• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

46Pilot

Member
Feb 16, 2013
55
35
18
Cam da, cea mai mare nevoie chiar este in Asia, iar acolo sunt si printre cele mai mari pretentii din partea angajatorilor (probele recrutarii). In aviatie sunt anumite cicluri si sunt perioade de cativa ani cand toata lumea cauta disperata piloti, apoi cativa ani nu mai angajeaza nimeni pentru ca s-au acoperit gaurile. Cand incepe lumea sa plece la companii mai mari, iar se face loc, iar incep companiile mai mici sa angajeze si tot asa. In Romania, de prin 2009-2010 pana prin 2014 nu a angajat absolut nimeni, sau angajau avand pretentii mari, la care un absolvent de scoala nici macar nu putea sa viseze, apoi din 2014-2015 pana anul asta a angajat aproape orice companie aeriana. Inca se mai fac angajari, dar nu la acelasi nivel. S-au facut multe angajari si ritmul a scazut un pic din mai multe motive, printre ele numarandu-se lipsa absolventilor de la scolile de zbor, dar si gaurile care au inceput sa se acopere. Din cate stiu, nu prea mai sunt absolventi care sa stea acasa, cam toti si-au gasit de munca, fiecare sub diverse forme (type rating platit de companie, platit de ei, sau pay-to-fly si angajati ulterior de compania la care au platit acest program).
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Jul 3, 2013
194
24
18
m au “asigurat”
Nu te uita doar in gura lupului, culege informatii si din tabara companiilor de transport.
Iar Asia poate fi un loc unde-ti faci rodajul, vad ca te iau si fara type rating cu ATPL frozen, nu stai o viata doar ci pana poti sa mergi in alta parte.

Pe de alta parte, cum ai spus si tu, pasiunea pentru aviatie poate fi cateodata chiar mai placuta cand ai o meserie oarecare ce-ti aduce venituri astfel incat sa poti zbura cand ai chef cu un ULM/PPL, fara stresul din aviatia comerciala (unde fie vorba intre noi, stai tot timpul cu ochii in calculator).
 
Last edited:

JMadalin

Active Member
Oct 19, 2013
201
147
43
21
Flightdiary
My fr24 profile
@neagu_laurentiu Nu cred ca poate fi mai placuta cu o alta meserie. Atunci inseamna ca nu mai e pasiune. La multi incepe pasiunea abia atunci cand se apuca de zburat cu ULM/PPL. Cunosc oameni care mi-au zis ca pe ei nu-i intereseaza sa ajunga la linie, ci doar sa faca PPL sa mai zboare din cand in cand. Si culmea, acum zboara la linie. Pasiunea asta se dezvolta in timp, odata ce incepi sa zbori vrei sa ajungi cat mai sus. Si sa fii cat mai rapid. Dar nu te obliga nimeni sa te duci la linie ca stai cu ochii in calculator, poti sa ramai si la AN2.
 

cc13

New Member
Jul 31, 2019
22
9
3
25
Bucharest
Am facut o lista cu ce trebuie acaprat pentru ATPL(A) frozen:

PPL(A)+RTF
Acumulare ore 100h
Night Rating VFR
Teorie ATPL(A)
IR / SEP
MEP(land)
IR / MEP
CPL(A)
MCC
JOC

Pe langa cele de sus mai sunt taxele operationale, skill tests, cost licente, medical clasa 1 + ICAO Engleza.

Inca invat si inca ma documentez, daca sunt niste date gresite sau puse intr-o ordine gresita, imi cer scuze anticipat :D
 
Last edited:

46Pilot

Member
Feb 16, 2013
55
35
18
Da, in mare cam asta e. Zborul de noapte, teoria ATPL si IR pot fi facute in acelasi timp cu acumularea, nu trebuie sa fie gata acumularea ca sa le poti incepe. Pentru IR e o mica restrictie, ca minim de ore, dar atat. MCC si JOC mai putin, mai ales JOC (Jet Orientation Course). Sunt companii care accepta si doar teoria de MCC, nu cursul finalizat, iar JOC nu e obligatoriu, ca da iti platesti type rating-ul de unul singur, oricum e inclus in cursul de type, fiind primul avion jet zburat. Daca vei zbura pe turboprop prima data, acolo nici macar nu e necesar acest curs. De asemenea, RTF este inclus in PPL deja.
 

cc13

New Member
Jul 31, 2019
22
9
3
25
Bucharest
Pentru a incepe calificarea pentru zborul de noapte VFR ai nevoie minim de 100h (PPL il termini cu 45)

Apoi dupa ce ai jumatate din examnele de ATPL ai dreptul sa incepi IR / SEP.

La sfarsit ai nevoie de 197h~

Am editat post-ul si am adaugat RTF langa PPL.
 
Last edited: