Reactia lui Burcea referitoare la programata greva de la ROMATSA

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
5,376
3,713
303
Constanta
Luare de pozitie foarte vehementa (si cred ca putin cam deplasata ) a lui Alin Burcea- Paralela 45
madwife.gif
:

"Nu e prima dată când asistăm la o bătaie de joc din partea îmbuibaților de la Romatsa, care au salarii medii de 2.500 de euro net și pe care acum îi deranjează că câștigă <> atât și vor să schimbe criteriile de performanță. Vor, probabil, să ajungă la o medie de 5.000 de euro pe lună și, probabil, copiii lor s-au săturat să mai meargă cu BMW-urile și vor să treacă la Mercedes", spune Burcea...
Acești nemernici au făcut grevă premeditat în această vacanță de Rusalii. Greva lor afectează turismul și toate agențiile sunt revoltate de acești îmbuibați. Din acest motiv, solicit în mod expres ministrului Transporturilor și primului ministru ca în interval de șase luni Romatsa să treacă în regim militar", adaugă șeful ANAT.

Citește mai mult la: Președintele ANAT, Alin Burcea, cere Guvernului ca Romatsa, a cărei grevă afectează grav turismul, să treacă în regim militar
 
Eu sunt de acord cu el.


Sent from my fabulous iPhone 7 Plus using Tapatalk
 
Prin SUA a fost o situatie asemanatoare in anii '80. Dupa o serie de greve administratia a dat afara toti controlorii si i-a inlocuit cu personal militar cu pregatire similara. Lucrurile nu au decurs lin dar macar au taiat raul de la radacina.
 
Eu nu prea sunt de acord . In conditiile in care tu colaborezi cu ei an de an ,365 de zile /an si ti-au purtat mii de pax ,nu se face sa-i jignesti,sa-i faci imbuibati.
Da ,poti sa le contesti greva dar oarecum pe alt ton.
 
Last edited:
Cand primesti un salariu lunar de 15.000 - 20.000 in Romania, si mai faci si greva, esti imbuibat.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Prin SUA a fost o situatie asemanatoare in anii '80. Dupa o serie de greve administratia a dat afara toti controlorii si i-a inlocuit cu personal militar cu pregatire similara. Lucrurile nu au decurs lin dar macar au taiat raul de la radacina.

Problema e ca nu ai pe cine sa pui in schimb. La cat de aglomerat e spatiul aerian al Romaniei (dupa cum vad pe flightradar, cel putin), ma indoiesc ca personalul militar ar fi capabil sa faca fata. Si apoi, cat personal militar calificat exista?
 
Mai sunt in alt stat UE controlorii de trafic aerian personal militar?
 
Problema e ca nu ai pe cine sa pui in schimb. La cat de aglomerat e spatiul aerian al Romaniei (dupa cum vad pe flightradar, cel putin), ma indoiesc ca personalul militar ar fi capabil sa faca fata. Si apoi, cat personal militar calificat exista?
Nici in SUA nu a fost usoara trecerea, au aparut perturbatii semnificative ale traficului aerian in primele saptamani, insa apoi lucrurile s-au reglat. Eventual se pot aduce straini pentru cateva luni, nu cred ca aia castiga cu mai mult de 50% fata de conationalii nostri.
 
Aceste cifre reprezinta tot traficul aerian al Romaniei si nordul Bulgariei??Cei din Bucuresti spuneau ca, de la cca 3000 m, ei dirijeaza aeronavele!?
 
Last edited:
Dar de fapt ce vor grevistii de la Romatsa ? Recunosc ca n-am avut timp si chef sa investighez subiectul, dar nici nu am vazut pe undeva o explicatie clara.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Vor să facă grevă.


Sent from my fabulous iPhone 7 Plus using Tapatalk
 
https://fr.scribd.com/presentation/...r-navigation-services-performance-report-2016

Un grafic destul de graitor: adus la Purchasing Power Parity, costul orar al unui ATCo ROMATSA este cel mai ridicat dintre toate societatile de control aerian ce au participat la studiul de performanta CANSO pe 2016.
De mentionat este ca tot in 2015 ROMATSA a avut pe ecrane 347'095 ore de zbor IFR - clasindu-se pe locul 11 la ore. ATO al FAA (locul 1 la ore) a avut sub ochi 23'414'483 ore IFR - iar costul orar este nominal ceva mai ridicat decit cel al ROMATSA, iar real ... egal cu PPP (deoarece totul este exprimat in USD).
Simplificind lectura graficului la maxim si netinind cont de alti factori de cost decit cel uman - putem spune ca in termeni reali un ATCo ROMATSA costa pe ora de doua ori mai mult decit unul din State, pentru 1.48% din trafic...
Si asta pentru circa 1'250 ore lucrate pe an; americanul lucrind cam 1'700; iar cel mai "harnic", tailandezul, 3'000 ore.
[doublepost=1496100366,1496099154][/doublepost]
Aceste cifre reprezinta tot traficul aerian al Romaniei si nordul Bulgariei??Cei din Bucuresti spuneau ca, de la cca 3000 m, ei dirijeaza aeronavele!?
ROMATSA & BULATSA au constituit FAB Danube prin 2006 daca nu ma-nsel - ca prima etapa a integrarii intr-un (pentru moment inca ipotetic) Single European Sky. Deci, o greva la ROMATSA va creea probleme in intregul bloc functional aerian. In caz de greva, este obligatoriu ca 33% din capacitate (excluzind traficul VIP, militar si umanitar) sa fie monitorizata. EUROCONTROL va da prioritate overflighturilor long-haul.
Deci, cel mai afectat va fi traficul domestic si regional.
[doublepost=1496100686][/doublepost]
Mai sunt in alt stat UE controlorii de trafic aerian personal militar?
...s-a intimplat in Spania, prin 2010, cind controlorii s-au dat masiv loviti de boala in acelasi timp. In general, militarii nu au capacitatea de-a face fata subit si indelungat unui trafic civil cu densitatea celui de-asupra RO.
 
Last edited:
Prin SUA a fost o situatie asemanatoare in anii '80. Dupa o serie de greve administratia a dat afara toti controlorii si i-a inlocuit cu personal militar cu pregatire similara. Lucrurile nu au decurs lin dar macar au taiat raul de la radacina.
In 1981. Au fost dati afara aprox 11'000 din 13'000. Intr-o singura zi - prin decret prezidential. Dar structura nu a fost militarizata. Au fost detasati doar vreo 900 de ATCo militari - la care s-au adaugat 3'000 de alte persoane cu calificari apropiate (de la aerodromuri civile mici). Deci jumatate din capacitatea ATCo a fost aproape imediat reconstituita.
Iar asta a insemnat moartea lui PATCO.
Traim alte timpuri. ROMATSA este membra EUROCONTROL si nu poate fi desfiintata din condei fara implicatii la nivel european.
[doublepost=1496101867,1496101782][/doublepost]
Notice
This document has been removed from Scribd.
Bizar - eu reusesc sa il deschid. As da un paste la grafic - dar nu merge...
 
Last edited: