• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

tavi

🌴 Out of Office 🌴
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,772
2,070
203
Brasov
Cât mai simplu:
Yield = venit / pasager / milă

Ex: biletul costă 1000€ pe o cursă de 1000 mile => Yield = 1€

high yield înseamnă Yield > Cost operare.


Sent from my mobile phone using Tapatalk
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,999
2,124
203
54
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
nu sunt de acord ... sau ma rog, eu am înteles altfel cuvântul yield si cred ca este altfel folosit în context aici.

yield în acest sens ar fi sinonim cu output, returs sau profit adica (marja de) profit.

high yield = profit (marja) mare, de aceea si propunerea mea de "randament"
 

tavi

🌴 Out of Office 🌴
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,772
2,070
203
Brasov
Da, high yield este profitul. Asta am zis și eu :) Yield > Cost Operare :)

Pentru simplificate în mod normal Yield este venitul. Sau revenue. În termeni mai din topor.

Sent from my mobile phone using Tapatalk
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,999
2,124
203
54
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
nu :D

eu zic ca yield = venit minus costuri ... si deci yield mai greu sa fie mai mare decât costul de operare

o ruta de high yield (ca despre asta vorbim aici) este una la care veniturile sunt >>> costuri de operare

când folosim aici pe Forum câteodata si expresia "pax high yield" înseamna pasageri care platesc mult mai mult decât ar necesita costurile de operare.

Tocmai asta (yield management facut destept) este unul din secretele aviatiei, adica sa ceri acelui pasager care trebuie sa zboare cât mai mult posibil pentru a îti maximiza yield-ul dar nici prea mult astfel încât îl faci sa nu mai cumpere de loc sau ca data viitoare sa încerce totusi sa cumpere mai din timp.

Sau, ce face de exemplu WZZ sa vinzi biletul în sine atât de ieftin (de exemplu mie NUE-OTP-NUE 19,98€) încât generezi la acel pasager (adica tot la mine :D ) o stare care îl face sa fie dispus sa mai lase vreo 150,-€ (tur-retur) în avion pe alte produse cu yield extrem de mare ;)
 

tavi

🌴 Out of Office 🌴
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,772
2,070
203
Brasov
Nu știu dacă în Yield se prind și ancillary revenue. Habar nu am.


Sent from my mobile phone using Tapatalk
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,032
2,516
203
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Pentru a mentine threadul cu noutati curat, am mutat aici discutiile referitoare la prescurtari/cuvinte cheie.
 
  • 👍
Reactions: 2 users

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,032
2,516
203
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
  • 👍
Reactions: 1 user

tavi

🌴 Out of Office 🌴
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,772
2,070
203
Brasov
W6 = Wizz Air similar cu WZZ
etc.

Acum, ca sa marim complexitatea si gradul de uzabilitate putem complica lucrurile, gen:
W63197 = [Wizz Air][Bucuresti - Lisabona]
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,352
1,060
113
FRA
Eu ma limitez la termenii economici:

- cost per trip - costul complet al unui zbor (toate cheltuielile directe si indirecte)
- CASM -costul per scaun oferit pe o mila zburata -> CASK apare uneori la companii europene, in kilometri
- RASK ...R= revenue , incasari pe scaun oferit
- Yield - nivelul incasarilor
- cash flow - fluxuri de capital
- FCF - free cash flow - bani lichzi generati
-CAPEX - capital expenses, cheltuieli de investitii
- LF -load factor, grad de incarcare
- Average flying distance - lungimea medie a unui sector
- overhead - costuri calculate matematic la nivel operational - sunt in general costurile administrative

Termeni economici generali:

- break even - punctul la care ajungi sa iti acoperi cheltuielile , popular "esti pe zero"
- profit operational - profit din activitatea curenta - cisstigi bani, chiar daca dpdv contabil sunt niste pierderi
- EBITDA - cistiguri inainte de deducerea dobinzilor la credite si a amortizarilor
- EBIT - ca si mai sus dupa ce s-a scazut amortizarea
- profit before tax - profitul raportat inainte de impozitare
- WACC - costul ponderat al capitalului ( costul creditelor si costul de oportunitate in piata al capitalului propriu)
- multipli - in fuziuni/achizitii - pretul platit e exprimat simplificat intr-un multiplu al profitului sau al vinzarilor
- minoritate de inchidere - un actionar care are min 25% dintr-o companie ; nu pot fi luate decizii impotriva sa, de ex de a vinde compania sau a o dilua
- majoritate de control - cind un actionar ajunge sa aiba min 75% dintr-o companie si practic ii poate folosi resursele la liberul sau arbitru
- squeeze out - daca toti actionarii ramasi au sub 10% din companie, ei pot fi scosi din actionariat platiduli-se un pret fair, indiferent daca isi dau sau nu acordul
- asset swap - schimb de active
- share swap - schimb de actiuni intre doua companii in general in cazul unei aliante (ex Renault-Nissan)

La avioane

- checks : A,B,C,D (pot detalia mai bine cei din domeniu)
- nr de cicluri /ore de zbor - un avion e construit pentru un nr. de cicluri (zboruri) si ore de zbor ... sa zicem shor haul 50.000 de cicluri si 70.000 de ore, long haul 10.000 de cicluri si 80.000 de ore.. de aici se calculeaza resursa de zbor ramasa
 
  • 👍
Reactions: 4 users

tavi

🌴 Out of Office 🌴
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,772
2,070
203
Brasov
OPO / LPPR - Porto (Francisco de Sá Carneiro Airport)
TFN / GCXO - Tenerife Nord
ACE / GCRR - Lanzarote (Arrecife)
FUE / GCFV - Fuerteventura (El Matorral)
LPA / GCLP - Gran Canaria
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,032
2,516
203
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Prefer sa raman la IATA (altfel trebuie sa le introduc de 2x), le adaug in minutele urmatoare.
[doublepost=1454595245,1454594882][/doublepost]Adaugate, ceva nu e in regula la OPO si TFN. Un posibil conflict pe undeva. Investighez.