[SBZ] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Date financiare 2018

Indicatori din CONTUL DE PROFIT SI PIERDERE
Indicatori din DATE INFORMATIVE
[TD]Cifra de afaceri neta[/TD]
[TD]
19 162 337​
[/TD]​
[TD]VENITURI TOTALE[/TD]
[TD]
23161730​
[/TD]​
[TD]CHELTUIELI TOTALE[/TD]
[TD]
22936257​
[/TD]​
[TD]Profitul sau pierderea brut(a) [/TD]
[TD]
[/TD]​
[TD]-Profit[/TD]
[TD]
225473​
[/TD]​
[TD]-Pierdere[/TD]
[TD]
0​
[/TD]​
[TD]Profitul sau pierderea net(a) a exercitiului financiar [/TD]
[TD]
[/TD]​
[TD]-Profit[/TD]
[TD]
164 074​
[/TD]​
[TD]-Pierdere[/TD]
[TD]
0​
[/TD]​
[TD]Numar mediu de salariati[/TD]
[TD]
159​
[/TD]​
 
  • 👍
Reactions: 1 user
''Veniturile Aeroportului Internațional Sibiu (AIS) sunt în cădere de la începutul anului din cauza ”scăderii operațiunilor”, în timp ce cheltuielile au crescut cu aproximativ 1.2 milioane lei din cauza Summitului UE și a vizitei Papei Francisc în România''
Potrivit notei de fundamentare depusă la Proiectul de Hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al Aeroportului Sibiu pe anul 2019, aprobat de consilierii județeni la finalul lunii august, veniturile totale ale AIS au scăzut cu 166 mii lei, respectiv cu un procent de 4,42%.


La data 30.06.2019 raportau venituri totale in suma de 15.127.283 lei în crestere cu 51% fata de anul trecut. O contributie insemnata o reprezintă cresterea veniturilor aferente subventiile de exploatare aferente cifrei de afaceri de peste 8 ori fata de anul trecut. Cresterea subventiilor de exploatare apare pe fondul alocarea aeronavei no2 Wizz. Total subventii de exploatare aferente activitatilor de natura neeconomică (securitate si pompieri-pagina 31 din Proiectul de Hotărâre) prevăzute pentru anul 2019 sunt în sumă de 3.983.405 lei. Practic asa se explică tariful de securitate de doar 1 euro practicat (cel mai scăzut din Romania alaturi de Suceava si Satu Mare).

La pagina 33 din Proiectul de Hotărâre avem si subventiile pentru investiții

Mai avem si ajutorul pentru deschiderea de noi rute:
Raportul privind ajutorul de exploatare destinat deschiderii de noi rute aferent anului 2017.



Revizuirea în scădere a veniturilor totale anuale, probabil ca vine in contextul în care TAROM, vaca de muls pt multi, inclusiv pt unele aeroporturi din RO nu mai operează rutele spre Munchen si Stuttgart.

”Având în vedere evenimentele importante desfășurate în Sibiu cu ocazia Summit-ului informal al șefilor de stat sau de guverne și a vizitei Papei Francisc în România, pentru care AIS a efectuat cheltuieli bugetare, pentru reîntregirea prevederilor bugetare pentru desfășurarea în bune condiții a activităților de natură neeconomică, se solicită suplimentarea transferurilor de la bugetul propriu al județului Sibiu cu suma de 205 mii lei pentru finanțarea activităților de natură neeconomică”, este menționat în proiectul aprobat de CJ Sibiu.''

Dupa ce incasezi anual 3 tipuri de subventii (act neeconomice, stimulare dechidere noi rute, ajutor de invesiții), mai vi si cu cererea de suplimentare în sumă de 205 mii lei pentru ca a fost summitul UE si vizita Papei. Da, cat trafic si publicitate, indirect trafic pe viitor si venituri suplimentare ti-au generat cele 2 evenimente nu ai cuantificat.
 
Last edited:
Luna iulie: 74.089 pax (inclusiv tranzit direct) (-8,9%)
Luna august: 77.365 pax (inclusiv tranzit direct) (-12,3%)

Lipsa curselor Tarom spre STR si MUC de anul trecut sa fi generat minus cumulat de peste 18.000 pax in cele 2 luni?.... in conditiile in care pe MUC, Lufthansa a operat 19 WF (poate chiar 21WF) și Blue Air pe STR 4 WF.

Sursa datelor: https://img1.wsimg.com/blobby/go/f91e7ea1-3ed0-4ecd-a54c-55cff9d5319a/downloads/EATS - European Airport Traffic Stats 2019 (13.pdf?ver=1570997779486
 
E posibil sa fie si de pe la WZZ ceva lipsa. Din lotul lansat anul trecut: Basel, Hahn, Copenhaga, Paris si Telaviv, pozitiile 3 si 4 au disparut deja, 5 dispare din aprilie
 
Ai dreptate, în loc de Copenhaga 3X, au introdus Karlsruhe de 2X, în loc de Paris 3X au crescut Londra de la 7 la 9 și Madrid de la 2 la 3 parca.Dacă e corect ce am scris, într-adevăr au pierdut 1 zbor/săpt si de la Wizz. Din primăvară în locul celor 2 zb de Tel Aviv, vor introduce zilnic Memmingen (de la 5 X în prezent).
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Sunt foarte activi cei de la Aeroportul Sibiu.Din schema in schema....dupa ce schema cu ajutor de stat S.A.35908(2013/N) acordat de către Consiliul Județean Sibiu companiilor aeriene interesate de deschiderea de noi rute cu plecare de la Aeroportul Internaţional Sibiu s-a incheiat, acum au întocmit o schema cu aplicarea Testul Operatorului în Economia de Piață.

Administrația Aerorportului Internațional Sibiu solicită Consiliului Județean să aprobe trei scheme care prevăd acordarea de reduceri de până la 50% la tarifele aplicate companiilor aeriene.

Prima schemă vizează deschiderea de rute noi. Prin aceasta se propune stimularea companiilor aeriene prin acordarea unei reduceri de 50%, respectiv 40%, pe o perioadă de 2 ani, pentru tarifele care sunt percepute la aterizare, respectiv pe pasager. După perioada de 2 ani se va reveni la tarifele standard.

A doua schemă prevede stimulente acordate pentru redeschiderea unor rute suspendate. În acest caz, se propune aplicarea acelorași tipuri de reduceri timp de 1 an.

A treia schemă se referă la intenția de creștere a traficului de pasageri pe rutele regulate operate de pe AIS. „Schema de discount
acordată pentru creșterea volumului de trafic are o valabilitate de 5 ani”, se precizează în raportul de specialitate. Astfel, pentru tariful de pasager îmbarcat, se propune o reducere – aplicabilă pentru rutele permanente – de 75% din tariful de pasager „calculat la creșterea de pasageri înregistrată în perioada de acordare față de perioada de raportare”.


 
Nivelul tarifelor de baza e oricum ridicol de mic - 2.50 euro/pax. Ii dai reducere cu un 1 euro si 25 centi. Chiar crede cineva ca aici e problema?

Pt Landing charge exista si acum o reducere de pana la 50% pt > 81 arterizari pe luna - ergo si WZZ si DLH intrau pe reducere, nu le faci nicio favoare cu noua modificare.
 
La Sibiu chiar sunt dintre cele mai scazute tarife din RO si implicit raportat in totalul costurilor de operare al unei rute nu ar trebui sa ridice probleme, ...dar operatorii ULCC cum sunt Wizz sau Ryanair, se uita la fiecare eurocent și mai ales sunt vanatori de reduceri !!....... si nu ai crede, dar pana si cei de la EW (LH), la miliardele pe care le invart anual, se uita, intr-adevar mai finuț, dupa reduceri! Normal, ca pana la urma vectorul care conteaza cel mai mult este cererea/piața existentă pentru o anumita rută.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Sky Capital vrea să preia Aeroportul Sibiu în totalitate
„Este o propunere care se referă la concesiunea serviciilor aeroportuare în totalitatea lor, compania urmând să administreze aeroportul în calitate de concedent. Vede această dezvoltare cu o infuzie puternică de capital şi de tehnologie nouă. Arată că sunt implicaţi în dezvoltarea unui aeroport nou în Bucureşti (privat) şi doresc acest lucru şi la Sibiu, ei având calitatea de operatori de servicii. Doresc să dezvolte terminalul cargo în Aeroportul Internaţional Sibiu împreună cu Aeroportul Liege, având încheiat un Memorandum cu dânşii în acest sens.''

Dacă căutați pe google: Studiu cargo pwc Aeroportul Sibiu" o sa găsiți o schiță cu chestii teoretice realizata în 2015 de către PWC pt Aeroportul Sibiu intitulata:,,Studiu de oportunitate pentru operațiuni cargo''
Posibil, ca concluziile acestui studiu să-i fi atras pe investitori...pt ca altfel, datele de cargo raportate de Sibiu în ultimii ani sunt neglijabile.
 
Last edited:
Acum o vreme, o firma denumită JBC Eden a adus un avion Cessna 208 Caravan la Sibiu și proprietarul vorbea pe atunci ca vrea ceva de genul asta..
 
Nu știu cine sunt cei de la Sky Capital.

Am găsit un articol din luna septembrie, în care lucrurile sunt puțin mai detaliate. Apare și firma de cargo menționată mai sus, JBC Eden și apare și Aerokraftul cu o opinie :„În cazul în care zona Cargo ar urma să fie realizată pe amplasamentul actualului hangar, Aerokraft menţionează că investiţia în platformele şi pistele de legătură nu sunt rentabile economic şi ar trebui să fie făcute de către Aeroportul Sibiu sau de Consiliul Judeţean."


Ce sa mai, multe planuri... dar nerentabile economic, vb celor de la Aerokraft.

Sunt curios ce scrie în acel Memorandum (MoU) cu Aeroportul din Liege.

Observ ca cei de la Alibaba au demarat anul trecut o investiție însemnată în domeniul cargo la Aeroportul din Liege în baza unui MoU dintre statul belgian și gigantul chinez. Alibaba | Liege Airport
 
Last edited:
Nu vad Sibiul ca o locatie de hub cargo. Mai degraba asta s-ar preta aeroporturilor din vestul Romaniei, desi daca ma gindesc bine la Arad s-a construit, tot prin proiecte locale si bani Europeni nerambursabili, cel mai mare depozit cargo aeroportuar dupa Bucuresti, si care timp de citiva ani buni s-a dovedit a fi un fiasco total. Mai mult ca sigur din lipsa unor spatii de depozitare masive locate in preajma aeroportului , a lipsei unei infrastructuri moderne feroviare a coridorului IV si a lipsei autostrazii la vremea aceea. Politicienii Romani la guvernare in acea vreme, au pus carul inaintea boilor. In ziua de astazi Aradul este locatia ideala pentru asa ceva, insa terminalul cargo a fost intre timp transformat intr-un ... terminal de pasageri ... cu efecte benefice veniturilor si a supravietuirii aeroportului, traficului de vacanta. Aradul ar avea nevoie de investitii majore pentru a deveni hub-cargo in vestul Romaniei, printre care si nu limitat la: extindere pista (lungime/latime), re-constructia taxiway la tonaje cargo max, turn de control (ATC), construirea si dotarea unui nou terminal cargo la standarde europene, spatiu apron pentru aeronave cargo tonaj mare, utilaje cargo, personal operator calificat, etc.

Sibiul are turismul, aerul curat, spatii verzi, muntii Carpati cu Transfagarasanul, orasul vechi, Transilvania day trips si deci locatia ideala pentru hub IT, centru mare de conferinte, spatiu expozitional major, hoteluri, restaurante, pirtii de schi, etc, asta este menirea si viitorul prosper al Sibiului.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Se pare ca Wizz - ul mai renunta la o ruta de pe Sibiu după ruta spre Tel Aviv (care se știa de ceva timp ca se va închide din programul de vara) și anume ruta sezoniera spre Basel care nu mai apare în sistemul de rezervări din programul de vara 2020.De la alocarea avo no. 2 în 2018, Wizz a închis în total 5 rute : BGY, CPH, BVA, TLV și BSL.
Asadar din programul de vara, Wizz va mai opera doar 8 rute pe Sibiu (CRL-sezonier, MAD, LTN, NUE, DTM, FKB, FMM și HHN) . Celelalte rute regulate de pe Sibiu ramase sunt: MUC (DLH), OTP (ROT), VIE (AUA) și STR (BMS). In total 13 rute regulate.
 
Între timp au reaparut cursele de FKB, HHN si CRL.

Dar se pare ca baza/piata de la SBZ este oarecum foarte diferita de restul aeroporturilor din România si nu produce profitabil pe foarte multe piete (în afara de Germania).

WZZ opereaza la vara foarte multe curse în W cu cele doua aeronava bazate la SBZ, în total 11 rotatii (5/7 pe FMM, 4/5 pe DTM si 2/2 pe HHN), deci se renunta la 5 posibile destinatii (4x2/7 si 1x3/7) de la SBZ.
 
  • 👍
Reactions: 2 users