Recrutare piloti ( BAA- Baltic Aviation Academy )

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Cosmin Puscas

Member
Feb 11, 2016
30
32
18
33
Vilnius
Buna seara,

Incep prin a spune ca nu doresc sa fac reclama academiei de aviatie unde studiez, doar vreau sa fac un review pentru persoanele care sunt in cautarea unei scoli de aviatie si au nevoie de mai multe informatii.

Cursurile incep in lunile Februarie, August si Octombrie, ele fiind calculate astfel incat in termenul a 18 luni studentul sa isi poata finaliza intreg cursul ATPL integrat sau CPL modular.
Pretul este aproximativ 50k Euro, MCC/IR incluse in pret pentru ATPL integrat, pentru modular MCC e separat si costa cca. 1500 euro daca aplicantul este student BAA.
Calitatea serviciilor oferite este ireprosabila, singurul dezavantaj ( parerea mea ) este ca lucreaza cu Bristol Ground School in materie de Computer based training + question bank-ul aferent. Academia detine 2 simulatoare full motion 737 classic si A320, plus FNTP II; pe langa asta, majoritatea salilor de curs sunt dotate cu proiectoare si cateva joystick-uri saytek pentru FSX ( aprofundarea sistemelor de Radio Navigatie )
Dezavantaje ( pot doar spune ca e opinia mea personala ), localizarea scolii este in Vilnius, Lituania aici avand loc cursurile teoretice, in sezonul de zbor activitatea se muta pe un aerodrom situat la 80km vest in Kaunas.
- de ce spun dezavantaj? Lipsa zborurilor directe catre RO (minim 6 ore, in cel mai fericit caz cu minim o escala )
- cazarea si mancarea nu este inclusa in pretul ATPL-ului ( dar scoala iti asigura sprijin in gasirea unei locuinte )
Avantaje : - profesionalism ( instructori iubitori, daca nu chiar fanatici de aviatie )
- mediu multi national
- flota destul de noua de aeronave Tecnam single engine si bimotor
- pret rezonabil pentru ATPL si un discount de aproximativ 50% pentru TR 737 classic si NG
- bursa de ~340 Euro pe luna pentru cel mai bun student din fiecare lot ( incepand din luna februarie )
Eu am decis ca e mai avantajos sa stau la hotel, unde platesc 300 de euro pe luna pentru cazare si mic dejun inclus.Decizia mea a fost considerabil influentata de asigurarea unui mijloc de transport de la hotel la scoala si inapoi fara nici o extra taxa ( nota: scoala iti faciliteaza transportul doar daca stai la hotel, nu si daca stai in chirie )
In preajma hotelului, exista numeroase supermarket-uri, sali de fitness.Hotelul detine bucatarie la fiecare etaj si o masina de spalat destul de maricica.
Viata de student, pot spune ca e una foarte frumoasa dar este si foarte obositoare, modul de predare si cantitatea imensa de informatii care iti e oferita intr-un timp foarte scurt sunt obositoare.

Am vorbit destul despre asta, as vrea sa va spun ca sunt alesi un numar limitat de cadeti ( fie posesori de PPL, fie de la 0 ):
pasul 1- interviu pe skype cu un consultat al scolii lor
pasul 2- se dau niste teste de personalitate online via skype
pasul 3- test de limba engleza via skype
pasul 4- in functie de rezultate obtinute, se discuta intr-o comisie eligibilitatea fiecarui candidat
pasul 5- testul compass care se da la academie in Vilnius
pasul 6- daca rezultatele testului compass indeplinesc criteriile de admitere, se discuta detaliile despre contract, eventual discount pentru posesorii de PPL
pasul 7- welcome to the gang !

Impart aceste informatii cu voi, pentru simplul fapt ca acum 1 an eram confuz, nu stiam ce sa aleg si am aplicat la CTC Wizz air cadet programme unde am fost declarat respins pentru numarul de ore care depasea criteriul de admitere la ei.Urmatoare optiune a fost BAA, si pot spune sincer ca nu regret decizia facuta.

Sper ca unii din voi sa gaseasca postarea mea utila, si sper sa fie mai multi conationali pe aici !
Daca aveti intrebari, sau nelamuriri legate de scoala, sunt dispus sa va ajut si sa va raspund in masura in care timpul imi permite ! O sa las un link cu programul de cadeti oferit de BAA.

Mult succes !
Step by step
 
  • 👍
Reactions: 8 users
Tu esti 0 to fATPL cu ei?
Cum e?esti multumit de ei?
Sunt in cautarea unei scoli pt ATPL ground school si orice info ar fi binevenita.
Stiu cum e viata in Vilnius fiindca acolo mi-am luat PPL
 
Celor de la BAA le-am trimis o data un e-mail sa le cer o oferta pt CPL-ME-IR-fATPL si de atunci ma suna "my personal training assistant" o data la cateva saptamani sa ma intrebe cum imi merge viata si cand vin in Lituania :D Marketing bun, cu privire la restul nu ma pronunt dar mie imi miroase cam prea comercial.

Pentru ground school cel mai ieftin mi-a fost recomandat Seagle Air in SK (900€ distance :eek: ), mai este Bertolini la Lodz, Pannonia la Osijek...sunt deschis si eu discutiei ;)
 
Buna seara baieti !
Scuze ca nu raspund atat de prompt, dar sunt in mid flying season...nu ma asteptam sa fie un program atat de intensiv ( in jur de 12 ore pe zi, 2 zboruri pe zi a cate doua ore, briefing debriefing )


Eu unul sunt multumit de alegerea facuta, mai ales dupa gustul amar lasat de cei de la CTC Aviation care dupa ce m-au pus pe drumuri, Ungaria, Uk sa dau examenele de admitere, s-au decis sa ma declare nepotrivit programului cu Wizz pentru ca aveam deja PPL-ul facut in Ro cu 90 de ore la activ...( Reason: too many flight hours )o_O

BAA Training ( sau BalticAviationAcademy cum era acum ceva timp in urma ) sunt intradevar foarte comerciali, investesc o gramada de resurse in a atrage cadeti, incepand cu ultima serie de ATPL/CPL Modular au dat startul la burse ( 400 euro/luna ), nu e mult...dar iti poti achita o chirie linistit !

Daca ai facut PPL-ul in Lituania o sa iti fie mai usor la TB pentru ca se zboara in Lituania, si la cerinta poti face crosscountry si international. Spre exemplu astazi am zburat la Vilnius-Kiviskes-Moletai-Kaunas ( o ruta de 3h 45) cu 10 aterizari, 4 TnG pe aeroporturile internationale si restul pe aerodromuri intermediare.La partea de ground-school sunt foarte seriosi, trainingul e la fel de intensiv; am avut niste instructori extraordinari care erau foarte dedicati si pot sa spun ca 40% din materie o invatai din clasa, acasa repetai over and over again ( am terminat 14 materii in 6 luni ) din pacate, sezonul de zbor mi-a decalat planurile legate de CAA Exams, sper sa termin totul pana la inceputul lui decembrie.


Daca aveti alte intrebari, va rog sa le postati si o sa incerc sa raspund in cel mai scurt timp posibil !:)
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Ma bucur sa aud ca iti merge bine.
Astazi am primit raspuns la un mail trimis celor de la BAA pt ATPL ground school si m-au speriat rau tare:8500€
Daca nu e confidential pot sa te intreb cat e programul integrat?Cat te ajunge avand in vedere ca ai deja PPL?
Acum sa inteleg ca dai ATPL exams?Cate exam ai dat pana acum?
Kiviskes e un aerodrom f solicitant mai ales daca vii din CTR.Mi-a placut la nebunie.Pacat de accidentul ala de acum 2 saptamani.Am fost acolo cu 2 ore inainte sa se intample.
 
Buna seara !

Revin dupa o pauza destul de lunga, dar practic am zburat mai mult decat mi-am imaginat eu vreodata ca o sa zbor. In 2 luni am acumulat 110 de ore, momentan sunt la partea de MultiEngine si in plina sesiune de CAA (mai am de trecut 11 examene la autoritate pana sa pot incepe partea instrumentala a trainingului).
In alta ordine de idei, am vazut fiecare coltisor al Lituaniei din aer si ca sa impartasesc cu voi doua experiente mai interesante.
1.Zburand de la EYKS ( Kaunas, Aleksotas ) situat in centrul tarii la EYSI ( Silute ) situat la granita cu Kaliningrad, jumatate din zborul meu a fost escortat de un elicopter Mil Mi-35M apartinand fortelor aeriene ruse. A fost un zbor cu un nivel mai ridicat de stres stiind ca orice greseala de navigatie ii determina pe baietii din elicopter sa ma intercepteze si ghideze catre un aerodrom din Regiunea Kaliningrad.
2.Zburand de la EYKS la EYVI ( Vilnius International ), zbor VFR...am fost luat mai mult sau mai putin prin surprindere de baza joasa a norilor, zborul meu fiind Special VFR. Mi s-a parut foarte interesant, 70% din zbor devenise IFR, vectorizare, separatii, fiind pus intre un Wizzair pe finala scurta si un Ryanair undeva la 10NM...me and my tecnam.

Era sa uit, am avut parte si de un spectacol din partea celor de la Baltic Bees, la un aerodrom in nordul tarii, eu am facut o aterizare cu oprire; iar ei si-au continuat antrenamentul ( isn't that a free airshow ?! ).Mi-as fi dorit sa stau sa prind si finalul antrenamentului si eventual sa schimb doua trei vorbe, dar slotul meu s-a apropiat repede si a trebuit sa plec inainte ca ei sa incheie "show-ul" .

Am sa atasez cateva poze din vara asta, iar pentru cei care isi doresc sa ma urmareasca sunt destul de activ pe instagram si postez poze legate de viata mea de student aici.( Cosmin Pușcaș (@cosminpuskas) • Instagram photos and videos )





 
  • 👍
Reactions: 2 users
Ma bucur sa aud ca iti merge bine.Pe timp de vara Lituania e numai buna de vizitat.
Spune-mi te rog,ai inceput examenele pt ATPL?
 
Buna seara !

La BAA ca sa poti merge la CAA, trebuie intai sa dai examen la scoala si sa obtii un procentaj peste 75%; altfel nu te lasa de la scoala sa mergi la autoritate. Eu mi-am deschis prima sesiune la Autoritate in februarie, am reusit sa dau doar 3 examene atunci pentru ca invatam in paralel si pentru ground school ( Meteorologie, RNav si Instrumentation )
 
Salut Cosmin,
Cum a fost la examene la CAA?Is accelasi intrebari din Question Bank sau is diferite?
Am inteles ca au inceput sa schimbe sau urmeaza sa schimbe multe din intrebarile de la examene.
 
Au fost foarte grele, dar m-am descurcat bine ( am avut 40% intrebari pe care nu le-am vazut nici in BGS nici in AviationExam ).Nu au schimbat baza de date doar au inceput sa adauge intrebari, am auzit niste zvornuri ca ar vrea sa faca baza de date undeva la 20k intrebari.
Planul meu e sa le termin pana in octombrie-noiembrie. :)
 
Nu inteleg de ce au ales sa adauge intrebari tocmai acum dar in fine...
Bravo!Ma bucur sa aud ca te descurci!
Personal,am sa revin in Lituania pt hour building probabil.Daca o sa mai fii pe acolo,poate ne auzim la o bere :)
 
Cand am inceput scoala erau 12000 de intrebari in baza de date, neoficial. Iar in vara un instructor ne-a spus ca in momentul ala erau undeva la 14500.
Cand ai de gand sa ajungi pe aici, eu sper ca pana in martie sa fiu cu licenta in mana.
 
Deci momentan nici voi nu sunteti la zi cu noile intrebari?
Studentii care dau acum examene intampina accelasi probleme?
 
Nimeni nu e la zi cu intrebarile, nu exista nici o data de baza de pe care sa inveti care sa aiba acces la intrebarile de la EASA. In general intrebarile pe care le vezi la BGS, Aviation Exam sunt intrebari din feedback-ul studentilor.
 
Anul trecut (in iarna mai precis) tin minte ca erau niste baieti de la voi care dadeau examenele si inca nu era schimbat nimic.Ma gandeam ca cei din CAA au fost mai 'lenesi' dar se pare ca nu e cazul.
Am niste prieteni in UK care is la stagiul de examene si pur si simplu mi-au zis ca is foarte multi care au picat din cauza ca erau f multe intrebari noi.
 
Ciao Cosmin,

Ce ne poti spune despre angajare cu fATPL si low-hours? Ai exemple concrete? Colegi de-ai tai mai mari? Sunt multi care stau pe bara/ground job? Vad ca si Baltic angajeaza zilele astea. Au legaturi cu ei/iau de preferat de la BAA? La RYR ceva?

BAA cred ca iese din discutie pentru mine din motivele pe care le-am scris mai sus, plus distanta de diferitele zone din Europa ;)

In septembrie am sa aleg si eu o scoala, as vrea sa incep din octombrie IRME. Va tin la curent cu alegerea si primele impresii in iarna.
 
Exemple concrete sunt, unii au fost angajati ca instructori, fie in academie fie in alte scoli.Altii au fost angajati la Air Baltic, Ryanair, Small Planet, DHL, Baltic Cargo, Sprint, Wizz.
Ce pot sa iti mai spun e ca au semnat un contract cu Wizz si cadetii care vor incepe programul vor face aici totul, de la 0 pana la base training ( baza la Vilnius/Kaunas ).
Urmeaza sa semneze contract cu inca vreo 3 companii. Pana acum lucreaza cu Small Planet, Wizz, Somon Air, Baltic Cargo, Air Baltic, Vietjet.

Scoala nu iti garanteaza jobul, dar majoritatea au fost plasati la companiile mentionate mai sus.