Cam da, cea mai mare nevoie chiar este in Asia, iar acolo sunt si printre cele mai mari pretentii din partea angajatorilor (probele recrutarii). In aviatie sunt anumite cicluri si sunt perioade de cativa ani cand toata lumea cauta disperata piloti, apoi cativa ani nu mai angajeaza nimeni pentru ca s-au acoperit gaurile. Cand incepe lumea sa plece la companii mai mari, iar se face loc, iar incep companiile mai mici sa angajeze si tot asa. In Romania, de prin 2009-2010 pana prin 2014 nu a angajat absolut nimeni, sau angajau avand pretentii mari, la care un absolvent de scoala nici macar nu putea sa viseze, apoi din 2014-2015 pana anul asta a angajat aproape orice companie aeriana. Inca se mai fac angajari, dar nu la acelasi nivel. S-au facut multe angajari si ritmul a scazut un pic din mai multe motive, printre ele numarandu-se lipsa absolventilor de la scolile de zbor, dar si gaurile care au inceput sa se acopere. Din cate stiu, nu prea mai sunt absolventi care sa stea acasa, cam toti si-au gasit de munca, fiecare sub diverse forme (type rating platit de companie, platit de ei, sau pay-to-fly si angajati ulterior de compania la care au platit acest program).