• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

ROMBAC 1-11

Rares Mandu

Active Member
Am discutat si cu cei de la INCAS. Au zis ca daca avem nevoie de ajutor, ei ii pot da titlu de avion expermental si avionul poate zbura in orice condiții. Dar pana la faza cu INCAS-ul, trebuie sa vorbim cu autoriatea.
PS: Ultima data cand un BAC a zburat in Romania a fost in 2012-2013...
 

alex

Well-Known Member
Premium Member
Nu este asa de mult de atunci. Mi-as dori, enorm, sa mai pot vedea, zburand, si eventual fotografia un ROM - BAC! :)
Va urez MULT SUCCES!
 

Rares Mandu

Active Member
Apropo de mentiunea lui O'Leary despre relatiile pe care le-a avut cu ROT, un film cu YR-BCM (One-Eleven 525FT, livrat in 1977), operand ca OE-ILD pentru Lauda (1985-1986), apoi ca EI-BVI pentru RYR (intre 1988-1993), stricat (definitiv) in 1997 la aterizarea pe ARN (ASN Aircraft accident BAC One-Eleven 525FT YR-BCM Stockholm-Arlanda Airport (ARN)).

Aici in 1992, pe ruta STN-DUB:

Avionul este folosit acum pentru exercitii anti-incendiu. Am vorbit gu proprietarul si mi-a zis ca are scaune de BAC originale (TAROM) pe care ni le poate da pentru BRA. Din ce am inteles, piesele de pe BCM au fost folosite pentru un Caravelle care se afla stocat in stare functionala pe ARN.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Nu va inteleg de ce va extaziati cu ROMBACUL....a fost o licenta pentru un produs tehnologic expirat, un esec comercial rasunator(s-au fabricat doar un sfert in numarul de bucati agreate prin licenta) neavind nici un client in lumea a treia, asa cum se dorea.

Un proiect care a fot vindut intern de propaganda ca rezultat al ingineriei romanesti - nimeni nu a spus adevarul, ca s-a cumparat un frame de anii 50 expirat ca si ciclu de viata comerciala, cu input ingineresc local zero.

Faptul ca putinele bucati ansamblate au folosite in wet lease pe la tot felul de start upuri din anii 80 arata ca nici macar in necesitatile Taromului nu a existat o piata/nevoie pentru ele.

Unii dintre voi vor sari pentru ca e poate o parte din mucna si tineretea lor, dar trebuie sa vedem lucrurile asa cum sunt, chiar daca ele nu ne convin.
[doublepost=1455836255,1455836160][/doublepost]
Suntem cativa avgeeks care vom face un ONG cu scopul de a salva avioane (primul proiect este cel cu YR-BRA). Un proiect interesant ar fi aducerea BRI-ul la stadiul de zbor (are 11000 h zbor, a fost pornit ultima data in 2014). Legat de piese, pentru BRI ar putea fi folosite piesele de la BRE. Astept si parerea voastra si daca vreti sa ne ajutați cu proiectele va asteptam cu bratele deschise.

11.000 de ore? Attia face acum un narrow body in 3 ani...ce exemplu mai graitor de inutilitate conomica am putea avea?
 

Rares Mandu

Active Member
Nu va inteleg de ce va extaziati cu ROMBACUL....a fost o licenta pentru un produs tehnologic expirat, un esec comercial rasunator(s-au fabricat doar un sfert in numarul de bucati agreate prin licenta) neavind nici un client in lumea a treia, asa cum se dorea.

Un proiect care a fot vindut intern de propaganda ca rezultat al ingineriei romanesti - nimeni nu a spus adevarul, ca s-a cumparat un frame de anii 50 expirat ca si ciclu de viata comerciala, cu input ingineresc local zero.

Faptul ca putinele bucati ansamblate au folosite in wet lease pe la tot felul de start upuri din anii 80 arata ca nici macar in necesitatile Taromului nu a existat o piata/nevoie pentru ele.

Unii dintre voi vor sari pentru ca e poate o parte din mucna si tineretea lor, dar trebuie sa vedem lucrurile asa cum sunt, chiar daca ele nu ne convin.
[doublepost=1455836255,1455836160][/doublepost]

11.000 de ore? Attia face acum un narrow body in 3 ani...ce exemplu mai graitor

Am uitat sa va zic. YR-BRE are aproximativ 7000 h zbor, iar YR-BRA are 27000. De mentionat ca YR-BRE si BRH au fost avioane prezidențiale, iar din acest motiv au zburat foarte puțin. Prin anii 2000, YR-BRI si YR-BRH au zburat sub forma de wet lease către Aerotrans si Air Memphis.
 
Last edited:

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Doua avioane ROMBAC 1-11 ale fostei Societati ROMAVIA, inmatriculate YR-BRE si YR-BRI, au fost clasate in patrimoniul cultural national mobil, categoria TEZAUR.

Ordinul Ministrului Culturii a fost emis in 11 februarie 2021. "Sunt bucuros ca primele dosare de clasare pe care le-am facut, in calitate de expert acreditat, au fost incununate de succes. Multumesc frumos tuturor celor care au sprijinit acest demers", a transmis expertul Sorin Turturica.
 
Top