Recrutare piloti ( BAA- Baltic Aviation Academy )

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Salut Cosmin. Cum iti mai merge ? Ce noutati ai mai invatat ?

De la o vreme ma bate gandul sa ma reorientez profesional, vreau sa trec de la IT la aviatie, in special pilot comercial. In decembrie fac 30 de ani, dar abia peste un an jumate o sa reusesc sa acumulez finantele pentru sponsorizarea scolii. Deci o sa am in jur de 32 de ani.
Dintre colegii tai, este vre-unul trecut de 30 de ani ?
Din impresiile tale, sau din ce ai mai auzit, crezi va varsta de aproximativ 34 de ani va fi un impediment in obtinerea unui job ?
 
Salut Razvan,

Momentan invat Principles of Flight ( ma asteapta o toamna plina de examene la Autoritate, mai exact 11 ).
Sa raspund la intrebarea ta, au fost colegi care aveau 35+ dar aveau un job promis/asigurat inainte sa inceapa scoala.Varsta poate fi un impediment, dar nu ne putem pronunta deoarece cerea de pilot fluctueaza, poate in momentul cand tu o sa termini scoala o sa fie un deficit foarte mare de piloti si atunci exista sanse foarte mari sa gasesti un loc de munca in timp relativ scurt, dar desigur exista si varianta ca piata sa fie supra-saturata cu piloti si atunci sa fie mai dificil.

Parerea mea personala, daca tu chiar iti doresti sa faci asta go for it, nu te uita in spate, sacrificii trebuiesc facute in viata. Si in cel mai rau caz, te intorci la IT si ai brevetul in mana la orice ora. ( cu CPL/IR poti zbura linistit cu ce avion GA doresti, inclusiv zbor Instrumental ).

Sper ca te-am lamurit si daca mai ai intrebari, o sa incerc sa iti raspund cat pot de repede !
O zi frumoasa !
 
Multumesc de raspuns.

Cum poti sa obtii un job sau promisiune ? Trebuie sa aplici la o schema gen "Wizzair cadet program" ?
Despre scoala Bartolini ai auzit cate ceva ? Desi are un curs modular, am vazut pareri in general pozitive, dar nu stiu daca rata de angajare e destul de buna.
Fiind deja ancorat in industrie, imi poti zice te rog care e parerea generala despre abordarea modulara ? Scad sansele unui posibil interviu/job ?

Mersi
 
Fie esti intr-un program de cadeti, fie parintii tai sunt deja in aceasta industrie.
Despre Bartolini nu am auzit nimic, deci nu iti pot raspunde la intrebarea asta.Dar iti pot raspunde la urmatoarea intrebare, majoritatea studentilor care aleg sa faca cursul modular, o fac din mai multe motive, cele mai importante fiind lipsa fondurilor sa isi achite tot cursul, fie lucreaza si in ferestrele de timp create vin si participa fie la teorie, fie la zbor ori au deja o licenta de pilot privat obtinuta in alta parte si atunci automat sunt directionati catre partea modulara.
Cursurile sunt aceleasi, numarul orelor de zbor difera, dar la partea teoretica se predau aceleasi materii, aceeasi cantitate de informatie si numarul de ore este identic celor de la ATPL Integrated. Inca o diferenta intre ATPL si CPL Modular este cursul de MCC care la ATPL e deja inclus in pretul cursului, pe cand la CPL Modular, trebuie platit separat.
Sansele tale sa obtii un job sunt direct proportionale cu munca depusa pentru a obtine un job. Diferentele se fac pe ce si cat stii despre aviatie, nu tipul de cursuri urmate; parerea mea personala e ca astfel de "discriminari" se fac in legatura cu scoala unde ai absolvit. Unul care a terminat la Oxford are mai multe sanse ca unul ca mine care a terminat la BAA.
 
Am observat si eu ca MCC si JOC lipsesc din cursurile modulare. Sunt tentant sa fac scoala la Bartolini, in caz ca situatia financiara nu se mai imbunatateste.
Multumesc de informatie si multa bafta la examene !
 
Nu am putut sa ajung la Lodz sa ii vizitez pe cei de la Bartolini dar mi s-a spus ca au o reputatie foarte buna in Polonia, nu cred ca poti gresi cu ei!
 
Cred ca e o idee foarte buna sa vezi la mai multe scoli ce ofera, ce preturi au, si desigur ce feedback-uri primesc. Daca ai un an si jumatate la dispozitie, studiaza piata si sunt sigur ca o sa faci alegerea potrivita pentru tine ! :)
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Buna,
Este vreunul dintre voi detinator de CPL ME IR care vrea sa faca MCC+JOC pe simulator de A320? (caut coleg pentru Decembrie 2016)
L.
 
Salut Cosmin,

Doar la Bucuresti se tine workshop-ul ? Mi-ar fi placut sa se tina la Timisoara sau la Cluj.

Cum merge pregatirea ? Cat mai ai pana la absolvire ?
 
Salut Cosmin,

Doar la Bucuresti se tine workshop-ul ? Mi-ar fi placut sa se tina la Timisoara sau la Cluj.

Cum merge pregatirea ? Cat mai ai pana la absolvire ?

Salutari Razvan,

Am propus si eu scolii sa viziteze Timisoara, Cluj si Iasi insa de data asta s-a putut doar la Bucuresti. Cu siguranta o sa mai vina prin Romania pentru ca numarul de studenti romani a crescut foarte mult ( acum suntem 7 ).

Pregatirea teoretica merge bine, se putea si mai bine desigur. Dupa ce termin teoria as putea spune o data exacta a absolvirii mele, pana atunci o sa mai fiu pe aici ( pe forum si prin Lituania ) sa ajut colegii care vor sa vina aici si care sunt deja aici.

O zi minunata !
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Exemple concrete sunt, unii au fost angajati ca instructori, fie in academie fie in alte scoli.Altii au fost angajati la Air Baltic, Ryanair, Small Planet, DHL, Baltic Cargo, Sprint, Wizz.
Ce pot sa iti mai spun e ca au semnat un contract cu Wizz si cadetii care vor incepe programul vor face aici totul, de la 0 pana la base training ( baza la Vilnius/Kaunas ).
Urmeaza sa semneze contract cu inca vreo 3 companii. Pana acum lucreaza cu Small Planet, Wizz, Somon Air, Baltic Cargo, Air Baltic, Vietjet.

Scoala nu iti garanteaza jobul, dar majoritatea au fost plasati la companiile mentionate mai sus.

I think you will like vietjet ^ _ ^

 
  • 👍
Reactions: 1 users