• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Feb 13, 2012
1,559
423
113
56
Cluj
www.aviatiacivilacluj.wordpress.com
#1

AM

Active Member
Feb 13, 2012
538
202
43
36
Cluj Napoca
#2
Ha! Aia-i poza mea la ei pe site. Foarte interesant, nu m-a intrebat nimeni de la ei daca le dau voie sa o foloseasca.
 

AM

Active Member
Feb 13, 2012
538
202
43
36
Cluj Napoca
#5
Si-au cerut scuze cei de la Zela si au schimbat poza.
 

TotalGruv

Administrator
Staff member
Feb 13, 2012
1,661
155
83
FL390
#7
Intamplator am dat peste urmoaterele poze cu un incident al Romaviei din 1991 cu B707 YR-ABD

Aeronava prezidenţială Boeing 707 (YR-ABD) aparţinând Romavia, a efectuat în ianuarie 1991 un zbor de pregătire înaintea misiunii prezidenţiale în China, şi, la ultimul viraj, a atins cu planul stâng solul, primul dintre cele două motoare de pe aripă luând foc la contactul cu pista, iar al doilea motor a luat foc ulterior.

Pentru acest zbor aeronava fusese alimentată cu 41 tone de petrol, aflate în cele două aripi şi în fuselaj. Odată aprins, focul a cuprins toată aripa stângă şi s-a extins şi în spatele fuselajului, pe exterior.

Aeronava era asigurată la Astra la valoarea de 561.000.000 lei, echivalentul a 33.000.000 de dolari, la data evenimentului.

Experţii de la Boeing şi Lufthansa veniţi la faţa locului au concluzionat că aeronava nu mai este aptă de zbor.

Astra a achitat singură cea mai mare daună din istoria asigurărilor moderne ale României din 1991 şi până în prezent: 33 de milioane dolari! Ulterior, compania a obţinut o recuperare din echipamentele de bord aflate in stare functională cât şi din mobilier şi anume 196.350.000 lei, la data încasării echivalent a 5.610.000 de dolari.
Experţii de la Boeing şi Lufthansa veniţi la faţa locului au concluzionat că aeronava nu mai este aptă de zbor.
Oare care o fi fost primul indiciu? Chiar era nevoie de "expertii Boeing si Lufthansa" ca sa se ajunga la concluzia asta ? ;D









Articolul cu incidentul aici: Povestea celei mai mari daune din istoria asigurărilor

Poze cu alte incidente: Cele mai scumpe accidente din istoria aviaţiei româneşti
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,065
839
113
cluj napoca
#9
"alex" said:
Poate ca este o sansa de a repune repune transportul oficial din RO pe baze sanatoase. Struto-camila cu BAE inchiriate si cu zboruri ad-hoc comerciale nu este ceva fezabil.

Eu as vedea o solutie radicala in felul urmator:

- trecerea zborurilor pt autoritati inspre zona militara, asa cum este in orice tara
- preluarea de la Tarom a doua 318 : ambele pot fi usor transformate in variante long range, unul poate primi interior VIP ; daca guvernul polonez e OK cu doua Emraer 175 luate de la LOT, doua 318 relativ noi ar rezolva necesarul Romaniei, mai ales ca modelul nu are cautare pe pietele de linie
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,705
2,224
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#10
Unul se poate converti in MRTT si/sau inchiriat. De visat se poate visa, idei putem avea noi, daca cei de sus nu gandesc asa.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,065
839
113
cluj napoca
#11
MRTT nu ai pentru cine.

Dar 310 se pot utiliza intr-adevar in context de charter - ma gindesc aici la destinatii ce nu pot fi acoperite cu 737 si au deja ceva piata in Romania - Tenerife, Gran Canaria, evl. Madeira, Agadir etc.

Iar 318 se preteaza ideal pt transport VIP, mai ales ca operational pt Tarom nu pot aduce profit iar la re-marketing cea mai profitabila varianta e dezmembrarea.

Singurul impediment ar fi unul psihologic, bulgarii au pt presedinte un 319CJ nou :)