• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,691
2,205
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#1
Eu as mentine acest thread cu un singur mesaj, pentru LF as crea altul. Astfel nu incurcam legumele cu fructele.
Pareri?
Discutie deschisa pana luni, dupa care se va lua o decizie si se vor sterge comentariile.
 

Todd is Back

Active Member
Feb 22, 2012
935
194
43
Langley Canada
#2
Zsolt, daca iti aduci aminte eu am sugerat inca de la inceputul discutiilor legate de prezentarea si statistica LF, ca ar face sens si relevanta sa fie centralizat si actualizat periodic intr-un spread-sheet (si nu thread) defalcat pe companii aeriene, rutele acestora, data operarii, echipament, inbound/outband LF, sursa de informare (generica/ crew, pasager, media, etc)

Intre timp si din pacate, datele LF culese din diverse surse s-au transformat intr-o veritabila "tocana toxica" de show-off a fanilor unor companii aeriene, care explodeaza foarte des si se imprastie pe absolut toate thread-urile forumului. Cind discutiile pe un thread devin aprinse si chiar interesante pe o chestiune la ordinea zilei, apare cineva ca din senin si intreaba de LF-ul nu stiu carei curse, sau daca nici macar nu intreaba nimeni de vre-un LF ... tot il primesti in nas vrei nu vrei.

Parerea mea, toti iubitorii de LF-uri ar trebui sa munceasca la crearea si actualizarea acestui spread sheet si sa nu mai intervina neinvitati cu "Bombe LF" peste tot in forum. Te intereseaza ceva LF, nu mai intrebi pe nimeni, te duci frumos si consulti spread-sheet-ul LF.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,691
2,205
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#3
Daca se ofera cineva sa creeze o baza de date (mysql), o interfata web pentru a adaugare de date (protejata de user/pass), si o intefata de cautare/afisare, suntem dispusi pentru a o hosta.
Sincer, pe mine ma depaseste acest lucru.

Mai simplu, se poate face printr-un google spreadsheet, care se poate edita online, iar fiecare care poate contribui cu date va primi drept de editare.

Sunt deacord cu tine, referitor la cifrele "ascunse" prin diferite threaduri.
 

transporter

Well-Known Member
Premium Member
Mar 27, 2012
773
256
63
CLJ
#4
Si eu vroiam de mult sa imi spun nemultumirea fata de aceste LF-uri. In primul rand aruncate in diverse threaduri nu ajuta la vizualizarea unui trend / a evolutiei in timp a unei rute, ca sa nu mai vorbim ca de multe ori LF-urile sunt gresite (vin altii si spun pe urma ca e gresit si nu a fost asa).

Solutia optima ca sa se poata urmari un trend este centralizarea lor intr-un document google spreadsheet pe care il pot edita mai multi useri. Mai mult decat atat se pot face formulare cu Google Forms care sa centralizeze datele in spreadsheet inclusiv de la useri care nu au neaparat drept de editare asupra spreadsheetului in sine.

Deci +1 pentru propunerea cu spreadsheets si scoaterea lor in afara discutiilor din topicele dedicate companiilor aeriene. In cel mai rau caz as vedea un topic separat de cel al companiei in care sa se posteze doar LF-uri.
 

MihaiCLJ

Well-Known Member
Jun 3, 2014
921
325
63
Washington, DC
#5
Eu sunt perfect de acord cu voi, dar acea baza de date/spreadsheet sa contina zboruri efectuate.
Ramane discutia de la care a pornit subiectul: ce facem cu prima cursa, eu zic ca e util sustin thread separat.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,691
2,205
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#6
@transporter Google Forms este destul de limitat. Nu te lasa sa editezi direct in spreadsheet, nu poti controla cine are acces de scriere, si cine nu, etc.
Eu as prefera un spreadsheet, cu drepturi de scriere si citire. Cine vrea sa contribuie, are nevoie de un cont google/gmail/youtube/etc.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,691
2,205
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#7
Momentan spreadsheet-ul arata asa:

Este view only, insa cei care pot veni cu date ref curse vor primi drept de editare.
 

Nauznicov George

Well-Known Member
Jan 3, 2014
173
220
63
#8
Toate de pe Skyscraper City

05 Noiembrie
BMS 6002 IAS-OTP B733 65 PAX-YRBAF

09 Noiembrie
BMS 6101 OTP-IAS B733 45 PAX-YRBAF

28 Noiembrie
BMS 615 IAS-FCO B734 130 PAX-YRBAJ
BMS 616 FCO-IAS B734 130 PAX-YRBAJ

1 Decembrie
ROT 157 IAS-TLV B733 38 PAX-YRBGE
ROT 158 TLV-IAS B733 67 PAX-YRBGE
ROT 441 IAS-TRN B733 51 PAX-YRBGE
ROT 442 TRN-IAS B733 80 PAX-YRBGE
ROT 395 IAS-LTN B733 56 PAX-YRBGE

2 Decembrie
ROT 396 LTN-IAS B733 64 PAX-YRBGE

4 Decembrie
ROT 157 IAS-TLV B733 42 PAX-YRBGE
ROT 158 TLV-IAS B733 63 PAX-YRBGE

5 Decembrie
BMS 615 IAS-FCO B734 86 PAX-YRBAO
WZZ 3671 IAS-BGY A320 158 PAX

7 Decembrie
BMS 605 IAS-BVA B733 118 PAX-YRBAC
BMS 606-BVA-IAS B733 102 PAX-YRBAC
WZZ 3670 TSF-IAS A320 160 PAX
WZZ 3669 IAS-TSF A320 140 PAX

9 Decembrie:
ROT 396 LTN-IAS B733 80 PAX-YRBGD
ROT 405 IAS-FCO B733 40 PAX-YRBGD
ROT 269 IAS-IST B733 49 PAX-YRBGD

10 Decembrie
ROT 270 IST-IAS B733 13 PAX-YRBGD
ROT 313 IAS-MUC B733 52 PAX-YRBGD
ROT 314 MUC-IAS B733 35 PAX-YRBGD

12 Decembrie
ROT 269 IAS-IST B733 38 PAX-YRBGD

13 Decembrie
ROT 270 IST-IAS B733 41 PAX-YRBGD
ROT 313 IAS-MUC B733 54 PAX-YRBGD
ROT 314 MUC-IAS B733 89 PAX-YRBGD
ROT 395 IAS-LTN B733 35 PAXYR-BGD

14 Decembrie
ROT 396 LTN-IAS B733 96 PAX-YRBGD
 
Last edited:

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,691
2,205
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#9
Le voi adauga si pe astea, mersi.
Te voi contacta zilele urmatoare, pentru a discuta despre date.
 

Nauznicov George

Well-Known Member
Jan 3, 2014
173
220
63
#10
29 Noiembrie

ROT 314 MUC-IAS B733 36 PAX-YRBGE (sursa-eu)

15 Decembrie

ROT 442 TRN-IAS B733 108 PAX-YRBGE (sursa EI-DAC forum flyra)

16 Decembrie (visionman-forum flyra)

ROT 396 LTN-IAS B733 131 PAX-YRBGE
ROT 405 IAS-FCO B733 51 PAX-YRBGE
ROT 406 FCO-IAS B733 124 PAX-YRBGE
ROT 451 IAS-BLQ B733 50 PAX-YRBGE
ROT 452 BLQ-IAS B733 111 PAX-YRBGE
ROT 269 IAS-IST B733 33 PAX-YR-BGE

17 Decembrie
ROT 270 IST-IAS B733 28 PAX-YR-BGE (visionman-forum flyra)

19 Decembrie
ROT 441 IAS-TRN B733 85 PAX-YRBGE
ROT 442 TRN-IAS B733 128 PAX-YRBGE
BMS 615 IAS-FCO B734 100 PAX-YRBAJ
ROT 451 IAS-BLQ B733 60 PAX-YRBGE
BMS 616 FCO-IAS B734 160 PAX-YRBAJ
ROT 452 BLQ-IAS B733 127 PAX-YRBGE
 
Last edited:

Cristisor

Well-Known Member
Dec 22, 2014
1,312
483
83
33
Iasi
#12
Tot pe forum aparusera niste date si despre OTP - DXB:
21 nov otp-dxb 122pax /dxb-otp 133pax avo 310
01 dec otp - dxb 77 pax/dxb - otp 200 pax
08 dec otp - dxb 101 pax/dxb - otp 110 pax
Zborurile sunt RO067 si RO068

Date obtinute de mine din alte surse, care au fost si pe forum:
21.11.2015:
RO395 IAS - LTN 74 + 4 inf - LF 55%
RO396 LTN - IAS 47 + 1 inf - LF 35%

22.11.2015:
RO405 IAS - FCO 52 - LF 39%
RO406 FCO - IAS 55 - LF 41%
ROT 313 IAS-MUC 48 - LF 36%
ROT 314 MUC-IAS 66 - LF 49%

27.11.2015:
RO157 IAS - TLV 134 pax - LF 100%
RO158 TLV - IAS 32 pax - LF 24%
RO405 IAS - FCO 74 pax - LF 55%
RO708 IAS - OTP 61 + 1 inf - LF 90% - 7 pax la business

01.12.2015:
RO709 OTP - IAS 33 pax - LF 49% - 2 pax la business

Cred ca se vor aduna foarte multe date intr-un timp scurt :)
 

Todd is Back

Active Member
Feb 22, 2012
935
194
43
Langley Canada
#13
Good job Zsolt, insa cred ca trebuie adaugata si coloana PROCENTAJ LF la fiecare zbor.

De ce zic asta?

Fiindca consider si mai importanta ca RELEVANTA, faza 2 a proiectului, care ar trebui sa fie un tab centralizator LF procentaj mediu pt fiecare companie aeriana care zboara de pe aeroporturile romanesti si pentru fiecare destinatie deservite de acestea.

De exemplu

TAROM :
OTP - LHR LF MEDIU 68%
OTP - FRA LF MEDIU 70%
OTP - AMS, LF MEDIU 72%
......
IAS-TLV LF MEDIU 50%
IAS - MUC LF MEDIU 47%
....
CLJ-VIE LF MEDIU 80%
SBZ-STR LF MEDIU 80%

WIZZAIR
CLJ-XXX LF MEDIU ?%
CLJ-XYZ LF MEDIU ?%
TSR-XXY LF MEDIU ?%
....
BLUE AIR
....
AIRFRANCE
....
KLM
....
LUFHANSA
....

Nu este deloc foarte complicat desi asa ar parea la prima vedere.

Odata ce se face imputul datelor LF % pe fiecare zbor (in aceasta PRIMA FAZA, bineinteles de catre cei care vor fi imputerniciti sa editeze spreadsheet-ul) LF-ul mediu pe fiecare companie si ruta a acestora, v-a fi actualizat automat ca LF MEDIU PE COMPANIE SI RUTA prin utilizarea formulelor aritmetice simple ale spreadsheet-ului legate si trimise direct in tabul centralizator LF% general.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,691
2,205
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#14
Despre asta am vorbit si cu @Nauznicov George , insa eu nu am avut nicio solutie/idee care sa ne ajute.
Problema este cu locurile disponibile/aeronava in functie de companie. Acest lucru nu se poate face cu o constanta/aeronava pentru ca se pot schimba, se pot adauga/scoate scaune, reconfigura cabine, etc, iar atunci iti da peste cap procentele din trecut.
Putem adauga in fiecare rand inca 2 coloane, care sa le introduca persoana care completeaza datele despre zborul respectiv. O coloana cu locuri/aeronava, iar a 2a sa calculeze LFul in %.

Eu imi doream sa avem reg-ul aeronavei la fiecare zbor din raportare, LF-ul corect mi se parea prea mult SF.
 

Todd is Back

Active Member
Feb 22, 2012
935
194
43
Langley Canada
#15
Este corecta observatia legata de variatiile inerente ale aeronavei si configuratiei acesteia operata pe o ruta la un moment dat, insa nu cred ca putem avea pretentia generarii unei "FARMACII" in ceea ce priveste LF ca procentaj.

Mai aproape de realitate pentru un astfel de proiect DATABASE ar fi calcularea unui "procentaj factor de incarcare mediu-orientativ". Si asta fiindca v-a fi imposibil sa nu ai o marja de eroare semnificativa inca de la prelucrarea datelor de baza initiale. Unele surse de informatie vor fi subiective sau imprecise in cel mai bun caz. Asta ca sa nu spun rau-voitoare. Sigur ar fi de preferat utilizarea cit mai multor informatii oficiale verificabile, care evident vor compensa ca sa zic asa bias-ul (inacuratetea) celorlalte surse reducind pe cit posibil marja de eroare a procentajului LF.

Avind in vedere premizele de mai sus cred ca s-ar putea merge lejer pe tip de aeronava, configuratii generice (medii daca vrei) din flota fiecarei companii aeriene.

De exemplu KLM utilizeaza urmatoarele tipuri de aeronava pe AMS-OTP
Boeing 737-700 /132 SCAUNE
Boeing 737-800 / 170 SCAUNE
Boeing 737-900 / 178 SCAUNE
------------------
Medie scaune: 160 deci calculezi % la 160 scaune disponibile.



Sigur ca daca intro anumita zi KLM va folosi un B 737-900 procentajul LF calculat se v-a duce peste 100%, dar intr-o alta zi daca KLM vor folosi 737-700 procentajul LF calculat v-a fi mai mic decit cel real, insa v-a ajusta corect media LF procentaj a celor doua zile.

Am luat nr de scaune pe fiecare tip de aeronava de pe SeatGuru
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,691
2,205
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#16
Seatguru este o sursa decenta.
Singura posibilitate, pe care o vad eu, adaugarea unei coloane (obligatorii) in care se completeze, de fiecare data, si numarul disponibil pe respectiva cursa, astfel se va putea calcula LF-ul.
Folosind niste constante, prin alte sheet-uri nu mi se pare o varianta viabila.
In spate mai am un sheet, imens, cu toate REG-urile, de unde se extrage tipul de aeronava. Sheet-ul are peste 86.000 randuri.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,045
828
113
cluj napoca
#17
Hai sa ma bag si eu in seama.

Variatii vor exista mereu - zona business la cabina europeana poate fi marita impingind perdeaua mai in spate si imediat se schimba numarul de locuri disponibile datorita scaunelor lasate goale.

Pentru a simplica lucrurile, cel mai corect mi s-ar parea ca ruta sa fie raportata relativ la echipamentul stadnard folosit. Daca o ruta e operata cu 319 in configurare de 138 de scaune, asta e stadnardul. Ca in ziua x e folosit un CRJ cu 90 e doar pentru ca operatorul nu a reusit sa vinda scaunele pt 319 si a avut capacitatea operationala sa foloseasca altceva pentru a optimiza costul.

Tot asa daca Tarom foloseste un in ziua X 310 in loc de 318, referinta tb sa fie 318, chiar daca poate va avea LF 120% si nu 310 care e o decizie adhoc.

Asa cred ca se va putea vedea si care rute au potential de crestere ca nr de frecvente sau sunt suboptimale relativ la echipamentul companiei.

O alta varianta e folosirea unei medii de calcul - de ex la Tarom 120 de scaune pt toata flota de 733,737,318.
 

Cristisor

Well-Known Member
Dec 22, 2014
1,312
483
83
33
Iasi
#18
Din presa suceveana, date despre zborurile redirectionate catre SCV:
19.12.2015:
RO452 BLQ - IAS - 133 pax - B733
RO707 OTP - IAS - 18 pax - ATR-42

20.12.2015:
RO406 FCO - IAS - 132 pax - B733
RO313 IAS - MUC - 80 pax - B733
RO314 MUC - IAS - 125 pax - B733
RO395 IAS - LTN - 98 pax - B733
RO705 OTP - IAS - 68 pax - ATR-72
RO707 OTP - IAS - 57 pax - ATR-72
 

Peter

Well-Known Member
Aug 5, 2014
1,990
1,077
113
YR-ASD
Flightdiary
My fr24 profile
#19
UPDATED 24.12
RUTA / LAUNCH DATE / PAX (dus-intors)


RUTE NOI WIZZAIR:
IAS - LCA - IAS 1 Iulie 24/1
IAS - TLV - IAS 2 Iulie 1/6
IAS - BLQ - IAS 2 Iulie 1/1
IAS - CTA - IAS 3 Iulie 11/1
IAS - CIA - IAS 3 Iulie 1/1

Cluj - Memmingen - Cluj 15 Februarie PAX: 13/8
Cluj - Berlin - Cluj 22 Iulie PAX: 11/14
Cluj - Sheffield - Cluj 22 Iulie PAX: 1/1
Cluj - Billund - Cluj 23 Iulie PAX: 7/17
Cluj - Alicante - Cluj 24 Iulie PAX: 6/1

Bucuresti - Lübeck - Bucuresti 20 Mai PAX: 5/2
Bucuresti - Birmingham - Bucuresti 22 Mai PAX: 4/5

Tîrgu Mureș - Baden/Baden - Tîrgu Mureș 23 Martie PAX: 19/35

RYANAIR:
Bucuresti - Atena - Bucuresti 27 Martie PAX: 1/0

P.S. Cifrele curselor inaugurala aici le voi posta/update de azi inainte
 
Last edited: