Statistici - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Thomas

Well-Known Member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
5,135
3,680
303
59
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Am în sfârsit (dupa atâtia ani ...) o sursa de încredere de unde primesc statisticile de pasageri ale aeroporturilor românesti :)

Asta dupa ce în anii trecuti am fost "flituit" de catre AACR ("va rog sa va prezentati personal la sediul nostru din Bucuresti cu un act de identitate si o motivare scrisa, de ce va intereseaza aceste date") cât si de catre INS (ignore total, desi am trimis o cerere oficiala pe formularul lor tip) dar si de AAR (ignore) ...

Datele de mai jos sunt dintr-o sursa de încredere, dar desigur ca nu pot garanta pentru ele. Ele oricum depind un pic si de cât de precise sunt raportarile facute. Ordinea este data de traficul pe 2011, datele pe 2010 le-am luat de pe Wikipedia, acolo unde le-am gasit. Sunteti toti invitati sa încercati sa procurati datele lipsa.

Ranking Aeroport Pax 2010 Pax 2011 Variatie
1. OTP 4.917.952 5.028.201 +2,25%
2. BBU 2.118.150 2.398.780 +13,25%
3. TSR 1.139.133 1.200.762 +5,41%
4. CLJ 1.028.907 1.004.855 -2,33%
5. BCM 240.767 336.961 +39,96%
6. TGM 74.856 256.713 +242,95%
7. IAS 164.000 184.311 +12,39%
8. SBZ 198.751 176.910 -10,99%
9. CND 78.457 76.463 -2,54%
10. OMR 46.213
11. CRA 31.739
12. SCV 34.900 27.143 -22,22%
13. SUJ 22.745
14. BAY 18.569
15. ARW 13.257 623 -95,30%
16. TCE 235

Sa nu ma înjurati de cum arata tabelul ... nu ma pricep sa fac tabele în nici un forum ... :-[
 
Mersi de informatii.
Astfel de chestii as propune sa le punem in forma de imagine cu un watermark, astfel ingreunand treaba amatorilor de copy paste.
Eventual se poate face si un chart care sa afiseze si mai simplu cresterile si scaderile.
 
Am citit undeva , nu mai tin minte unde , ca la sfarsitul anilor '70 prin LRCK treceau peste un milion de pasageri anual. De la acel numar pana la umilul 76.463 mi se pare o cadere extraordinara. Hai sa spun ca s-au schimbat conditiile socio-economice ca mai toti erau turisti dar totusi ......
Are cineva dintre voi o statistica privind acea perioada ?
 
Nu am o statistica exacta, dar stiu ca recordul a fost în 1979, nu au fost chiar 1 milion de pax ci aproape 800.000 (778.766 - sursa: wiki). Da este înspaimântator ... dar daca nu mai vin turistii straini? Si pentru ce ar veni?
 
De acord cu voi cu situatia de la Constanta. Da , Thomas , ai dreptate , recordul e ala mentionat de tine , cel din 1979.
Oricum , CND e un aeroport care ar trebui sa aiba lejer un trafic de 450-500,000 de pasageri. Fara turisti. Constanta , Tulcea , Galati , Braila , Ialomita ar zbura lejer de la CND in loc de OTP. Nu cred ca in acele judete rata de "plecati afara" sa fie alta decat cea la nivel national , ca sa ma refer doar la traficul etnic. Daca un LCC s-ar incumeta acolo , plus traficul de business ( e doar important port la Marea Neagra) ar trebui sa aduca lejer cifrele de mai sus.
 
As fi curios sa vad cum arata traficul de la CND spart pe luni sau cel putin pe tremestre.
 
Mda, există şi institutul român de statistică, dar pe bani distracţia, şi nici nu ştiu dacă au astfel de informaţii. Ţin minte, dacă nu le trimiteam la timp datele eram penalizaţi, dar de primit primim numai pe bani.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
O completare pentru SBZ 2011:
total pasageri imbarcati debarcati 176.908
total pasageri in trafic 189.750
Oricum cifre modeste pentru potentialul aeroportului / zonei.
 
Mersi de date alin si ma bucur ca se cam pupa cu cifrele mele de sus.

Si da, stiam ca aceste cifre si comparatii sunt cumva inexacte. Pe tabelul primit de pe care le-am scos scrie mare "fara tranzit" ... foarte probabil (si cifrele tale de la SBZ confirma acest lucru) acest lucru este valabil pentru toate aeroporturile în afara de TSR, care ca de obicei raporteaza ... cum raporteaza :mad:

Nu e nici o problema desigur sa raportezi cu tranzit, pentru ca si astia ti-aduc venituri si pâna la urma ... dar e bine sa nu-i numeri dublu ... în sensul ca daca eu zbor dus-întors de la DUS la SBZ eu sunt 4 pasageri la TSR:

- unul debarcat de la DUS
- unul îmbarcat la SBZ
- unul debarcat lde la SBZ
- unul îmbarcat spre DUS

sau ma rog, daca e statistica asa facuta ("fara tranzit") apai fa-o corect.

CLJ nu stiu cum face, dar poate obtine cineva de acolo cifrele (înb+deb respectiv totali în trafic). SBZ a raportat corect pentru aceasta statistica iar la alte aeroporturi în afara de OTP nu e cazul.
 
Ma bag si eu in seama :
Nu prea e ok sa raportezi ca "pax in trafic" cei care vin de la/la BUH pe cursele JOR si ROT . Astia nu sunt pasageri procesati. Imi pare rau , opiniile noastre difera. Da , la Timisoara sunt procesati , pax de tranzit sunt IN TRANZIT , pe cand cei de la SBZ sunt si raman in avion. Aeroportul nu face nici un fel de operatie . E drept ca TSR greseste cand din doi face patru si nu ii evidentiaza separat.
La Cluj situatia e similara cu cei la/de la FRA pentru OTP (din "fericire" Tarom ne-a scapat de "corvoada" asta) precum si cei de pe unele chartere (de ex HRG-CLJ-OTP-HRG) .
Pasagerii de la CLUJ sunt cei procesati.
Sigur ca expresia "pax in trafic" este tricky. Dupa cum inteleg din cifrele de la SBZ cntin pax procesati plus cei amintit , care stau in avion. Pare pana la urma mai mult o smecherie pentru a cosmetiza cifrele.
 
Statistici din Spania

AENA

Unele chestii interesante, de exemplu traficul CLJ-PMI/ZAZ (pentru mine) surprinzator de bun. Sau faptul ca desi exista "concurenta" CLJ/TGM pe destinatiile BCN si MAD traficul doar din TGM este mai mare decât cel din TSR!

De asemenea mi se pare remarcabil de exemplu LF pe relatia CLJ-BCN-CLJ în aprilie: ~158 pax/segment adica LF mediu 87,66%
 
515.711 pasageri interni au trecut prin Aeroportul Timisoara

La transporturile cargo pe aeroporturile din România, în primele șase luni ale anului 2012, s-a detașat evident aeroportul Henri Coandă Otopeni, cu 11.083.300 kg.

Cel mai căutat aeroport din restul țării a fost cel de la Timișoara, cu 704.881 kg, apoi vine Cluj-Napoca - 426.397 kg, aeroportul din Arad situându-se pe locul 4, cu 358.500 kg.
Traficul de pasageri externi, fără tranzit, a fost dominat în semestrul 1 al lui 2012 de aeroporturile Henri Coandă Otopeni - cu 2.748.249, și Băneasa - 421.955, urmate de aeroporturile din țară: Timișoara - 393.945 de pasageri, Cluj-Napoca - 344.982, Bacău - 168.396.
La traficul de pasageri interni, fără tranzit, Henri Coandă Otopeni a adunat în primele șase luni ale anului 291.210 pasageri, Timișoara - 121.766, Cluj-Napoca - 86.536, Iași - 62.752.
Traficul de pasageri în prima jumătate a anului 2012 pe aeroporturile din România a ajuns la 4.988.675, mai mare față de aceeași perioadă a anului 2011, când s-au înregistrat 4.966.399 de pasageri.
Traficul de pasageri interni, fără tranzit, pe aeroporturile din România, în semestrul 1 din 2012, s-a derulat cu precădere spre Henri Coandă Otopeni - 3.039.459 pasageri, urmat de Timișoara - 515.711 și Cluj Napoca - 431.518 pasageri.
La categoria mișcărilor de aeronave comerciale în primele șase luni 39.128 au fost la Henri Coandă Otopeni, Timișoara - 9.466 și Cluj Napoca - 5.474.

aero_rom_sem_1_2012.jpg


aero_rom_p_ext_2012_sem1.jpg


aeroporturi_aeronave_2012_sem_1.jpg

Sursa: timisoaraexpress.ro

Calin, ai vre-o contra-analiza?
 
În primul rând cred ca locul acestei discutii ar trtebui sa fie la

Romanian Air Transport Forum » Stiri si discutii pe tema transportului aerian civil » Aeroporturi din România » Discutii generale » Statistici ... ce zici Zsolt?

Comentând cifrele, si stiind si ce LF au avut în trecut cursele Carpatair si cele Wizzair de la TSR cât si cele din CLJ cât si de faptul ca la CLJ sunt bazate 2 aeronave WZZ fata de 1 la TSR, chartere etc., cifrele de la TSR îmi par prea mari, dar ma rog ... asa o fi.

În rest, se pare ca mai toate aeroporturile în afara de TGM si BCM au pasageri mai putini sau stagneaza fata de anul trecut
 
Câteva statistici din Marea Britanie în ceea ce priveste traficul cu România:

- 2012 comparat cu 2011 la pag. 53

- martie 2013 la pag. 39

LF destul de bun (în afara de TSR) pentru rutele operate de WZZ si JOR din ce vad eu asa la prima vedere.
 
35% crestere in 2012 fata de 2011 la TGM. Not bad, not bad at all.
Observ ca tendinta de crestere se mentine si in Martie 2013 fata de Martie 2012.

Multumesc pt info !
 
Incepem sa adaugam statistici pax pe aeroporturile romanesti in 2013.

1. Otopeni OTP - TBD (provizoriu 7,613,000 pax)
2. Cluj CLJ - 1,035,438 pax
3. Timisoara TSR - 831,000 pax
4. Tg Mures TGM - TBD
5. Bacau BCM - TBD (provizoriu 306,000 pax)
6. Iasi IAS - 231,000 pax
7. Sibiu SBZ - TBD (provizoriu 221,000 pax)
8. Craiova CRA -
9. Constanta CND - 73,301 pax
10. Arad ARW -
11. Oradea OMR - 39,440 pax
12. Suceava SCV - 20,054 pax
13. Baia Mare BAY - 16,798 pax
14. Satu Mare SUJ -


XXX - Cifre finale
XXX - Cifre provizorii
 
Last edited by a moderator: