• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Statistici - discutii

lagrange

Well-Known Member
Evolutia traficului domestic si topul rutelor la 9 luni 2020 vs 2019 conform INSE

- traficul domestic s-a redus in accesi proportie ca si traficul total (-65%)
- rutele estivale CND-CLJ, CND-SUJ nu au mai fost operate deloc
- de asemenea alte 2 rute TGM-OTP si BCM-OTP care au fost operate foarte putin si in anul 2019, nu au mai fost operate
- rutele IAS-CLJ, IAS-TSR, OTP-SBZ au fost operate doar in primele 2-3 luni ale anului
- ruta OTP-SUJ a fost depasita de catre ruta OTP-BAY

Top​
Rută​
Pasageri 9 luni -2019​
Pasageri 9 luni -2020​
Evolutie (%)​
0
Total curse interne regulate
977.103
341.836
-65%
1​
Timișoara-București​
330.033​
114.328​
-65%​
2​
Cluj Napoca-București​
298.746​
106.902​
-64%​
3​
Iasi-București​
197.128​
63.665​
-68%​
4​
Oradea-București​
48.950​
22.719​
-54%​
5​
Suceava-București​
33.860​
14.105​
-58%​
6​
Baia Mare-București​
14.603​
9.129​
-37%​
7​
Satu Mare-București​
24.057​
6.515​
-73%​
8​
Sibiu-București​
8.152​
1.765​
-78%​
9​
Timișoara-Iași​
9.845​
1.486​
-85%​
10​
Cluj Napoca-Iași​
2.219​
1.222​
-45%​
11​
Constanta-Cluj Napoca​
5.508​
0​
-100%​
12​
Constanta-Satu Mare​
1.747​
0​
-100%​
13​
Bacau-Bucuresti​
1.529​
0​
-100%​
14​
Targu Mures-Bucuresti​
726​
0​
-100%​

Sursa: transportul aeroportuar de pasageri si marfuri | Institutul Național de Statistică
 
  • 👍
Reactions: 4 users

lagrange

Well-Known Member
Top 10 aeroporturi din Europa dupa nr. de pasageri inregistrati in luna OCT 2020:

1 IST
2 SAW
3 AYT
4 SVO
5 DME
6 VKO
7 LHR
8 CDG
9 AMS
10 LED

Asadar in top 10 aeroporturi avem 4 aeroporturi din Rusia si 3 din Turcia...
Sursa: ACI
 
Reactions: 1 user

lagrange

Well-Known Member
Pe pagina de FB a Aeroportului Iași apare statistica nr de pax din luna noiembrie 2020:
1 OTP: 173.977
2.CLJ: 28.375
3. IAS: 12.638
4. TSR: 11.524
5. BCM: 6659
7. SBZ: 4.772
8. SCV: 3.561
9. CRA: 3.303
10.OMR: 2.878
11. CND: 2.142
13. TGM: 1.090
14. SUJ: 419

Specialiștii PR de la Iași menționează ca sunt pt prima data pe locul 2 în topul regional si ca au un avans de 10% fata de Timișoara în luna noiembrie.
As face 2 clarificari:
Prima luna în care Iasul a fost pe locul 2 în topul regional a fost luna aprilie 2020 și nu noiembrie.

În proporție de 99%, Timisoara va termina anul 2020 pe locul 2 regional.
 
  • 👍
Reactions: 1 users

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Sa ne intelegem.... PR sa fie, dar cand "te lauzi" cu 12,638 de pax/luna.... e cumva...
Sigur, nu e "vina" lor pentru asta, dar mi se pare aiurea...
 

lagrange

Well-Known Member
Au aparut date centralizate privind nivelul traficului de pasageri din anul 2020 de la majoritatea aeroporturilor.

Intreaga piata a scăzut cu cca. 69%!

Lipesc datele de la cateva aeroporturi: Suceava, Targu Mures, Baneasa....iar la unele datele sunt preliminare pe luna decembrie (Otopeni, Iasi).
La foarte multe datele pe anul 2019 nu sunt aceleași cu cele pe care le-a dat AAR anul trecut.

Sa vedem daca pandemia a afectat si Topul aeroporturilor din Romania:

Primele 5 locuri in top raman neschimbate> OTP, CLJ, TSR, IAS, SBZ cu mentiunea ca Iasul s-a apropiat milimetric de Timisoara.

In anul 2021 o sa fie o lupta frumoasa pentru locul 3 intre Timisoara si Iasi.

Suceava locul 6 ( a urcat 2 locuri de pe 8 depasind Craiova si Bacau. Suceava a beneficiat si de pe urma mutarii timp de cca 2 luni a zborurilor Blue Air de pe Bacau)

Craiova locul 7 (a cazut de pe 6)

Bacau locul 8 (a cazut de pe 7 datorita faptul ca aproximativ 2 luni aeroportul a fost inchis pentru a se efectua lucrari de modernizare la pista).
Un pronostic: la finalul anului 2021 Bacau va fi pe locul 5.

Locurile 9-13 neschimate> TGM, CND, OMR, SUJ, BAY

Baneasa a depasit Aradul si Tuzla si a urcat de pe 16 pe locul 14.

Aradul, Tuzla si Tulcea ocupa locurile 15, 16 si 17.


Traficul aerian din România a scăzut cu aproape 70% în pandemie. Câți pasageri au mai fost pe aeroporturile din țară
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user

lagrange

Well-Known Member
Total piata RO, evolutie numar pasageri 2020 vs 2019:

Total AN 2020 : -69,0% (stăm puțin mai bine decât media pe întreaga Europa, care va trece de -70%)
.........................
- Q1......-17,2%
- Q2......-96,2%
- Q3......-70,9%
- Q4......-80,3%

.....................
- H1.....-61,9%
- H2.....-75,1%


Am terminat semestrul II 2020 mult sub scaderea din primul semestru, chiar daca acesta a continut si perioada de lockdown din Q2, unde traficul a fost aproape inexistent.

Vedem un Q4 dezamagitor, sub estimările emise de către insituțiilor abilitate din domeniu: ICAO, IATA, ACI.

Pasageri adunati de aeroporturi in primele 2 luni din 2020 au contat foarte mult, doar de la inceputul lunii martie s-a simtit cu adevarat efectele pandemia asupra cererii de transport aerian din RO.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users

lagrange

Well-Known Member
Otopeniul cu cei 4,45 milioane pax. (-69,7%) a depășit Budapesta care a înregistrat doar 3,86 milioane pax (-76%).

 
  • 👍
Reactions: 2 users

lagrange

Well-Known Member
Europa a pierdut în anul 2020 fata de anul 2019: 1,72 miliarde de pasageri (-70,4%)....din care:
-aeroporturile din UE: - 1,32 miliarde pax (-73%)
-aeroporturile Non-UE: - 400 milioane pax (-61,9%)
Primele 5 megahuburi de anul trecut: LHR+CDG+FRA+AMS+IST au pierdut 250 milioane pax

 
  • 👍
Reactions: 1 user

lagrange

Well-Known Member
In clasamentul realizat de catre ACI in functie de nr. pasagerilor (inclusiv tranzit direct) pe anul 2020 avem:

- Otopeniul se mentine pe locul 46 in topul aeroporturilor din Europa, a depasit Budapesta/Praga si Edinburgh si a fost depasit de catre Nice, Ankara si Gran Canaria
- Aeroportul Cluj locul 122 (a urcat 6 locuri de pe locul 128 in anul 2019), si a depasit aeroporturi care deservesc capitale precum: Chisinau, Tallinn, Erevan, Tbilisi
- Aeroportul Timisoara locul 148 (a urcat 9 locuri de pe locul 157 in anul 2019) si a depasit aeroporturi are deservesc capitale: Bratislava si Ljubljana
- Aeroportul Iasi locul 149 (a urcat 14 locuri de pe locul 163 in anul 2019) si a depasit aeroporturi are deservesc capitale: Bratislava si Ljubljana
 
  • 👍
Reactions: 5 users

lagrange

Well-Known Member
Evoluție piața RO
Sursa: AAR
Q1-2021 vs Q1-2020: - 76,1%
Q1-2021 vs Q1-2019: - 80,3%

Reamintesc Q4 2020: - 80,4%... așadar în Q1-2021 piata (raportata la bază precovid-Q1-2019) a înregistrat o îmbunătățire modica, de doar 0,1% fata de trimestrul precedent...
 

lagrange

Well-Known Member
  • 👍
Reactions: 3 users

lagrange

Well-Known Member
Statistici ACI Europe (Airports Council International)

Trafic pasageri Q1-2021 vs. Q1-2019:
Europa: -82%
UE/UK/CH/EEA: -88%
NON-UE/UK/CH/EEA:-55%

Piata din RO a inregistrat in Q1-2021 vs 2019: -80%

Estimari ACI pt anul 2021 ( update no.2 din anul 2021)

Traficului pt aeroporturile din Europa predictii ACI pt anul 2021 vs 2019:

- in scenariu central: -64% (in luna ianuarie predictia emisa a fost -52%)
- in scenariu optimist: - 56%
- in scenariu pesimist: - 72%

 
  • 👍
  • 😟
Reactions: 3 users

lagrange

Well-Known Member
Traficul aeroportuar de pasageri luna Aprilie-2021:
Sursa: AAR

1. OTP: 305.837
2. CLJ: 64.310
3. TSR: 24.436
4. IAS: 23.977
5. BCM: 9.797
6. SBZ: 9.447
7.SCV: 9.202
8.CRA: 8.078
9.OMR: 6.237
10. TGM: 2.853
11. BAY: 2.383
12. SUJ: 1.790
13.CND: 1.610
 
  • 👍
Reactions: 1 users

lagrange

Well-Known Member
Traficul aeroportuar de pasageri luna Mai-2021

-CLJ: 83.365 pax
-TSR: 35.477
-IAS: 34.311
-BCM: 20.055
-SCV: 14.613


Observatii:
CLJ>TSR+IAS
IAS=BCM+SCV
 
  • 👍
Reactions: 3 users

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Am avut rabdarea sa caut cum au folosit ROT si BLA flota in data de 11 iunie (ieri);
Sa le luam pe rand:

1.Tarom

YR-ASA: TSR, LHR

YR-ASB: AMM, CDG, FRA

YR-ASC: BCN, OMR

YR-ASD: FCO

YR-BGD: none

YR-BGE: AMS, ATH

YR-BGI: none

YR-BGF: BEY, CDG

YR-BGG: CAI, BRU, MUC

YR-BGL: AYT (2 – din TSR si TGM)

YR-BGM: HRG, OTP (din TSR)

YR-BGJ: AYT, HRG

YR-BGK: MAD, CLJ

2. Blue Air:

YR-BAG: HEL, FLR

YR-AME: none

YR-BMP: CTA (2), PMO (la baza de la TRN)

YR-BMO: SUF, OLB (la baza de la TRN)

YR-BMG: LTN, FCO (la baza de la BCM)

YR-BMS: BCN, DUB

YR-BMR: LIN, PRG, HAM

YR-BMQ: BGY, BRU, ATH (la baza de la BCM)

YR-BMJ: TSR, ATH, CDG

YR-BML: CDG (la baza de la CLJ)

YR-BMN: FCO, NAP, VIE

YR-BMM: none

YR-BMK: STR, MUC, BRU

YR-MXA: CLJ, CGN, LHR

YR-MXB: VLC, CLJ, LIS

Cateva precizari:
- la ROT nu am luat in calcul cele 4 AT76, ci doar jeturile
- aeronave folosite: BLA: 13/15 (87%) ROT: 11/13 (85%) - nu am luat in calcul aeronavele "parcate", cate 3 la fiecare
- rotatii efectuate: BLA: 33/13 aeronave (2,54 rotatii/aeronava); ROT: 23/11 (2,09 rotatii/aeronava)
- rotatii externe deservite: BLA: 26/33 (79%); ROT: 19/23 (83%)
- rotatii interne deservite: BLA 7/33 (21%); ROT: 4/23 (17%) - la BLA am inclus si internele din Italia de pe TRN
Posibile concluzii:
- analiza asta sumara nu contine si LF, ca nu am acces la asta, dar faptul ca se zboara o anume rotatie inseamna ca exista (macar) speranta daca nu si LF concludent
- pare ca BLA a stabilizat cumva situatia si foloseste flota aproape de maxim; din ce stiu, YR-BMM asteapta motoare, iar YR-AME e folosit si pentru training
- ROT a avut 4 rotatii charter (HRGx2, AYTx2), BLA a avut doar regulate
- e posibil ca "revenirea" in industria asta sa se produca intr-un ritm mai accelerat decat estimarile?
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Top