, sa ma dezvolt si sa lucrez cu o echipa tanara si frumoasa. Job-ul ideal, as putea spune, odata ce incepi sa zbori, nu poti renunta cu usurinta. Iar cand intru in avion, ma simt ca acasa! Ca indatoriri, amintesc doar cateva dintre cele trecute in fisa postului: coordonez membrii echipajului de bord, monitorizez derularea zilnica a operatiunilor, comunic cu instructorii si cu superiorii pentru prevederea si eliminarea unor probleme ce pot aparea, intocmesc rapoarte periodice, ma asigur ca echipajul de bord respecta standardele, etc.
Avionul este prima sau a doua casa?
Prima, cred!

De cand ai devenit Base Manager, zbori mai putin ca inainte?
Da, mai putin. Este in functie de avioane. Aici, avand un avion, trebuie sa zbor 450 de ore / an, ceea ce inseamna jumatate din timpul pentru un cabin crew normal. In ceea ce priveste indatoririle de Ambasador WIZZ, acestea nu sunt afectate de noul job de Base Manager. Totul e ca un puzzle: uneori sunt la birou, alteori zbor, in alte zile trebuie sa particip la un eveniment ca Ambasador. Acum suntem 3 din Romania – eu si inca doua colege (o fata la Bucuresti, iar cealalta cu mine in Craiova) – dar cred ca ar trebui sa fie mai multi Ambasadori. Se intampla multe lucruri in Romania, compania creste si uneori este greu sa te imparti intre evenimente (sa ajungi la Cluj, de exemplu, sau in alt oras din tara). Daca am fi mai multe / mai multi, ar fi mai usor.

Provocari cu care te-ai confruntat pana acum ca Base Manager.
Cred ca cea mai mare provocare a fost mutarea din Bucuresti, oras in care m-am nascut, am crescut si am invatat. Insa m-am adaptat rapid situatiei. La Craiova am norocul de a conduce o echipa de oameni entuziasti cu care este placut sa iti petreci si timpul liber, nu doar indatoririle de birou. De asemenea, la inceput au fost cateva informatii noi pe care a trebuit sa le asimilez si a fost interesant sa vad business-ul si din perspectiva managementului, nu doar ca insotitor de bord.
Mi-am insusit rapid informatiile si pentru ca mi-am dorit mult aceasta pozitie de Base Manager si inca invat. Intodeauna pot aparea situatii noi cu care nu m-am mai intalnit si cred ca cheia succesului este prevenirea sau solutionarea lor cat mai eficienta. Am un mentor care mi-a aratat ce trebuie facut si anume sefa mea, Teodora Burca. Acum ea este Regional Manager, insa cand m-am angajat la Wizz ea m-a recrutat, m-a incurajat sa aplic pentru Ambasador, dupa care m-a incurajat iar sa devin sefa de cabina si apoi Base Manager. Practic eu ii raportez Teodorei pentru ca ea se ocupa de toate fetele din Romania, Sofia si Kiev.

Revenim la Ambasador WIZZ. Cum a fost primul mandat si ce ti-ai dori sa faci mai mult in al doilea?
Da, am fost WIZZ Ambassador timp de 2 ani si, in toamna anului trecut, am castigat al doilea mandat pentru inca 2 ani. Acesta este si ultimul, nu mai pot candida pentru al 3-lea, oricat de mult mi-as dori.


Apropo de noile uniforme, care este feedback-ul crew-ului?
Toata lumea este entuziasmata de ele. Modelul nou a inceput deja sa vina, schimbarea majora fiind rochia. La Ambasadori este aceeasi uniforma, doar ca avem o insigna WIZZ Ambassador. Dobandita pe merit si purtata cu mandrie!

Dupa Base Manager, unde ti-ar placea sa avansezi?
Departamentul Comunicare imi place foarte mult. La Wizz avem un program prin care fiecare Base Manager lucreaza o saptamana de la Budapesta, la sediul central. Saptamana mea a fost in ianuarie. M-am simtit foarte bine. Am trecut pe la toate departamentele si i-am cunoscut mai indeaproape pe cei care lucreaza acolo. Ne stiam deja, dar cu aceasta ocazie am aprofundat relatia.
Deci vrei sa te muti la Budapesta, daca apare ocazia, la Comunicare.
Probabil ca asta ar fi directia. Ce fac acum imi place foarte mult, dar consider ca este doar o etapa in cariera mea. Pe viitor imi doresc mai mult. Deocamdata, insa, sunt fericita si multumita cu ceea ce fac in prezent.
Cum se impaca job-urile de Base Manager, Ambasador si sefa de cabina?
Sincer, se impaca foarte bine! Nu ai timp sa te plictisesti. Cand esti la birou ai de lucru, mergi la zbor si te concentrezi pe indatoririle respective, daca mai ai si un eveniment cu atat mai bine. Este un program incarcat, dar imi place, iar in weekend-uri sunt libera.
Deci mai ai timp si pentru viata personala, pentru relaxare.
Da, mai am.


Planuri pentru 2016? Profesionale si personale.
Cum spuneam, pozitia de Base Manager este un pas important in cariera mea. In functie de oportunitatile care vor aparea – sunt convinsa ca se vor ivi – imi doresc sa merg mai departe. Intai vreau sa invat tot ce am de invatat aici, sa fac lucrurile cum trebuie, si apoi o sa vad. Pe plan personal, vreau sa calatoresc mai mult. Desi zbor in numeroase destinatii ca insotitor de bord, este altceva sa ma duc acolo ca turist, sa am timp sa descopar oamenii, cultura si locurile respective.
Ce amintiri frumoase ai ca WIZZ Ambassador?
Sunt de aproape 4 ani la Wizz si, pe langa conferintele de presa si diferitele evenimente despre care iti spuneam, mi-a placut cand am fost la Madrid sa filmez pentru Wizz TV. Era prima data cand ajungeam la Madrid, asa ca am imbinat utilul cu placutul: filmarea plus vizitarea orasului.
Cele mai importante lucruri invatate in 4 ani de Wizz Air.
Primul care imi vine in minte: faptul ca munca si eforturile iti sunt rasplatite. Atunci cand muncesti sustinut, superiorii vad asta si apar oportunitati. Trebuie doar sa vrei si tu. Ma simt apreciata si asta imi place. In 4 ani m-am dezvoltat foarte mult, am invatat numeroase lucruri si am cunoscut oameni interesanti, in companie si in afara ei.

Primul zbor ca insotitor de bord Wizz Air?
L-am avut spre Paris Beauvais, in august 2012.
Destinatii favorite? Ca pasager si cabin crew.
Ca pasager: Barcelona si Londra – le bifez in fiecare an. Imi place si Dubai, mai ales ca zboara si Wizz acolo. Aici e frig, acolo e cald – practic e ca o escapada. Ca insotitor de bord imi plac zborurile de Germania. Si Rio de Janeiro este pe lista. Vreau foarte mult sa ajung la New York. Am facut primul pas in acest sens si mi-am luat viza pe 10 ani, ramane sa vad cand ajung acolo. Inainte de NYC cred ca voi ajunge in Lisabona, mai ales ca pe 22 mai incepem zborurile din Bucuresti.

Ca Base Manager faci parte si din comisia pentru recrutarea noilor insotitori de bord. Cum este sa privesti lucrurile din partea cealalta?
Foarte interesant. Intotdeauna mi-am dorit sa fiu de partea cealalta, sa vad cam ce gandesc oamenii din comisie. De obicei suntem 3 recrutori. Inevitabil, cei care aplica sa devina insotitori de bord ne transmit emotiile lor si ne aducem aminte de vremurile cand am inceput si noi. Este frumos sa descopar atat potential, atat de multi candidati dorinci sa se alature echipei Wizz si ma bucur cand ii alegem pe cei mai potriviti.
La sfarsitul discutiei ne-am intalnit si cu Teodora Burca (Regional Manager), care se pregatea sa intre intr-o noua comisie de recrutare. Ce ne-a spus despre Denise?
“O cunosc inca de cand a venit sa se angajeze, eu facand parte din comisie. Ulterior, gratie calitatilor ei a promovat destul de repede ca sefa de cabina, intr-un an. De obicei aceasta promovare vine dupa 2, chiar si 3 ani, depinde de fiecare insotitor de bord in parte. Am facut un training cu Denise – pe care am incurajat-o sa aplice si pentru Ambasador, dar si pentru Base Manager la Craiova – deci pot spune ca am jucat un rol in pregatirea ei. Sunt foarte mandra de evolutia ei in companie!”
Primul interviu cu Denise. Text: Teodor Stefan. Foto: arhiva personala & Aeronews.ro

Continue reading...