Ryanair - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
@cristi_avb
Tin sa precizez ca Blue Air ofera papica si bagaj de cala... Mai un calatabos, un sangerete, 2 kile de sorici etc...
Diferenta MAJORA intre BMS si RYR. Hai sa nu amestecam mere cu mango.
TIn sa precizez ca sunt client atat ROT, cat si BMS pe interne, iar asta nu tine. Procentul acelora care mai pun accent in prezent pe catering, bagaj de cala pe intern este nesemnificativ. In fond de ce ai nevoie de catering si bagaj de cala pe un zbor de 35-40min? (vor exista paxi care probabil vor achizitiona bagajul de cala, dar pe un zbor domestic nu mergi in vacanta 7-10zile)
Corect, sunt doua produse diferite, dar sa nu comparam forta si impactul pe care il au totusi asupra consumatorului (RYR vs ROT). In timp ce unii dorm, altii actioneaza si o fac in cel mai profesionist si agresiv mod posibil. Asta face diferenta!
 
Dude, e doar o pararere personala. Produsul Ryanair e net inferior ROT.
Probabil cu timpul si pasagerii isi vor schimba optica. Dar, deocamdata ROT spala cu ei pe jos la capitolul oferta.
Deocamdata Ryanair e un fel de cenusareasa.
 
Ryanair, Europe’s favourite airline, today (12 Apr) unveiled its 2016 customer experience initiatives which form Year 3 of its “Always Getting Better” (AGB) programme, as it continues to improve all aspects of the customer experience, through service, digital and inflight developments. The new initiatives to be rolled out over the coming year include:

  • Even lower airfares, as Ryanair passes on lower oil savings to its 106m customers
  • New aircraft interiors featuring slimline seats, more leg room, coat hooks, LED lighting & less yellow
  • Leisure PLUS bundle fare including reserved seats, priority boarding & 20kg bag
  • Improved Business PLUS service with more flexible ticketing, more fast-track airports & auto-check-in
  • Travel ‘Extras’ bookable in the mobile app – upgrade seats, buy fast-track, book parking or transfers
  • ‘One flick’ payment system on the mobile app
  • ‘Rate My Flight’ function on the mobile app, rating crew & flights – real-time customer feedback
  • Auto check-in (& auto mobile boarding passes) for reserved seat bookings made through My Ryanair
  • ‘My Ryanair’ Club – discounts, 24-hour priority access to seat sales
  • My Ryanair ‘Top Up’ – top up accounts of friends & family or top up as gifts
  • Simplified baggage options – 6 bag booking options (reduced from 108)
  • Improved Digital Gift Vouchers service – for personal or corporate gifts
  • Destination guides on website, app & emails
  • Event & restaurant discounts
  • Dedicated Groups website, allowing groups to make & manage their own bookings
  • Ryanair Schools Travel – dedicated travel agency for school tours offering savings & more choice
link
 
Cateringul e important mai ales pt zborurile de dimineata, in conditiile in care o cafea si un sandwich in aeroporturile de la noi au preturi halucinante.

Legat de vanzarile "peste asteptari" pe OTP-TSR cu RYR, mi se pare cel mult speculatie avand in vedere ca pe interne peste 80% din bilete se vand cu maxim 3 saptamani inaintea zborului.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Pai cu 8-9 euro biletul promo pe TSR-OTP probabil si-au luat multi "just for fun". Dar stim ca 9 euro nu e sustenabil si odata ce vor cere mai mult nu e chiar asa de sigur ca vor putea sa umple avioanele.
 
Cateringul e important mai ales pt zborurile de dimineata, in conditiile in care o cafea si un sandwich in aeroporturile de la noi au preturi halucinante.

Legat de vanzarile "peste asteptari" pe OTP-TSR cu RYR, mi se pare cel mult speculatie avand in vedere ca pe interne peste 80% din bilete se vand cu maxim 3 saptamani inaintea zborului.
Nu este nici o speculatie- pentru prima saptamana (septembrie - 01-08.09) - sunt vandute 35bilete minim/ OTP-TSR. Ok, veti spune ca au fost vanatorii de oferte, insa exista o asa numita categorie a pasagerilor de business care isi programeaza in avans calatoria.
@bv01 - logic ca nu poti compara produsul RYR cu ROT :))), insa revin si iti respect punctul de vedere ca ruta va avea un real succes (daca privim cele 2 produse nu sunt diferente uriase tehnice : orar excelent la ambele atat pe dus cat si pe retur).
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Eu nu am surse/insider dar dacă ne uităm prețul biletelor pentru luna septembrie, mai găsești în 3-4 date zboruri la pretul promoțional de 8 eur (2-3 locuri). În rest, toate biletele sunt deja la 24 de eur. Cred că Ryanair e departe de a fi o cenușăreasă în Romania. Până acum nu au dat-o cu nimic în bară, în ceea ce privește operarea și cel mai probabil și ruta asta se va bucura de succes. Cu toate că dintre toate rutele interne nou lansate, Ryanair are cea mai mare aeronava de "umplut".

În plus, daca cifrele aeroportului sunt adevarate, merită amintit că ROT se bucură de o creștere neașteptată de 11% pe OTP-TSR, în condițiile în care e singura ruta, din cele trei, care nu a beneficiat de o reducere substanțială a prețului la bilete.
 
@Alex95 -intradevar ROT pe unele frecvente zilnice a upgradat AT45/AT72 la A318 aproape zilnic, unde mai adaugam mult cunoscuta frecventa de la ora 17:00 cu A310! LF-uri chiar si pe OTP-TSR, unde este firesc sa avem si sceptici, nu o sa existe sub 80% la FR. Asta e mai mult un pariu cu carcotasi :)
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
LF-uri chiar si pe OTP-TSR, unde este firesc sa avem si sceptici, nu o sa existe sub 80% la FR. Asta e mai mult un pariu cu carcotasi :)

Cred ca sceptic esti chiar tu :) Pentru ca daca pe IAS cu preturi de tren sau autobuz poti obtine 80% LF, cu o strategie similara pe CLJ si TSR ajungi usor la 100%. Chiar overbooking. Sau parafrazandu-l pe Caragiale : "unanimitate stimabile" :). In final totul se rezuma la ce vrei de la respectiva ruta: sa concurezi corect, cu preturi ajustate la realitatea economica o operarii, sau sa i-o tragi unui concurent anume in speranta ca intr-o zi vei ramane singur pe ruta si o sa faci legea acolo.
Sunt insa pe deplin de acord ca pe TSR si CLJ, la capacitatea si frecventele anuntate pana acum, toti operatorii au o sansa.
 
Cred ca sceptic esti chiar tu :) Pentru ca daca pe IAS cu preturi de tren sau autobuz poti obtine 80% LF, cu o strategie similara pe CLJ si TSR ajungi usor la 100%. Chiar overbooking. Sau parafrazandu-l pe Caragiale : "unanimitate stimabile" :). In final totul se rezuma la ce vrei de la respectiva ruta: sa concurezi corect, cu preturi ajustate la realitatea economica o operarii, sau sa i-o tragi unui concurent anume in speranta ca intr-o zi vei ramane singur pe ruta si o sa faci legea acolo.
Sunt insa pe deplin de acord ca pe TSR si CLJ, la capacitatea si frecventele anuntate pana acum, toti operatorii au o sansa.
Deh @sorin , am vrut sa pastrez o linie sceptica :))) Dar se ajunge la ce spui.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Cateringul e important mai ales pt zborurile de dimineata, in conditiile in care o cafea si un sandwich in aeroporturile de la noi au preturi halucinante.

Legat de vanzarile "peste asteptari" pe OTP-TSR cu RYR, mi se pare cel mult speculatie avand in vedere ca pe interne peste 80% din bilete se vand cu maxim 3 saptamani inaintea zborului.

Daca pleci de la ideea ca un client Ryan a mai mers cu LCC, atunci acesta stie ca in Wizz cateringul e mai ieftin decit in aeroport.

Meniul de mic dejun in Ryanair e 6 euro - bate lejer diferenta de pret fata de Tarom.
 
@oldblueeyes

Deocamdată la condiții similare Ryanair e mai scump. Cum vine asta că bate lejer diferența de preț? Invers sau cum?


Sent from my mobile phone using Tapatalk
 
Pentru ca daca pe IAS cu preturi de tren sau autobuz poti obtine 80% LF, cu o strategie similara pe CLJ si TSR ajungi usor la 100%. Chiar overbooking. Sau parafrazandu-l pe Caragiale : "unanimitate stimabile".

In legatura cu asta sunt multe de spus. Eu cred ca la IAS au fost si factori generatori de trafic care in cazul CLJ si TSR, dar mai ales TSR, nu sunt. Vorbesc despre indelungata traditie a celor din Banat de a se detasa de Bucuresti. Si acest lucru nu este un mit. Nimeni nu poate contesta ca exista realtii mult mai stranse in Moldova cu Bucurestiul. Aici nu ma refer neaparat la pasagerii cu afaceri ci la oamenii simpli care in loc sa mearga la Bucuresti cu trenul/autobuzul ar putea sa aleaga acum avionul.

Traficul de "masa" daca il pot numi asa, este dupa parerea mea, unul mai restrans TSR-OTP decat IAS-OTP. Cea mai mare parte din cunoscutii mei calatoresc des la Viena si Budapesta si foarte rar auzi vorbindu-se de Bucuresti. Pur si simplu aleg sa isi rezolve problemele spre vest. Nu auzi de city-break la Bucuresti, nu mergi la IKEA in Bucuresti ci la Budapesta, Te operezi la Szeged sau la Viena., studiezi la Viena, faci cumparaturi in Parndorf etc. Cred ca sunt mai multi locuitori ai Timisoarei care nu au vazut capitala tarii dar au vazut de mai multe ori Budepasta sau Viena. Deci lucrurile nu sunt chiar asa cum par. Toate astea sunt defecte sociale generate de lipsa unor strategii de dezvoltare in comun a regiunilor tarii.

P.S.: La fel e si in cazul aeroportului TSR. Aria de captare este si asa foarte mica si ciopartita de BUD si punctual si de BEG, lumea fiind obisnuita sa zboare de la Budapesta.
 
Last edited:
@oldblueeyes

Deocamdată la condiții similare Ryanair e mai scump. Cum vine asta că bate lejer diferența de preț? Invers sau cum?


Sent from my mobile phone using Tapatalk
Fara suparare dar exagerezi maxim. Unde vezi tu produsul FR mai scump? Poti sa incetezi cu acel bagaj de cala, caci peste 80% din pax pe aceasta ruta nu vor avea bagaj de cala. Ai doua bagaje de mana care insumate au 15-18kg. Suficient!
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Am zis "condiții similare". Oricum vă îmbătați cu apă rece. Ryanair ce face cu prețul de 24€ e golăneală curată.
Nu zic că Tarom nu-și merită soarta, dar produsul Ryanair e mega inferior. E o adevărată plăcere să călătorești printre milogii ăia vânzători de loz în plic și Sandwich-uri obosite.
Oricum nu mai există călători business, majoritatea sunt palmași prin corporații, care în loc de tren vor fi trimiși pe aveon.
Iar bagajul de cală este primordial pentru Ryanair, nu neapărat pentru pasagerii business, care se știe vor umple la refuz chioșcurile zburătoare. Vor sta chiar și în picioare să prindă un bilet la loterie pe care îl vor răzui cu o fisă de 10 bani... O plăcere, ce mai...


Sent from my mobile phone using Tapatalk
 
Am zis "condiții similare". Oricum vă îmbătați cu apă rece. Ryanair ce face cu prețul de 24€ e golăneală curată.
Nu zic că Tarom nu-și merită soarta, dar produsul Ryanair e mega inferior. E o adevărată plăcere să călătorești printre milogii ăia vânzători de loz în plic și Sandwich-uri obosite.
Oricum nu mai există călători business, majoritatea sunt palmași prin corporații, care în loc de tren vor fi trimiși pe aveon.
Iar bagajul de cală este primordial pentru Ryanair, nu neapărat pentru pasagerii business, care se știe vor umple la refuz chioșcurile zburătoare. Vor sta chiar și în picioare să prindă un bilet la loterie pe care îl vor răzui cu o fisă de 10 bani... O plăcere, ce mai...


Sent from my mobile phone using Tapatalk
Nu ma intelege gresit. Voi prefera ROT in detrimentul lor, insa FR va musca puternic pe ruta asta. Paxi ca noi probabil sunt sub 0.5% , de aceea masa asta neglijabila care intelege fenomenul si alege produsul calititativ nu conteaza in calculele lor.
Ultima parte, parca imi aduc aminte de inversunarea pe care o aveai cand WZZ au anulat HER :p
 
Oh, da. Crezi că am uitat?


Sent from my mobile phone using Tapatalk
 
Oh, da. Crezi că am uitat?


Sent from my mobile phone using Tapatalk
Serios, sa fim zen zic:cool:. Propun cu ocazia asta ca in toamna sa organizam urmatoarea intalnire la TSR, prilej de a incerca cu toti RYR pe OTP-TSR.
 
  • 👍
Reactions: 3 users