PPL, informatii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Sebastian.Andrei

New Member
Feb 18, 2020
12
2
3
23
Ramnicu Valcea
Salutare!
Urmeaza sa ma inscriu la PPL in vara acestui an si as vrea sa aflu mai multe despre scolile de la noi, cat si din afara.
Incepand cu inceputul, sunt un foarte mare pasionat al aviatiei si voi face PPL-ul pentru a avansa spre zborul de linie, mult iubita cariera. Am obtinut certificatul medical clasa I acum o saptamana, special pentru linistea mea, deci ce a ramas este alegerea scolilor.
Sunt interesat de Tuzla si de Aerodrom Piatra Craiului din Brasov (mi-a placut foarte mult locatia la cel din urma si faptul ca se zboara pe Cessna 172). Pe de alta parte, am inteles ca PPL-ul de la Tuzla este recunoscut de WizzAir Cadet Program, catre care doresc sa ma indrept ulterior pentru ATPL modular.
La Brasov se foloseste glass cockpit si pretul este in jur de 9000 de euro. Fair deal? De pe site-ul celor de la Tuzla nu am dat de preturi, dar ii voi contacta telefonic.
Am auzit lucruri bune si de Fly-Team din Szeged, a zburat cineva la ei?
Programul de cadeti WizzAir este de fapt integral, dar aplicatia o pot depune abia dupa terminarea liceului (in iunie am bacalaureatul). Este o idee mai buna integral? Am auzit ca se pune un pic mai multa presiune, dar rezultatele sunt mult mai rapide.
Mersi frumos pentru timpul acordat!
 
Salut.
Legat de Tuzla, stiam ca și Ryanair accepta elevii de acolo. Pe de alta parte, dacă te gândești și la școala de la Szeged, poți merge cu încredere la ei.
Succes!
 
Salut,

In primul rand felicitari pentru cariera pe care ai ales-o.
La nivel de PPL in Romania ai multe optiuni, preturile fiind asemanatoare. Printre ele, pe langa cele mentionate de tine ar mai fi Scoala Superioara de Aviatie Civila (Bucuresti), Aero West(Buzias, langa Timisoara), Aeroclubul Romaniei care ofera posibilitatea de PPL pe mai multe aerodromuri din tara.
In ceea ce priveste scolile din afara tarii, FlyTeam de la Szeged are preturi foarte bune si review-uri pe masura, iar o alta optiune pe care o ai este SMATSA de la Vrsac, din Serbia, aproape de granita.

In ceea ce priveste programul WAPA (Wizzair Pilot Academy), este o optiune buna. Ai posibilitatea sa incepi cu 0 experienta, sau cu un PPL facut in prealabil la orice scoala acreditata EASA (nu doar de la Tuzla cum spui tu). Daca alegi sa aplici pentru WAPA avantajul tau va fi ca vei plati o idee mai putin si din totalul de 180 de ore din ATPL-ul integrat iti voi mai reduce cateva ore.

WAPA este destul de solicitant, cum spui, dar nu este imposibil. Programul are mare succes si studenti vin in continuare, asa ca daca treci cu succes de procesul de selectie ar fi o sansa nemaipomenita pentru tine.

Sper sa iti fie de ajutor.

O zi buna!
 
Mersi frumos de raspunsuri!
@46Pilot , da, Fly-Team suna a idee buna. Totusi e o distanta cam mare (fara autostrazi, bineinteles.. locuiesc in Valcea) si nu as vrea sa cheltuiesc prea mult pe chirie si hoteluri (la inceput). Nu stiu cum este programul de PPL (mai ales teoria la sol), dar daca sunt cursuri zilnice, nu se mai pune problema de intors acasa, deci se gasesc variante. Mersi fain!

@fishbed , legat de SSAVC, am auzit ca nu prea e o perioada buna pentru ei, referitor la evenimentele din ultimul timp. Ma pun pe cautat scolile de care mi-ai zis. WAPA e clar pe lista, dar astept sa termin cu liceul pentru a putea depune toate cele necesare. Am vrut sa aplic inca de pe acum, insa am vazut la ei pe site ca in maxim o luna de la aplicatie se si fac demersurile. Da, mi-a fost de mare ajutor, mersi mult!
P.s., intrebare: acreditate EASA sunt toate de la noi din tara? Sau exista si exceptii?
 
Cu PPL din Romania nu vei avea probleme, indiferent de scoala. Stiu persoane care au trecut prin selectia pentru WAPA in timpul clasei a12-a, dar asta a fost in 2018...nu stiu cum e situatia acum. Poti eventual sa le dai un mail pentru lamuriri suplimentare
 
  • 👍
Reactions: 1 user
P.s., intrebare: acreditate EASA sunt toate de la noi din tara? Sau exista si exceptii?

Orice organizație de pregătire (ATO) are nevoie de o autorizație de funcționare, iar aceasta se obține de la AACR. AACR acorda aceste autorizații numai respectând cerintele EASA.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Salut,
M-am decis intre timp asupra scolii din Szeged (fly-team). Nu as vrea sa fac un topic separat, dar mi-ar placea sa aflu mai multe de la cei ce au experienta cu ei. Mersi!
 
Salut, am si eu o intrebare daca nu va suparati... In ce masura conteaza pentru viitor tipul de avion pe care iti iei licenta PPL. Am vazut ca cel mai popular este Cessna 172 dar daca faci pe un alt aparat sunt impedimente in a continua spre licenta ATPL ? Eu in Bucuresti oscilez intre Clinceni si SSAVC, la Clinceni vad ca au si ZLIN si IAR iar diferenta este semnificativa fata de CESSNA. (6000 euro fata de 12000 euro) . Daca facei pe ZLIN sau IAR si vrei apoi sa treci catre ATPL ce se intampla ? Multumesc
 
Salut, am si eu o intrebare daca nu va suparati... In ce masura conteaza pentru viitor tipul de avion pe care iti iei licenta PPL. Am vazut ca cel mai popular este Cessna 172 dar daca faci pe un alt aparat sunt impedimente in a continua spre licenta ATPL ? Eu in Bucuresti oscilez intre Clinceni si SSAVC, la Clinceni vad ca au si ZLIN si IAR iar diferenta este semnificativa fata de CESSNA. (6000 euro fata de 12000 euro) . Daca facei pe ZLIN sau IAR si vrei apoi sa treci catre ATPL ce se intampla ? Multumesc
Salut! Nu are absolut niciun impact.
 
Salutare!
Urmeaza sa ma inscriu la PPL in vara acestui an si as vrea sa aflu mai multe despre scolile de la noi, cat si din afara.
Incepand cu inceputul, sunt un foarte mare pasionat al aviatiei si voi face PPL-ul pentru a avansa spre zborul de linie, mult iubita cariera. Am obtinut certificatul medical clasa I acum o saptamana, special pentru linistea mea, deci ce a ramas este alegerea scolilor.
Sunt interesat de Tuzla si de Aerodrom Piatra Craiului din Brasov (mi-a placut foarte mult locatia la cel din urma si faptul ca se zboara pe Cessna 172). Pe de alta parte, am inteles ca PPL-ul de la Tuzla este recunoscut de WizzAir Cadet Program, catre care doresc sa ma indrept ulterior pentru ATPL modular.
La Brasov se foloseste glass cockpit si pretul este in jur de 9000 de euro. Fair deal? De pe site-ul celor de la Tuzla nu am dat de preturi, dar ii voi contacta telefonic.
Am auzit lucruri bune si de Fly-Team din Szeged, a zburat cineva la ei?
Programul de cadeti WizzAir este de fapt integral, dar aplicatia o pot depune abia dupa terminarea liceului (in iunie am bacalaureatul). Este o idee mai buna integral? Am auzit ca se pune un pic mai multa presiune, dar rezultatele sunt mult mai rapide.
Mersi frumos pentru timpul acordat!
Te salut! În cazul în care mai ai disponibile documentele, ai putea sa pui o lista cu ce tip de analize de sânge se evaluează pentru a obține class 1?
Mai interesează sa știu exact ce cauta sa evalueze și care sunt valorile de referință pe care le au pentru fiecare tip de analiza efectuat.

Mulțumesc anticipat!