• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

eugen dascalu

New Member
Aug 14, 2017
3
0
1
bucharest
Buna ziua,

Sunt pasionat de aviatie si de la o vreme ma bate gandul sa imi iau licenta de pilot privat.
Ce scoala imi recomandati in Bucuresti?
La o cautare pe net am gasit rapid cateva oferte:

http://www.aviationacademy.ro/piloti_avion.html
PPL(A) - Aerodrom Clinceni
Scoala de piloti de avion, Licenta de pilot privat PPL, Licenta de pilot pe ultrausor, Licenta de pilot comercial CPL

si altele..


Ma intereseaza daca aveti detalii legat de:
* programul este flexibil si pot sa obtin licenta in paralel cu job-ul?
* Cat efort este necesar?
* Cum sunt testele medicale? Varsta poate fi un impediment? am 40 de ani

Orice detaliu de la persoane care au obtinut PPL recent in Bucuresti este binevenit.

Multumesc.
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,150
666
113
27
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
In primul rand trebuie sa te hotarasti ce vrei sa faci cu licenta. Vrei sa zbori de placere cu prietenii si familia? Sa iti cumperi avion? Sa continui formarea pt pilot de linie? De asta depinde si tipul testului medical pe care il vei sustine si valabilitatea lui.

Nu ai de ales decat intre SSAvC si Aeroclub in Bucuresti. Despre aeroclub iti pot spune altii de aici, dar din ce am auzit nu esti tratat ca un client platitor. Insa poate fi ok, de ce nu?

Despre SSAvC iti pot spune ca la instructori este o loterie, poti da peste cineva dedicat care are darul sa te invete, dar si peste cineva care iti da permanent peste nas cum ca nu te pricepi deloc pe langa el. Avioanele sunt foarte bune, aerodromul de la Clinceni perfect, pista asfaltata, mediu OK pentru invatare. Pe partea teoretica si administrativa te vei lovi de mentalitatea comunista, dar asta e de asteptat intr-o firma de stat. Per total recomand, dar cu ezitari.

Da, se poate in paralel cu job-ul, dar iarna e greu de zburat pentru PPL iar daca nu ai concediu toata vara nu vei apuca sa faci toate orele intr-o vara. E nevoie de multa motivatie si pasiune, cu siguranta :)

Iti recomand sa vezi si RAS la Tuzla. Daca iti permiti sa mergi acolo in weekend-uri sunt sigur ca oamenii de acolo vor face din tine pilot intr-un timp foarte scurt. Ii recomand cu caldura si eu cred ca merita drumul de 2 ore.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

eugen dascalu

New Member
Aug 14, 2017
3
0
1
bucharest
Multumesc pentru raspuns si pentru sugestia RAS la Tuzla.
Nu stiu prea bine ce vreau sa fac cu licenta in continuare... dar da, continuarea formarii pentru pilot de linie este o optiune care ma tenteaza foarte mult :) Sa vedem cum decurg lucrurile pentru inceput cu PPL
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,333
1,041
113
FRA
Esti sigur ca la virsta ta doresti sa investeti 100k EUR plus costul de oportunitate si timpul alocat pentru a deveni un rookie care va fi perceput in piata drept un candidat pentru pay to fly?
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,150
666
113
27
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
De 100k vorbim la Oxford, in Romania suntem undeva la 40-50k ;)

Iar cat timp omul a intrebat de PPL, nu ai niciun motiv sa il descurajezi in halul asta.
 

lucianix

Active Member
May 11, 2016
132
37
28
26
Bucharest
Stiu oameni care s-au apucat mult mai tarziu de atat de tot drumul catre CPL/ME/IR + Type Rating. Age is just a number.. esti ok.

Cat despre scoli in Bucuresti, nu ai prea multe variante, profesionalism intalnesti, problema in Ro este organizarea. In majoritatea locurilor este haotic absolut orice. Prea multi elevi , prea putine avioane sau prea multe avioane prea putini instructori si tot asa, poti face n combinatii. Insa sfatul meu, al unuia care a trecut prin tot procesul atat in Romania cat si in strainatate este sa te decizi, sa te apuci cu dorinta si pasiune si sa prinzi inca vremea buna de anul asta. Atat la AeroClub cat si la SSAvC, mai greu cu zburatul din noiembrie incolo.

Daca insa te decizi sa cauti scoli si in afara capitalei, sunt sugestii mai potrivite pe care le putem dezbate aici. + impresii + costuri (asta as prefera in privat).
 
Jul 3, 2013
194
24
18
Lista oficiala a scolilor (pe tipuri de pregatire) o ai aici:
h t t p : //www.caa.ro/supervizare/lista-organizatii-de-pregatire-aprobata

Daca nu stii sigur ce vrei, poate ca mai bine e sa iei o licenta pentru un ultrausor, zbori de placere cu un aparat ceva mai la indemana si pe urma mai vezi daca e cazul sa treci spre avioane mono/multi motoare.

in Romania suntem undeva la 40-50k ;)
Mai trebuie si type rating pentru ce vrea compania, asta daca vrei sa fii ceva mai sigur ca ocupi postul.
 
Last edited:

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,333
1,041
113
FRA
De 100k vorbim la Oxford, in Romania suntem undeva la 40-50k ;)

Iar cat timp omul a intrebat de PPL, nu ai niciun motiv sa il descurajezi in halul asta.
Nu e vorba de dscurajare ci de o abordare realista a priori.

Daca esti pasionat, poti zbura dupa o investitie minima de ca 10k, alocare de timp liber etc. Este un hobby.

Daca vrei sa ajungi pilot de linie este deja o alta situatie:
- bugetul de timp alocat este in varianta cea mai optimista 1 an in plus - realist nu vei cistiga bani in perioada asta
- vei face cursurile la una din scolile private - ceea ce te va duce in piata la low endul bransei

Nu critic pe nimeni, dar din experienta mea atunci cind ai 2 candidati de 23 si 43 de ani pe un entry job care cere flexibilitate in general al doilea pierde. Pentru ca la limita nu va accepta sa mearga la o baza in Georgia sau Bosnia, pentru ca 25-30.000 brut salariu de incepator primul e ok cu o garsoniera inchiriata pe cind al doilea are de intretinut o familie samd.
 

eugen dascalu

New Member
Aug 14, 2017
3
0
1
bucharest
Stiu oameni care s-au apucat mult mai tarziu de atat de tot drumul catre CPL/ME/IR + Type Rating. Age is just a number.. esti ok.

Cat despre scoli in Bucuresti, nu ai prea multe variante, profesionalism intalnesti, problema in Ro este organizarea. In majoritatea locurilor este haotic absolut orice. Prea multi elevi , prea putine avioane sau prea multe avioane prea putini instructori si tot asa, poti face n combinatii. Insa sfatul meu, al unuia care a trecut prin tot procesul atat in Romania cat si in strainatate este sa te decizi, sa te apuci cu dorinta si pasiune si sa prinzi inca vremea buna de anul asta. Atat la AeroClub cat si la SSAvC, mai greu cu zburatul din noiembrie incolo.

Daca insa te decizi sa cauti scoli si in afara capitalei, sunt sugestii mai potrivite pe care le putem dezbate aici. + impresii + costuri (asta as prefera in privat).
Ce optiuni demne de luat in calcul sunt in afara Bucurestiului? Care sa aiba un program la care sa pot sa ajung si in cazul in care am job.
Multumesc