• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

[SCV] Discuții Generale

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
^^ Zbor cargo plin cu Dacii, are sens. Dar trebuie si unul la Rovaniemi pentru Moşu'.
 
  • 👍
Reactions: 1 users

colonelu81

Well-Known Member
E o aberatie cu Bristolul ala
Blue air a incercat curse din Suceava si nu a mers nimic , nici macar pe Italia
De ce ar merge azi ?
Pentru ca Flutur isi imagineaza un cachement area de la Bistrita la Chisinau si de la Lvov la Focsani ? Sau cohorte de englezi amatori de manastiri ? Sau cargo spre Dubai ca sa transporte cherestea si branza ? Ca sperantele in zona asta se indreapta , zbor spre Frankfurt inca nu vor
 
Last edited by a moderator:

oldblueeyes

Well-Known Member
Misto mai ales argumentarea aia ca Anglia are public care isi permite excursii in strainatate. Exact, mai ales betivani tautati care merg cu 29 GBP cu Ryanair in orice comuna cu pista de aterizare, daca acolo este o circiuma cu bere ieftina.

La Tanger e pe invers, de acolo se vor aduce Daciile :)

In plus , Ucraina nu e catchement area ca au nevoie de viza. Si atunci mai bine Wizz decit viza :)
 
Last edited by a moderator:
  • 👍
Reactions: 1 users

Catalin81

Banned
Hai mai nu mai fiti ironici :) sa dea dumnezeu la 100 de destinati ca sa nu fie investitia facuta degeaba cum spuneam si in alta postare.Asteptam cu nerabdare sa vedem ce ne pregatesc bucovinenii dupa terminarea proiectului :)
 

liviu.dnistran

Active Member
Adica exact ca la Arad, la Craiova, la Oradea sau unde altundeva se doreste modernizarea aeroportului pe bani europeni.
Eu inteleg foarte bine "ingrijorarea" voastra ca se cheltuie bani pentru aeoporturi in camp. In acelasi timp v-as atrage atentia ca orice investitie, indiferent unde se duc banii, e o investitie care va fi folosita o perioada foarte lunga de acum inainte.
Chiar daca voi spuneti ca aeroporturile astea nu vor fi viabile economic si ca sunt bani cheltuiti degeaba, eu as spune ca incet incet romanii vor incepe sa calatoreasca mai mult cu avionul.
Suceava este unul din aeroporturile cu potential foarte mare. Poate nu stiti, dar in perioada in care era ceata la Iasi si la Bacau si au fost redirectionate avioanele la Suceava, majoritatea calatorilor au ramas in Suceava :D.
Nu vad cu ce e mai breaza Craiova decat Suceava....
 

Catalin81

Banned
Problema era ca nu o sa aibe mare succes Suceava pe langa Iasi,probabil o sa fie folosit ca si pana acum ca aeroport de rezerva in cazuri in care nu se poate ateriza la IAS.
Asa si cu Aradul langa TSR.Pe cand la CRA este foarte bun si o sa fie si in viitor pentru ca cel ami apropiat aeroport este la peste 200 km (OTP) sau chiar 300(TSR).Iar populatia Olteniei este in jur de 2,5 mil .Pe cand in Moldova exista deja 2 importante aeroporturi care eu cared ca sunt suficiente si au potential sa duca toata moldova,sa aibe ei companii si destinatii ca se poate.
La CRA poate lua si din populatia Munteniei si mai exact de prin Arges si Teleorman care fac mai putin pana aici decat pana la OTP.Sunt cazuri in care vin oameni din Pitesti sa zboare de la CRA cu toate ca are autostrada pana la buc.
 

colonelu81

Well-Known Member
Aeroporturi la 100 km unele de altele nu functioneaza cu mici exceptii nici in tarile cu apa calda si PIB/loc de 5-6 ori peste cel al Romaniei . 2 din 3 sunt in faliment de facto si necesita pt operare subventii de la autoritati - din acest motiv UE nici nu da bani pt noi aeroporturi , iar la modernizarea celor vechi e un intreg proces birocratic pt cascaval
 
Last edited by a moderator:

oldblueeyes

Well-Known Member
Potential si Suceava e o lozinca din asta de adormit copiii ca aia cu Romania grinarul Europei cind importa 60% din alimente. Suceava are absolut toate argumentele sa nu aiba succes:
- judet mic si sarac, slab populat
- un centru regional aproape IAS)
- pozitie marginasa linga o granita inchisa (ucrainienii au nevoie de viza si daca vor sa zboare Cernautiul e la o aruncatura de bat)
- ZERO potential turistic !!! - nu mai visati la vest europeni care sa vina in valuri la niste manastiri ortodoxe, ca daca erau asa de atractive veneau si pina acum; daca nu credeti uitati-va la potentialul Marii Negre la Constanta

Lasati bazaconiile la nivel judetean : vedeti noua directiva UE ce se va publica in martie! Jumatate din pasunile betonate ale Europei vor intra in faliment, pentru ca se taie subventiile si posibilitatea ajutoarelor din bani publici.

Cine nu va ajunge la 1 mil de pax pe an cam greu se va descurca in viitor[DOUBLEPOST=1392911624,1392910122][/DOUBLEPOST]Si ca sa va mai iau din entuziasmul "potentialului"... un pic de lectura:

http://www.euractiv.com/transport/state-aid-rules-regional-airport-news-533330
 

liviu.dnistran

Active Member
Permite-mi sa nu fiu de acord cu tine.
1. Judetul nu e slab populat. Dupa ultimul recensamant, in Suceava erau approx 635.000 de locuitori. Judetul este sarac pe hartie... Foarte multi suceveni sunt plecati in strainatate la lucru. Este bine cunoscut faptul ca locuitorii din zona Radauti/Marginea sunt plecati aproape toti in strainatate.
2. Faptul ca e aproape de IAS nu inseamna ca nu are loc de el. Daca era asa grozav Iasi-ul era aproape de Cluj la trafic...
3. Nu trebuie gandit doar pana maine. O investitie de asemenea valoare se amortizeaza in timp. Ucrainienii vor afla curand daca vor fi europeni sau rusi. Se pare ca se inclina spre europenism. Deci vor disparea vizele pe termen mediu...
4. Cu potentialul turistic cred ca glumesti... Nu cred ca doar atat stii despre turismul din Suceava...

Nu am acum timp sa ma documentez amanuntit despre aeroporturile din UE, dar cred ca sunt destule aeroporturi in Europa, sub 1 milion de pasageri, care nu vor muri cand va vrea UE.
Legat de articolul de pe Euractiv, nu pot sa spun decat ca sunt povesti "verzi"... Vor avea de suferit cei care nu stiu sa ocoleasca directiva...
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Liviule..se coace o directiva UE.. eu textul asta l-am gasit in engleza dar pe alte forumuri sunt articole la greu. Fara aviatie regionala de business si taxe aferente, greu vor rezista multe aeroporturi mici.

Cit despre argumentatia ta, e foarte palida.

Intreaba-te de ce nimeni din familia Lufthansa nu zboara la Suceava si de ce IAs e deservit foarte slab. Spune multe ref. la traficul de business si cel eco cu paxi ocazionali.

Indiferent ce se va intimpla cu Ucraina, ei au o infrastuctura locala. Nu au nevoie sa vina la Suceava. Sau vezi tu mii de maramureseni mergind la Lvov?

Cu potentialul turistic nu glumesc. Tu chiar visezi chartere intregi de englezi protestanti veniti sa pupe icoane prostodoxe? O fi Vatra Dornei un nou Bansko si nu ne-am prins noi? Asa, ca sa comparam un pic cu Bulgaria ca tot e referinta in regiune pentru turism facut calumea.
 

byteworks

New Member
Ochi albastrii cam are dreptate, caci Suceava:
- economie, industrie & productie agricola --> 0. Eger are aeronave proprii carora le era de ajuns ce era inainte, plus ca-s mici.
- turisti straini --> 0 si ii cam doare la pix de manastiri si restul e << decat ce au ei sai in zone mai apropiate. Pentru o tochitura bucovineana nu se urca nimeni in avion.
- traficul de expati nu e ceea ce se crede si majoritatea prefera autocarul si mijloacele proprii, mai aduc o masina etc.
- IAS si BCU stau mai bine la toate punctele mai putin tochitura :)
- Ucraina se deschide? Nu ma indoiesc ca cei interesati abia asteapta sa muste o felie buna chiar acolo, Cernauti, Ivano-Frankivsk in conditii mult mai bune de costuri.

Una peste alta, s-a inceput, sa vedem cum merge. Desi n-as plange companiile ce lucreaza acolo (ii stiu personal pe sefi), nici nu i-as invidia cu cu cash-flow-ul si contractele negociate, cu decontari la 3-6 luni, adica lucreaza cam permanent din buzunarul propriu. Deja nu se lucreaza nici la jumatate fata de cum au inceput. si nu e un semn bun.
 

liviu.dnistran

Active Member
Eu zic asa, sa o faca acum cat au bani de la UE mai ales ca sunt aproape moka.
Poate vine si directiva aia care interzice subventionarea pentru sub 1 milion de pasageri, dar ce-i facut e bun facut.
Eu cred ca aviatia la noi va lua avant puternic din cauza lipsei infrastructurii rutiere. Noi asteptam sa se faca o amarata autostrada... Eu cred ca o sa am nepoti si autostrada la Suceava nu va exista.
Evident ca nu imi fac iluzii ca o sa bubuie cu chartere de la anul si mai ales cu englezi :D sau mai ales la oferta turistica actuala.
Trebuie vazute investitiile astea putin mai departe de lungul nasului.
Mie nu imi place sa se renunte la o resursa care pana mai ieri era buna.
Chiar daca se vor ingropa bani in pista aia, nu inseamna ca va ramane nefolosita. Stim foarte bine ca la SV activeaza BFC care are in hangar mai multe avioane decat Aeroclubul Romaniei. Sigur se va gasi un folos pentru pista noua.

Daca e asa cum zice byteworks, sper doar sa nu ramana cu pista demolata si fara altceva in loc.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Directiva nu va spune ca se intezice subventionarea aeroporturilor sub 1 mil pax.. Peste 5 mil va fi interzisa, dar sub va fi o perioada de tranzitie de subventii acordate companiilor aeriene pentru a fi atrase si se va intezice acoperirea pierderilor operationale ale aeroporturilor de la bugetele locale.
Constructia cu banii UE cu siguranta aduce un mic impuls local, dar este o chestiune one time. Intrebarea este sustenabilitatea pe termen lung, ori aici parametri economici nu sunt favorabili. Vom vedea ca odata cu modernizarea IAS, va atrage potentialul din regiune catre el.
 

colonelu81

Well-Known Member
IAS e singurul din regiune care poate atrage curse de linie spre orase relevante business - VIE si TLV din ce au , poate si altele in curind
Intrebarea e daca de acest lucru pot profita si judetele limitrofe sau raman la stadiul de orgolii locale "vrem investitorii , dar sa aterizeze pe aeroportul nostru " ori de amatorisme tip "bagam cursa 2/7 la Cuneo ca sa vina oamenii de afaceri "
Potentialul maxim la SCV e 2/7 FCO , BGY si LTN , daca e sa fie ceva extern . Niciuna din curse nu-i va ajuta cu nimic ca sa le ridice judetul .
 
Last edited by a moderator:

oldblueeyes

Well-Known Member
Doua zboruri pe zi pina la München si este suficient pentru toti oamenii de afaceri din jumatate din Europa.
Ghinion doar ca acum Lufthansa a scos turbopropurile, CRJ700ies si ele din flota (oricum erau folosite doar pe rute cu yield mare) iar 160 de locuri suplimentare pe zi pt CRJ900 nu vor fi la Suceava, cita vreme Iasiul abia are un DASH pe zi.
Asa ca mai degraba vom vedea un CRJ900 la Iasi si renuntarea la cursa de Viena.[DOUBLEPOST=1392976678][/DOUBLEPOST]
"bagam cursa 2/7 la Cuneo ca sa vina oamenii de afaceri "
Potentialul maxim la SCV e 2/7 FCO , BGY si LTN , daca e sa fie ceva extern . Niciuna din curse nu-i va ajuta cu nimic ca sa le ridice judetul .

Cum poti spune asta? Pariem ca vor avea 40% trafic businessmeni - detinatori de PFA italian "de rigips si glet".
In rest, logistica si export masiv de chisca si chiz...da.
 
Last edited by a moderator:

EI-DAC

Well-Known Member
The Stefan cel Mare airport in Suceava, in Northern Romania, will reopen next summer, according to director Ioan Mariuta, cited by local Agerpres. Work at the airport is on schedule, the weather is good and there are no funding problems at the moment, so flights should operate from the Suceava airport in August 2015, he said.

The announcement was made during the recent working visit made by Ioan Catalin Nechifor, president of Suceava County Council, and Ion Viorel Stanciu, director of the Romanian air traffic services administration ROMATSA

http://www.romania-insider.com/romanian-suceava-airport-reopens-next-summer/135273/
 
Top