• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Qatar Airways - discutii

dc9northwest

Active Member
Imi imaginez ca orarul este facut astfel incat sa permita cat mai multe conexiuni. Probabil multe zboruri pleaca de la DOH in jur de 7-8 dimineata, si multe ajung la 12 ziua -> 6 ore pe OTP.

Poate ar trebui sa inceapa OTP-KIV... :D
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Cristisor

Well-Known Member
Nu prea renteaza o vacanta mai scurta de 7 zile avand in vedere faptul ca se pierd aproape 2 zile doar pe drum. In plus, cazarea si costurile sunt destul de mici, biletul de avion reprezentand peste 60% din costul final. Pe la pranz am cumparat 4 bilete, care au costat in total €1386.80 :)
 
  • 👍
Reactions: 1 users

Disconnected

Well-Known Member
Nu prea renteaza o vacanta mai scurta de 7 zile avand in vedere faptul ca se pierd aproape 2 zile doar pe drum. In plus, cazarea si costurile sunt destul de mici, biletul de avion reprezentand peste 60% din costul final. Pe la pranz am cumparat 4 bilete, care au costat in total €1386.80 :)
cu ce ai prins, b77w sau 787?
 

Cristisor

Well-Known Member
OTP - DOH: A319
DOH - HKT: A330-300
HKT - DOH: 787-8
DOH - OTP: A320

Deci prind si un segment cu Dreamliner :)
 
  • 👍
Reactions: 2 users

Boobba-One

Well-Known Member
Criza-surpriza: Arabia Saudita, Emiratele Arabe Unite, Egypt, Bahrain, Maldivr Yemen & Libia rup relatiile diplomatice cu Qatar. Arabia Saudita, Emiratele Arabe Unite, Egypt si Bahrain interzic aterizarile dinspre si decolarile spre spre Qatar.
Arabia Saudita interzice si simpla utilizare a spatiului sau aerian - nefiind semnatara a Acordului de Tranzit.
Probabil ca si celelalte trei tari vor urma pilda Saudita - violind astfel Acordul de Tranzit, pe care l-au ratificat. Nu risca mare lucru, deoarece mecanismul ICAO de rezolvare a disputelor este ineficace.
Asta ar insemna un grounding de-facto al lui Qatar - mai ales daca Bahrainul inchide spatiul aerian: nu se poate zbura spre si dinspre Qatar fara a intra in FIR-urile Jeddah (OEJD) & Bahrain (OBBB).
 
  • 👍
Reactions: 1 users

Cristisor

Well-Known Member
Ai putea sa explici ultima idee?
Uitandu-ma pe harta vad ca de pe aeroportul din Doha se poate zbura direct catre spatiul aerian international si apoi catre spatiul aerian iranian, unde cu siguranta vor gasi sprijin.
 

Boobba-One

Well-Known Member
... cu placere, @Cristisor: daca Bahrainul inchide, nu mai zbori nicaierea (harta FIR-urilor din regiune mai jos) ... iar probabilitatea ca asta sa se intimple este foarte mare. Bahrainul are o relatie mai speciala cu Arabia Saudita - care s-a strins si mai tare in 2011, cind saudienii au trimis forte armate pentru a salva scaunul lui Sheikh Al Khalifa. Deci, daca Riyadh va cere inchiderea totala a spatiului aerian celor de la Qatar - Manama nu va putea refuza acest serviciu.
Singurul support pe care il pot avea la ora actuala, in regiune, cei din Qatar este in Iran ... si gazul natural.
Foarte probabil ca vor utiliza gazul pentru a indulci pozitia Emiratelor si a Egiptului, care depind mult de qatariotzi... Daca inchid robinetele la Dolphin - Emiratele vor cam transpira vara asta.
Din punct de vedere energetic, criza asta aranjeaza pe toata lumea in regiune - caci vom vedea barilul cu citiva dolari mai sus - daca nu se rezolva rapid criza...

gulf_airspace.png
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 2 users
D

Deleted member 13561

Guest
Oh nu... Arabia Saudită, acest bastion antitero


Sent from my fabulous iPhone 7 Plus using Tapatalk
 
Bahrein, Qatar si Emiratele Arabe Unite sunt membre ale acordului IASTA - International Air Services Transit Agreement. Surprinzator pentru mine, n-am gasit Romania pe lista tarilor semnatare. Acordul spune ca nu poti inchide legal spatiul aerian impotriva tarilor semnatare. Arabia Saudita nu e membru IASTA si poate inchide spatiul aerian linistita.
 

Boobba-One

Well-Known Member
Acordul spune ca nu poti inchide legal spatiul aerian impotriva tarilor semnatare.
Cind e vorba de interese nationale, nimeni nu se sinchiseste prea tare de legalitate ... cu atit mai mult atuncea cind nu risti mai mult decit o mustrare ...
Cum spuneam in postarea de mai sus, poti fi membru al Acordului de Tranzit, si in acelasi timp, poti foarte usor sa il violezi prin inchiderea spatiului tau aerian.
Asta pentru simplul motiv ca sistemul ICAO este ineficace in ceea ce priveste rezolvarea disputelor.
Poti duce un caz in fata Consiliului ICAO, a Curtii de Justitie Internationale, sau a unui tribunal arbitral ad-hoc. De la sfirsitul celui de-al doilea razboi mondial si pina azi - s-au utilizat mecanismele enumerate mai-nainte in mai putin de 20 de cazuri tinind de dispute comerciale si politice in aviatia civila. Si asta pentru ca deciziile unuia sau altuia dintre forurile mai sus amintite nu pot fi usor implementate.
De obicei se utilizeaza mijloace politice pentru rezolvarea acestui gen de dispute: mediere, negociere, consult, bune oficii, conciliere, etc
... sau masuri pacifice de retorsiune ...
 
Last edited:

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
O mizerie a sauditilor:

As the diplomatic feud between Doha and its Arab neighbors continues, Saudi Arabia’s Al Arabiya TV has published a video showing a Saudi fighter jet downing a Qatari passenger plane, saying it’s an “option” for violating Riyadh’s airspace.
The animated video makes clear that Saudi Arabia would have the right to deal with a “violating plane” in “any way it wishes” under international law.
It begins by showing a less extreme scenario in which a commercial Qatar Airways flight is made to land by a Saudi fighter jet after entering the country’s airspace.
However, it goes on to show a deadly example in which the plane is shot down by a Saudi military plane with a missile.
rt.com
 
D

Deleted member 13561

Guest
Ce vrei de la niște grobieni odioși? Atâta pot ei. Eh, religia păcii.
 
Top