Incident RO372

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
D

Deleted member 13561

Guest
Un avion TAROM a aterizat de urgență, după ce un motor a cedat în aer: "S-a auzit o bubuitură groaznică"

Un avion al companiei Tarom s-a întors pe aeroportul din Bruxelles, după probleme apărute la motor, la câteva minute de la decolare.
Jmhhc2g9NDY5NTM0NGI3ZTFjMjZiN2E2NmJhNjAyZTAxZjg2Njk=.thumb.jpg

Zborul RO372 se afla încă în spațiul aerian belgian în momentul în care piloții au sesizat problema, potrivit site-ului FlightRadar.

Compania aeriană nu a oferit deocamdată precizări legate de acest incident.

Avionul urma să aterizeze pe Otopeni în jurul orei 14.00.
Mzc5NjI5MzAxNDg2N2Q1NjUwOTZhMDlmZDI4NDAyZDc=.thumb.jpg


Printre pasageri se număra și jurnalistul Rareș Bogdan, care a povestit pe pagina sa de Facebook ce s-a întâmplat: "Știți cum este sa ajungi deasupra plafonului de nori în plină urcare spre 7/8.000 și sa auzi o bubuitură groaznică în burta avionului? Vă spun eu.... E groaznic de neplăcut. Au trecut mai puțin de 10 minute de la decolare, urma un zbor de aproape 3 ore între Bruxelles și București. Apoi un comandant calm și hotărât care intra peste șefa de Cabină care avea la rândul sau o voce liniștita care încerca să insufle calm, pentru a da siguranță celor peste 100 de pasageri, ca a luat hotărârea să aterizeze de urgență pe Aeroportul Bruxelles de pe care abia plecasem...întoarce avionul, sa va țineți strânse centurile de siguranța și sa nu intrați in panică. Am aterizat!!!!! Cu bine. Update: Gata. Probleme grave cu un motor. A cedat în aer. Ne debarcă. Revin cu amănunte."
 
Ah, probleme minore... Chiar nu conteaza ca se tin lant. Dpdv tehnic aeronavele sunt impecabile, asta datorita exceptionalei echipe tehnice care se ocupa de reparatii si mentenanta. Dormiti linistiti, tehnicul vegheaza pentru voi!
Desigur ca-n caz de incident fatal, care-i dupa colt, de vina va fi fatalitatea sau pisica 13 sau ungurii sau vreo vrajitoare malefica... Si se va spune: cine s-ar fi gandit, cine-ar fi crezut...
 
Da! Am gandit mult. Zeci bune de ani.

Mi-e drag Tarom-ul! E prima companie cu care-am zburat. Am undeva spre 3.000 (!) de zboruri cu Tarom. Am mai multe "ore de zbor" decat multi piloti Tarom si decat majoritatea angajatilor Tarom. A fost o vreme, cativa ani buni la rand cand zburam de 3 ori pe saptamana TSR-OTP/BBU-TSR.
Eu sunt Pasagerul. Cetateanul care zboara cu Tarom si care plateste salariile, inclusiv celor de la tehnic. Cel fara chip dar care-si incredinteaza viata, pentru o ora, doua sau trei, voua. E perceptia mea si nu numai a mea. Lumea va ocoleste taman din motivele expuse mai sus. Sunteti pe zi ce trece perceputi drept o companie tot mai nesigura. Din punctul meu de vedere, costurilecu biletul nu sunt primordiale.

Iar ripostele astea, sub anonimat, la orice gand expus direct si sincer si NEANONIM, riposte belicoase si conjugate, denota precaritatea echipei tehnice. Voi credeti ca daca va autolaudati profesionalismul, el chiar exista.
In loc de mea culpa si introspectii, ifose si umflari in pene. Nici o vorba de responsabilitati.
Apoi, ii tot invinuiti pe cei de la comercial. Pai afla matale ca aia minuni sa faca, n-au cum sa stearga teama potentialilor clienti. Lumea se teme sa zboare cu Tarom. Si nu din cauza comercialului.
Au plecat de la tehnic oameni. Au plecvat probabil cei mai buni. Ar fi plecat si ramasii, daca i-ar fi luat cineva. Asa ca stau cuminti la caldurica, sarjeaza pe site-uri in haita si se roaga fiecare-n sinea lui sa nu fie pe tura lui nenorocirea sau sa nu fi dat el ok-ul de zbor aparatului.

Cat despre intrebarea cu lantul, fireste ca nu poate fi decat retorica... Caci sub pres nu prea mai e loc!

(Acum astept voiniceasca manie "taromista", cu venin si invective. Doar sunteti tulburati in dulcea cuibareala.)
 
Haideți să nu deviem. Are rost?


Sent from my fabulous iPhone 7 Plus using Tapatalk
 
Sunteti pe zi ce trece perceputi drept o companie tot mai nesigura. Din punctul meu de vedere, costurilecu biletul nu sunt primordiale.

Iar ripostele astea, sub anonimat, la orice gand expus direct si sincer si NEANONIM, riposte belicoase si conjugate, denota precaritatea echipei tehnice. Voi credeti ca daca va autolaudati profesionalismul, el chiar exista.
In loc de mea culpa si introspectii, ifose si umflari in pene. Nici o vorba de responsabilitati.
Apoi, ii tot invinuiti pe cei de la comercial. Pai afla matale ca aia minuni sa faca, n-au cum sa stearga teama potentialilor clienti. Lumea se teme sa zboare cu Tarom. Si nu din cauza comercialului.

Azi in Timisoara, pasageri business mi-au zis despre "experienta" de aseara cu ATR pe OTP-TSR: "astia de la TAROM au inca avioane vechi din alea, cu elice, care fac zgomot mare si se clatina in aer! Vai stii ce zbor am avut, zici ca picau toate suruburile din avionul ala! Am auzit ca Ryanair zboara acum cu avioane noi mari si cu reactie. Clar mai safe asa, o sa cerem la minister sa ne trimita si cu low-cost data viitoare"

Bine ca i-a obligat nevoia sa-l scoata pe BGJ din pivnita. Pe BGK probabil il mai tin ceva la murat... :confused:
 
(Acum astept voiniceasca manie "taromista", cu venin si invective. Doar sunteti tulburati in dulcea cuibareala.)
Nu are sens sa iti raspund, ai dovedit-o prin aceasta remarca. Ignore e cel mai intelept lucru drept raspuns pt tine.

Azi in Timisoara, pasageri business mi-au zis despre "experienta" de aseara cu ATR pe OTP-TSR
Deh, la fotbal, politica(desi in cazul lor mai putin) si aviatie(in ultima perioada) se pricepe tot romanul. Ce mi-ar placea sa ii vad cand le baga bagajul de mana (adica valiza) in gratar si nu le intra si or sa scoata zeci de euro din propriul buzunar ca sa poata sa treaca.

Bine ca i-a obligat nevoia sa-l scoata pe BGJ din pivnita.
Sincer, nu e bine, dar asta e.
 
Păi de ce nu e bine?


Sent from my fabulous iPhone 7 Plus using Tapatalk
 
Eu zic ca merita totusi o mica statuie noua conducere. Daca nu luau aceste doua avioane, era tragic, avand in vedere belelele cu BGF si BGG chiar la inceput de high-season. Sa speram ca macar pe BGG il vor pune pe picioare. Fr24 e rosu de intarzieri in ultimele zile.
 
In afara de contributia geniala adusa de Adrian Fuchs, contributie care de altfel se vede pe toate topicurile forumului, stie cineva ce s-a intamplat de fapt? E posibil sa fi fost bird strike?
 
Eu zic ca merita totusi o mica statuie noua conducere. Daca nu luau aceste doua avioane, era tragic,
Eu spun ca nu. Bravo ca au luat pana la urma, dar treaba asta nu merita in nici un caz o statuie.
stie cineva ce s-a intamplat de fapt? E posibil sa fi fost bird strike?
Dupa descrierea reporterului acela pare ca a cedat o paleta din motor, probabil din compresor. Pare ca sunt simptome tipice pentru asa ceva, inclusiv zgomotul si trepidatiile initiale. Bird strike nu, pentru ca dupa 15-20 de minute de zbor esti deja la o altitudine la care nu mai zboara pasari. Apropo, stie cineva ce a avut de fapt ATR-ul de la Sofia?
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Am undeva spre 3.000 (!) de zboruri cu Tarom. Am mai multe "ore de zbor" decat multi piloti Tarom si decat majoritatea angajatilor Tarom.
Mie imi suna a frustrare din partea acestui individ. Dar...mai bine ma abtin.

BGG. Pare cedare de material. Turbina de joasa presiune a cedat. A fost un severe damage,imsa,din fericire,protectiile motorului si au facut datoria si totul a ramas inauntru.
 
Păi asta sună a poor maintenance. IMHO


Sent from my fabulous iPhone 7 Plus using Tapatalk