Acordul spune ca nu poti inchide legal spatiul aerian impotriva tarilor semnatare.
Cind e vorba de interese nationale, nimeni nu se sinchiseste prea tare de legalitate ... cu atit mai mult atuncea cind nu risti mai mult decit o mustrare ...
Cum spuneam in postarea de mai sus, poti fi membru al Acordului de Tranzit, si in acelasi timp, poti foarte usor sa il violezi prin inchiderea spatiului tau aerian.
Asta pentru simplul motiv ca sistemul ICAO este ineficace in ceea ce priveste rezolvarea disputelor.
Poti duce un caz in fata Consiliului ICAO, a Curtii de Justitie Internationale, sau a unui tribunal arbitral ad-hoc. De la sfirsitul celui de-al doilea razboi mondial si pina azi - s-au utilizat mecanismele enumerate mai-nainte in mai putin de 20 de cazuri tinind de dispute comerciale si politice in aviatia civila. Si asta pentru ca deciziile unuia sau altuia dintre forurile mai sus amintite nu pot fi usor implementate.
De obicei se utilizeaza mijloace politice pentru rezolvarea acestui gen de dispute: mediere, negociere, consult, bune oficii, conciliere, etc
... sau masuri pacifice de retorsiune ...