ROAF va achizitiona avioane F-16 second hand din Portugalia

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Re: ROAF va achizitiona avioane F-15 second hand din Portugalia

Força Aérea Portuguesa detine 45 bucati dintre care:
- 20 F-16 block 15OCU (livrate in 1994) - noi
- 25 F-16 block 15 (livrate in 1999) - sh

Cel mai probabil prima transa catre Romania va fi de 12 bucati.

PS: Contractul este de 600 milioane $
PS2:
The aircraft will be presented after the pilots’ training is over, in 2016.
 
Re: ROAF va achizitiona avioane F-15 second hand din Portugalia

thx, Radu! Asta inseamna ca mai trag de miguri inca trei ani...sper sa mai reziste, mai ales dpdv financiar pt maintenence.
 
@witze: Cu placere :)

Mi se pare absurda declaratia ministrului apararii ???
"cele 12 avioane F-16 au 3.500 de ore de zbor şi mai au o rezervă de 4.000-4.500 de ore de zbor, ceea ce înseamnă 200 de ore de zbor pe avion, suficient cât să ne asigure resursele necesare pentru următorii 20 de ani."
 
"Raduq" said:
Mi se pare absurda declaratia ministrului apararii ???

200h/20ani=10h/1an

adica mai putin de o ora pe luna!!!! chiar nu se prinde nimeni din masmedia sa faca un pic de scandal?
 
Noile F-16 vechi

used-f-16.jpg


Sursa: Jup's Cartoons
 
Buna seara
Acum cca 10 minute au anuntat la stirirle TVR ca Romania are fonduri, pentru prima transa, in scopul de a demara procedurile de negociere cu Portugalia pentru avioane multirol.
 
daca se concretizeaza, ar fi trist! :(
Mi-as fi dorit tare mult Gripen!
 
Subscriu!
Poate asa se derula ceva off set pe la Avioane Craiova. Dar asa??
Vom vedea!
 
Buna seara
Am auzit pe TVR ca se vor achizitiona 12 avioane F16, la mana a treia. S-a anuntat ca s-a hotarat la guvern.Pretul 628 milioane euro , prima rata 70 mil in 2013. Livrare in 2014 su 2015????
sursa TVR ora de business
 
50mil. EUR bucata pentru un F16 second? Mi se pare cam mult.

Dar probabil costurile programului sunt ridicate mult de cheltuieli cu training pentru personal, simulator, modificari la infrastructura/dotari, etc.

Sunt curios in schimb cum vor fi dispuse: 6 la Campia si 6 la Fetesti sau 4 la Campia, 4 la Fetesti si 4 la Bacau?

Post Merge: [time]1371666602[/time]
Au anuntat acum pe A3. In cei 628 mil. EUR intra aeronavele, training, infrastructura, armament si atentie, mentenanta pe toata durata serviciului! Costul pe aeronava este 10mil. EUR. Grosso-modo mi se pare un deal chiar bun.
 
Sunt bune avioanele rusesti. Lancerele sunt calarite de 50 de ani si inca mai tine tabla! ;)
Oricum, F-16 de mana a treia e chiar foarte aiurea! Scumpe si depasite, trebuie modernizate. Numai inconveniente! :mad:
 
Ceva modernizare este inclusa in pret din cate stiu. Nu se pune problema achizitionarii de avioane rusesti cat timp suntem stat in NATO si UE, ba mai si avem un parteneriat strategic cu SUA. Nici nu cred ca ne-ar vinde ei, avand in vedere ca prin anii 90 cand devenise clar ca ne desprindem de sub aripa lor oprisera exportul de motoare si piese, asta fiind principalul motiv pentru care au fost trase pe tusa avioanele MiG-29.
 
Piesele de Lancer de unde le avem? Din China? Sau le producem noi?
Rusia face reclama la Le Brouget cu Sukhoi doar pentru state non Nato si sa le faca necaz americanilor?
 
S-au modernizat in Israel si mentenanta s-a facut mult tot in colaborare cu Elbit dar in mare parte la Aerostar. Nu stiu provenienta pieselor, dar nu cred ca am cumparat hardware de la Rusia in ultimii ani.
 
Sal
Sunt de acord cu eurocopter. Atata timp cat faci parte dintr-o alianta , nu poti sa si "canti" sa si "joci". Daca nu ma insel, o conditie de a intra in NATO a fost sa avem interoperabilitate ca armamennt. Eu cred ca de aceea se ia F16. Ca sunt mana a treia, e rau! Chiar daca le modernizeaza cat mai au resurse??
 
10 ani, dupa care trebuie upgrade serios sau dezmembrate si luate altele. Dar la cum au facut si cu MiG-urile ma astept sa traga de ele minim 15 ani. Initial resursa la MiG-uri se termina in 2010, ba apoi in 2012, acum aflam ca totusi mai tine pana in 2015 cand vin F16.
 
Cum de statele vecine mai au inca mig-29 si noi am renuntat la ele? Ei cum de le intretin? Aveam prea putine sa ne fi putut baza pe ele? Oricat de putine ar fi fost, ROAF nu le putea mentine in combinatie cu Lancer? sau era prea scump sa intretina doua modele, on afara de soimuri, bineinteles!
 
Intrebarea e cine ce are si ce utilizeaza in cadrul NATO.

Polonia are de multi ani 48 de F16. Au si 36 de MIG29, majoritatea luate de la ramasitele fostei RDG cu 1 marca germana bucata. Pe transport mic au 18 bucati de la CASA pe linga citeva Hercules.

Ungurii au 14 Gripen (12 de luopta + 2 de natrenament) luate in leasing pentru actiuni NATO. Pe linga ele inca vreo duzina de MIG29.

Aceeasi formula de 14 bucati in leasing pe 10 ani o au si cehii.

Bulgarii au cumparat F16 turcesti si au Spartan pentru transport.