• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

kalmy

New Member
Jun 28, 2014
6
5
3
47
LRMS
#1
23.06.2014 - Pleaca wizz-ul de cluj si apoi noi cu cel de tgm ceva distanta vreo 60 km (in mod normal trebuie sa plece tgm primul)

dupa ceva vreme distanta se reduce tgm-ul baga "gaz"

tgm este in apropiere si baga tare

vine tare din spate

vine ...

gata l-a luat pe cel de cluj, dar nu se lasa baga tare de tot

Ce poza am facut :)...

incepe coborirea pentru cluj

coboara si tgm-ul, dar incepe distractia ...

nu se lasa... tine viteza are deja spoilerele ridicate stau la geam exact pe aripa si zboara de vreo 5 min tot asa, tine botul jos



intra intr-un CB in devenire

asta asa ca sa simtim ca vine jos ...

aici trebuia sa fie undeva la 4000 si cam 220 , are o viteza mare zic eu ... ma uit afara zboare prea repede si e prea sus se vede pe geam

nu stiu ce e cu viteza aia de 300 oricum uitindu-ma pe geam vad ca merge in alta directie, groapa ecologica sinpaul.

dispare de pe flight radar ... dar face in real o procedura de-a dreptul ciudata , intoarce pe dreapta, face un fel de pattern pe dreapta, merge ceva vreme paralel cu pista, dupa care intra spre NDB TGM si ILS app. aici are 2300, putin, vreo 300 m fata de sol, au cam minarit-o aici, s-a simtit cum s-a "tirit"


La final nu m-am putut abtine si il intreb pe comandant "Dar ce procedura ati facut ? Pai zice "eram prea sus, n-am mai fost pe aici "... oricum nu am inteles de ce au facut asa cind harta zice altceva, dupa care zice pai "Practice autolanding". Asta a fost "tare";) pentru mine, dar nu prea cred pentru ceilalti pasageri :(. Acum daca privim practic omu' a recuperat 30 de min de intirziere. De ce dispare de pe flight radar bucata asta?
Dar tot nu se explica:
  • Ratarea 3500' pentru ILS pentru procedura standard. Au calculat gresit ?
  • De ce avea viteza asa mare sub 10000 ?
  • Virajul spre dreapta.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,634
2,137
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#2
1. poate a avut restrictii de altitudine din cauza unzor zone active la LRCT/sau vre-un CB.
2. -3500 ft/m nu e drastic, la asa o aernonava.
3. nu exista limita de viteza. Doar la LROP este limita sub FL 100. "(20-1R) For arriving acft MAX 250 KT below FL100."
4. daca cobori tarziu, trebuie sa cobori abrupt. De la un anumit "vertical speed" nu te mai ajuta spoilerele pentru incetinire.
5. pentru pierdere de viteza/altitudine ORBITul este cea mai buna optiune. De ce cu viraj pe dreapta? Pentru ca MSA-ul nu te lasa la Nord/Nord Vest de aeroport - daca tot vorbim de charturi si proceduri.
6. dispare de pe radar, pentru ca nu exista un radar in Mures sau in zona. Daca ai buget de cheltuit, nu se supara nimeni daca ii cheltui pe un radar. Este discutie dedicata sistemelor radar (de casa).

PS
bine ai venit pe forum.
 

kalmy

New Member
Jun 28, 2014
6
5
3
47
LRMS
#3
n-au existat restrictii poate un CB in devenire
ziceam de viraj pe dreapta ca a virat dreapta spre pista, ori dupa procedura trebuie sa faca intoarcere pe dreapta pentru NDB si apoi viraj stinga ILS , dar el a virat dreapta, a trecut paralel cu NDB si cind aripa a ajuns in dreptul NDB-ului a intors dreapta spre 07 ILS, probabil ca merge si asa, un fel de juma' de procedura deci a fost un fel de procedura in oglinda.