Ratare THY9YE

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,265
812
113
32
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
Am deschis topic nou pentru ca nu s-ar fi incadrat in alta parte.

O mica ratare a lui THY9YE azi-dimineata. Inregistrarea este aici: http://archive-server.liveatc.net/lrop/LROP-Twr-App-May-25-2012-0600Z.mp3 (incepand de pe la minutul 4). Ce sa vezi, Turkish-ul se ridica de pe 08R, un ROT415 a fost cleared for takeoff de pe 08L si prima reactie a controlorului la go-around este "turn left heading north". Bine ca nu s-au miscat mai repede turcii (probabil stiau de decolarea de pe 08L) si a avut timp turnul sa-si repare greseala, pentru ca altfel ii taia calea TAROM-ului...
 
Cat de greu este sa zici "follow published missed approach procedure"?
Procedura zice clar, se mentine cap 079, cursul pistei, la NDBul OPE, se vireaza dreapta 081 catre VORD OPT si se intra in HOLD. Procedura se efectueaza la maxim 3000 de picioare. Intelegeam, daca era in uz si BBU si sa aibe plecari de pe 07, astfel era risc de coliziune, dar neavand absolut nimic venind de la Sud, nu stiu care a fost cauza directionarii imediate catre Nord. Poate a vrut sa il scurteze procedura a doua de approach, sa nu aibe intarziere. Dar nu stia inca ce are, putea sa fi bird strike, putea fi engine failure, o chestie care necesita lecturarea manualelor de la bord. In cazul asta era mult mai simplu de zburat published si hold la OPT.
OTP TWR strikes again. Sap dupa negativul animatiei cu "Aoleu, I'm sorry" si in max 2 ore e gata si filmu` :)
 
Din punctul meu de vedere, pur si simplu a uitat ca avea trafic la decolare pe 08L si a zis sa scurteze a doua apropiere, cum zici si tu. Turcul a anuntat din prima "going around due to unstabilised approach", deci se stia ca nu e nimic grav.

Cu decolarile de la Baneasa pe 07 nu are treaba; cand e trafic la OTP, orice decolare de pe BBU primeste "when airborne right heading 080", ca sa zboare paralel si sa nu intre in CTR LROP. Nu e cine stie ce, dar e o greseala. Parca vad in curand in Libertatea "avion Turkish la un pas de catastrofa la OTP"...
 
Da, de pe BBU se da 080, dar acum nefiid trafic, nu avea treaba cu ei. Nu stiu de ce nu iubesc cei de la OTP SIDurile, mai tot timpul sunt suspendate. Eu zic ca sunt bine elaborate, ocolesc LR_ -urile, etc.
Cum ai zis si tu, este o greseala mica, dar la paralel operations nu prea iti poti permite astfel de greseli. Eu imi permit sa fac un film, sa il postez pe YT, etc, pentru ca la ROMATSA este o regula "sa o tinem la noi in ograda si sa le rezolvam aici". Asta nu este corect, asa cum FAA face public orice incident, sa fie el oricat de minor, asa ar trebui sa se intample si in RO.

PS
corect, turcul a mentionat unstabilised app.
 
Am reascultat si in timp ce faceam transcriptul am observat ca, turnul zice "415 left turn out, heading North on departure." Turcul nu a primit nicio comanda de turn, la fel, nu a facut nici readback. Se aude acolo un readback blocat, care zice "North 41..." si nu se mai intelege.
 
"Zsolt" said:
Am reascultat si in timp ce faceam transcriptul am observat ca, turnul zice "415 left turn out, heading North on departure." Turcul nu a primit nicio comanda de turn, la fel, nu a facut nici readback. Se aude acolo un readback blocat, care zice "North 41..." si nu se mai intelege.

Ok, greseala mea. M-am grabit. I-a spus TAROM-ului sa vireze spre nord, nu THY-ului. Doar ca ROT-ul a facut readback doar pe jumatate.

Apologies.
 
"Zsolt" said:
Cat de greu este sa zici "follow published missed approach procedure"?
Procedura zice clar, se mentine cap 079, cursul pistei, la NDBul OPE, se vireaza dreapta 081 catre VORD OPT si se intra in HOLD. Procedura se efectueaza la maxim 3000 de picioare. Intelegeam, daca era in uz si BBU si sa aibe plecari de pe 07, astfel era risc de coliziune, dar neavand absolut nimic venind de la Sud, nu stiu care a fost cauza directionarii imediate catre Nord. Poate a vrut sa il scurteze procedura a doua de approach, sa nu aibe intarziere. Dar nu stia inca ce are, putea sa fi bird strike, putea fi engine failure, o chestie care necesita lecturarea manualelor de la bord. In cazul asta era mult mai simplu de zburat published si hold la OPT.
OTP TWR strikes again. Sap dupa negativul animatiei cu "Aoleu, I'm sorry" si in max 2 ore e gata si filmu` :)

Zolt, daca ai fi citit corect procedura de ratare de la plate-ul ILS dme 08R/L scrie la partea cu missed approach la sfarshit citez: or as directed. adica poti urma procedura de ratare sau te poti astepta la radar vectors din partea approach-ului.
 
Eu am citit corect procedura de la OTP, pot sa zic ca stiu care e miscarea, zburand pe acolo aproape zilnic pe simulator si cu charturile in fata.

Cu tot respectul, cand zici follow published, nu te referi la "or as directed", din cauza asta nu am scris. Prima este procedura, deci aia este primara, nu scrie in alta oridine, adica "Expect vectors, or follow 079...".
In FMC/FMGC, dupa cate stiu, ruta de missed approach este introdusa automat la selectarea pistei si al approachului. Headingul trebuie setat cu headingul pistei, dupa ce intri pe finala (unele aeronave il seteaza automat), iar cand incepi sa cobori pe panta, catre pista, setezi missed approach altitute. Astfel in caz de missed/go around executi/activezi procedura din FMC si recuplezi pilotul automat. Sa ma corecteze Vali pentru Airbus si alte aeronave pe care le-a zburat si eventual altcineva pentru Boeing.

Acum vorbim pe prezumtii, nu pe un caz care s-a intamplat, deci cei care vor citi doar ultimele mesaje vor trebui sa citeasca totul cap/coada.
 
Legat de ce am scris eu mai sus, vroiam sa punctez faptul k radar heading-ul dat de approach are acoperire.
Ca e aberant sa apara pe app plate un "or as directed" asta e alta discutie.
Eu am intrebat o data ce ar tb sa facem in caz de go around si ne-au zis sa mentinem rwy heading.
In rest de ce tb sa faci cand ai LOC* sau GS* nu cred ca are importantza in discutia de mai sus.
Airbus rateaza si cu autopilot on.