Ryanair - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Încă nu se știe 100%, mai ales că taxa pt îmbarcarea pasagerilor pe cursele domestice a crescut de 5X, de la 2 euro la 10 euro.
Referitor la preturile practicate de HiSky, un dus-intors începând de 61 de euro pe OTP-TSR, mie mi se pare destul de bune/corecte.
Calculează cat te costa alternativele CFR sau Astra Trans Carpatica in jur de 50 euro și faci 10 ore daca ești norocos, sau cat te costa cu mașina 98 de euro și faci vreo 7 ore.
Consideri prețul de 20 de euro (dus-intors) practicat de Ryanair pe OTP-TSR unul care sa acopere costurile de operare ale rutei? Doar taxele pe cele 2 aeroporturi trec bine de 30 de euro.
Combustibilul, personalul, amortizarea avionului ar trebuie și ele acoperite nu?
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 2 users
Sunt perfect de acord cu tine, doar ca pretul de 61 EUR nu l am prin niciodata la Hisky.
Consider scumpa aceasta companie deoarece in majoritatea cazurilor sub 80-100 EUR nu gasesti bilet la care mai adaugi minim 10 EUR rezervarea locului, ceea ce mi se pare enorm. Si uite asa ajungi sa zbori cu Hisky cu ghiozdanul in spate si loc rezervat pe la 110 EUR round trip, pe cand la Tarom se invarte pe la 140-160 EUR cu toate serviciile incluse.
Sunt exemple de tarife pt bilete achizitionate cu aprox 3 sapt inainte de zbor.
Pe mine ma intereseaza pretul pt ca nu mi deconteaza firma, iar in momentul in care zbori cu inca 2 membrii de familie, iti garantez ca e mult prea scump biletul pe aceasta ruta.
 
Consideri prețul de 20 de euro (dus-intors) practicat de Ryanair pe OTP-TSR unul care sa acopere costurile de operare ale rutei? Doar taxele pe cele 2 aeroporturi trec bine de 30 de euro.
La un avion plin probabil ar avea nevoie de o incasare medie de ~90 euro dus-intors.
Am mai circulat pe aceasta ruta si avand in vedere la ce preturi am platit si momentul achizitiei tind sa cred ca buchetele de preturi promo erau destul de mari. My bet e ca gaseau pasageri de oportunitate destul de multi, dar care brusc dispareau cand pretul ajungea in zona de break-even. Iar pe last minute nu gaseau suficienti care sa plateasca mult. Cu cu 1 daily sau maxim 2 daily aia dispusi sa plateasca mai mult se duc la Tarom din motiv de orar si frecvente.
E o speculatie, desigur, dar realitatea e ca nimeni nu renunta la rute bune.
Poate ca daca nu era si Hisky, nu renuntau.
Cresterea taxelor la OTP e bomboana pe coliva.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 2 users
Da, 8 euro in plus la taxa de imbarcare pe Otopeni a fost lovitura finala pt acesta ruta.

Eu sunt curios cum au justificat cei la OTP cresterea doar a taxei de imbarcare pe domestic de la 2 euro la 10 euro, restul taxelor ramanand nemodificate.

Ori in trecut taxa pe intern era tinuta artificial foarte jos 2 euro, evident principalul beneficiar era TAROM care avea/are cota cea mai insemnata a traficului domestic... ori acum au dorit sa faca rost de bani...
 
UNIT RATE: 14.00 EURO / passenger on flights outside the Romanian borders
10.00 EURO / passenger on flights inside the Romanian borders
SECURITY CHARGE: 6.00 EURO / passenger

Fara reduceri la volum

Da, aia 2 euro era f. jos comparativ cu 14 euro pt. rute externe. Si acum cu pretul la curent, au nevoie de bani.
 
Găsești aici


 
Chief executives of Ryanair (RYA.I) and Wizz Air (WIZZ.L) said on Thursday the budget airlines are set for strong bookings in the next few months as travellers prepare to fly freely for the first time in three years over Christmas since the COVID-19 pandemic.
"Christmas is very strong. At the moment, Christmas bookings are running ahead of where they were pre-COVID in 2019 and pricing is ahead by a low double-digit percentage," Ryanair CEO Michael O'Leary told reporters.
Earlier this week, he had said that the winter for Ryanair was "amazing".

Separately, Wizz Air CEO Jozsef Varadi told a conference in Gibraltar that bookings at Wizz Air were intact for the next three months.
 
Rute noi, încarcate în sistemul de rezervare de la IAS:

- CRL, din 26.03, 3/7
- DUB, din 26.03, 2/7
- BGY, fara date
- BVA fara date
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Rute noi, încarcate în sistemul de rezervare de la IAS:

- CRL, din 26.03, 3/7
- DUB, din 26.03, 2/7
- BGY, fara date
- BVA fara date
Între timp sunt încarcate si la celelalte doua zborurile:

- BGY, din 26.03, 5/7
- BVA, din 26.03, 4/7
 
Vad ca si de la CLJ au procedat similar, aceleasi rute, cu frecventele usor diferite in unele cazuri:

CLJ-BGY 7/7 si IAS-BGY 5/7
CLJ-BVA si IAS-BVA ambele 4/7
CLJ-CRL 4/7 si IAS-CRL 3/7
CLJ-DUB si IAS-DUB ambele 2/7 ( 3/7 iunie-august)

Doar CLJ-DUB si CLJ-STN nu sunt noutati.

SBZ, OMR. TSR si SCV nu au inca orarul incarcat pt S23.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Mă repet... atât știu ei (cel puțin în România, unde urmăresc)... să fure idei care funcționează... sincer, sunt sceptic că va fi o abordare de succes. Vorbim în toamnă...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Ceva e totusi nou, ca ataca cele mai importante baze ex-OTP ale lui WZZ. Pana acum fie au mers pe traditionalul "ia subventia si fugi" (CND, TGM, OMR) sau au incercat ceva pe SBZ si SCV, dar vazand preturile si ce se opereaza as putea zice ca au nimerit-o de fiecare data doar cu CRL si DUB si cam atat... Restul sunt fie mediocre, fie chiar modeste rau de tot. Pe SBZ opereaza iarna doar trei rute
 
Eu sunt curios daca RYR mai incarca ceva de pe TSR.
In orice caz situatia este efectiv dezastruaoasa. Lasand la o parte titlul CEC2023 care ar trebui sa genereze trafic si destinatii, pare ca lucrurile se intoarc in timp.
Nu înteleg unde este problema. Se anunța noutăți de pe toate aeroporturile doar de aici nu. Este absolut inexplicabil și nu pot sa nu mă înteb ce rol joaca slaba conducere și administrarea de către minister a aeroportului. Practic pana acum, TSR are pentru la anul aceleasi desitnatii externe pe care le avea si in 2016...
 
WZZ a incercat acum ceva ani cu cea de a treia aeronava, au renuntat repede, s-a revenit la doua
RYR a incercat baza cu dublarea rutelor WZZ, a renuntat dupa un an. OTP e la ei seasonal - speram sa revina, iar daca ma uit la BGY, in afara de zborul de azi, urmatoarele preturi sunt in jur de 10 euro.
E posibil ca TSR sa isi fi atins capacitatea maxima pe trafic etnic. Cu nuante, acelasi lucru e probabil valabil in mare parte si pt CLJ si IAS. Toate aceste orase vor creste, dar pe alte categorii de trafic.
Ceea ce insa lipseste pe piata RO, valabil si pt TSR, CLJ etc. e taman un operator cu Q400/E-jets. Ar putea face rute cu cerere solvabila pe relatii nedeservite. Nu neaparat ca sunt multe, dar nici ideea asta ca tot ce e ex-OTP e rafie si ca WZZ sau RYR si ziceti merci. Nu mai suntem in 2006, orice indicator economic iti zice asta.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 3 users
  • 😟
Reactions: 1 user