Sinergii si confruntari intre calea ferata si calea aerului

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Klausenburg

Well-Known Member
Nov 30, 2015
1,142
431
83
39
Cluj-Napoca
Acest thread este dedicat discutiilor care implica orice tip de legaturi (de la proiecte complementare, la concurenta si altele) intre industria transportului feroviar si cea a transportului aerian.
 
Păi... În România nu prea există :))


Sent from my mobile phone using Tapatalk
 
Niste cifre care arata ce efecte a avut introducere trenurilor de mare viteza, de la un former italian de pe SSC:


Eddard Stark said:
In 2007 about 2.4 million people flew Rome-Milan, mainly with Alitalia and high yields (sometimes very high yields)

In 2014 only 1.4 million people flew Rome-Milan, still dominated by Alitalia but with very low yields

In 2007 it was by far the most important national flight route in Italy, in 2014 it is the third, after the Rome-Catania and Rome-Palermo routes


Eddard Stark said:
As a comparison in the same period the Rome-Catania passed from 1,4 million passengers to almost 2 million

Without HSR, probably today the Milan-Rome route would be close or above the 3 million passengers


Eddard Stark said:
And this still does not factor in the reduction of time necessary between the two capitals of Italy.

Next year, if all goes well, the fastest trains will take only 2:20 minutes instead of 3 hours.

The route will be devastated I think, I cannot imagine many people still flying after that, except for hub-servicing reasons. But there are very few norther italians that use FCO as a hub


Suburbanist said:
Alitalia did try to compete with the new high speed services in 2009 with "expedited check-in", promising "curbside to jetway" transit times of less then 25 minutes for boarding, it didn't work out though.
Eddard Stark said:
That was their entire strategy

in a few years they had to be saved again, and the company sold to Abu Dhabi.

We are a bit OT, but it is interesting to see the impact of HSR on Alitalia

Some other data?

In 2007 the Milan-Naples connection (through Linate) ratched 840K passengers. In 2014 it was only 630K.

The overall number of passengers rose, so this is significant. Also considering Milan-Naples by train is still a longish journey


Eddard Stark;129460787 said:
Another smallish route:

Verona-Rome

330K in 2007, less than 200K in 2014

................

Less impact in the Venice-Rome route

From 600K to 530K
 
Ministrul Transporturilor a prezentat astăzi proiectul centurii feroviare a Bucureștiului

upload pic

"Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucureștiului are trei etape:

etapa I: legătura feroviară București Nord – Domnești – Progresu (centura feroviară – vest) și București Nord – Băneasa – Pantelimon (centura feroviară – nord). Cele două trasee pot fi operabile în luna februarie 2017, după lucrările executate de CFR Infrastructură în regie proprie. Costul estimat este de 200.000 de euro.
etapa a II-a: conexiunea feroviară cu rețeaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei și Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizării acestei etape este sfârșitul anului 2017, iar costurile se ridică la aproximativ 5 mil. euro.
etapa a III-a: legătura feroviară Progresu – Pantelimon – București Nord (centura feroviară est), precum și reabilitarea gărilor și a punctelor de oprire. Această fază presupune o serie de lucrări mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructură până în luna noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 mil. euro.

Prima etapă a proiectului va conține 16 stații (9 existente și 7 noi). Costul unui bilet pe ruta completă Gara de Nord – Gara Progresu va fi de 4,4 lei (preț întreg) și 2,2 lei (preț redus). Aceste trenuri vor conecta 7 localități mari, 4 sectoare și 8 cartiere, iar în stații vor fi amenajate parcări tip Park & Ride.

„Acest proiect face parte dintr-o viziune mai amplă, menită să rezolve problemele de trafic ale Bucureștiului, cu ajutorul căii ferate și a metroului, exact cum este și legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Tot în acest context, se înscrie și lotul 2 al Magistralei 5 de metrou (Eroilor – Pantelimon) pe care dorim să o lansăm pentru licitare în următoarele zile, dar și Magistrala 6 de metrou, pe care o vom propune Guvernului spre aprobare în următoarele săptămâni.

Dupa cum vedeți, este o combinație între proiecte mai mici care folosesc calea ferată și proiectele mari ale metroului, prin care încercăm să decongestionăm traficul din capitală.”, a declarat ministrul Sorin Bușe."