• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,038
1,452
113
Constanta
#1
"Tatarstan Air (U9, Kazan Int'l) and other local operators have come under intense scrutiny from the Russian government following the recent crash of its 23-year old B737-500, VQ-BBN (msn 24785), at Kazan Int'l which claimed the lives of all 50 people on board. Russia's Izvetsia says Russian lawmakers have now proposed a bill in which all civilian aircraft older than twenty years of age would be banned from operating commercial flights. "One of the main problems of civil aviation in Russia is the exceptionally high age of the aircraft," an explanatory note to the bill said. Should the bill pass, the law would only enter into effect in 2017 in order to give airlines time to renew their fleets." ch aviation

Pare o solutie mult prea radicala dar ,daca ar intra in vigoare ,si eventual si alte state ar adopta-o ,va dati seama ce implicatii ar avea ? Bineinteles , vorbim teoretic , practic nu cred ca ar avea sanse de a fi adoptata.
 

TotalGruv

Administrator
Staff member
Feb 13, 2012
1,663
155
83
FL390
#2
Asta e o prostie... un avion de 20 de ani cu mentenanta buna (eg. Lufthansa Technik) e la fel fel de bun daca nu mai bun decat un avion de 4-5 ani cu metenanta slaba...

Atat timp cat inspectiile sunt facute cum scrie-n carte, avionul poate (teoretic) sa zboare la nesfarsit... buba e ca, cut e mai "batran" cu atat is si mai scumpe inspectiile... de aia si renunta multe companii la ele...

Un exemplu f bun e NWA: ei aveau si foloseau la greu DC 9 de prin anii 60-70... iar acestea, desi consumau exagerat de mult in comparatie cu un A319/A320 sau altele similare pe aceasi ruta, la sfarsitul lunii cand se tragea linia si se calculau costurile de gaz, leasing, mentenanta, etc, DC 9 era net superior si aducea un profit mult mai bun in mare parte pt ca era achitat deja


In 2011 am zburat cu un DAL DC 9 ATL-ORD si am ramas placut surprins de el chiar daca in interior isi arata usor varsta. Avea instalat pana cand si retea wifi (contracost evident) care mergea excelent.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 

andi28

Active Member
Mar 11, 2012
162
48
28
CLJ
www.clujean.net
#3
legat de propunerea asta, stiati ca avionul prabusit in Kazan in noiembrie 2013 e fostul YR-BAB? http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b737-24785.htm

Stiu ca o asociere intre accident si JOR ar fi doar subiect de headline de Cancan, dar ma ingrijoreaza tare prin faptul ca flota JOR devine tot mai veche, nicidecum nu se innoieste...
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,038
1,452
113
Constanta
#4
Nu ar trebui sa te ingrijoreze ,cel putin dpdv al securitatii zborurilor . Contabilii BMS ar trebui sa se ingrijoreze :eek: cand vin facturile de intretinere a cazanelor.
 

andi28

Active Member
Mar 11, 2012
162
48
28
CLJ
www.clujean.net
#5
ziceam si eu, ca pattern, nu ma ingrijoreaza siguranta, ma ingrijoreaza low-costul cand e vorba de echipamente, il prefer pe cel legat de no-frills si operational efficiency.