Statistici - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Salut Ionut, mersi de informatie, interesant, inseamna ca e valoare adaugata mare la cauciucuri daca merita zburate:).
In principal din ce stiu eu toate companiile de pasageri pot transporta in avioanele de pax si marfa cargo care nu e a pasagerilor.
In functie de tipul marfii ( daca e periculoasa de obicei se accepta doar pe avion dedicat) se transporta mult cargo in avioanele de pax, e o sursa de venit suplimentar.

Parca mai demult fusese un mic scandal cand Posta Romana a dat un contract de curierat express unei mici companii care venea cu niste avioane tip trotineta. Atunci am aflat ca inainte Tarom se ocupa de livrarea scrisorilor express pentru Posta Romana.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Pai sunt cauciucuri care se folosesc la toate maricile auto. Sunt companii de top, care isi permit acest "lux" Mercedes, BMW, Audi, Skoda, etc.
 
@Disconnected - am crezut ca daca au tot fost invitati respectiv chiar ei au organizat o reunire anuala or fi depus si cererea de membru ... probabil ca e tot acelasi om de pe vreun post vacant care ar fi trebuit sa se ocupe ...

@claudiu - interesanta întrebare

@ionut_stavarache - cele mai multe companii fac cargo si finanteaza o buna parte dion cursele de pasageri luând pe aceastea si cargo (de volum si cantitati mici desigur) ... nu stiu daca si Wizz Air are asa ceva
 
Salutare, legat de statistici, care e situatia pe partea de cargo acum? Conform Wikipedia CLJ a crescut mult pe cargo (aproape cat TSR), nu stiu care sunt cifrele exacte.
Din cate stiam , inainte TSR era cam 30% din cargo in Romania, ei par sa aiba mult mai multe zboruri dedicate.
Inafara de cele trei mentionate, mai exista zboruri cargo dedicate pe vreun alt aeroport romanesc(exclus transport rachete si grenade la CND? La Iasi nu vad sa fie.

Pentru celelalte aeroporturi transportul de marfuri este realizat exclusiv de cursele Tarom?
Austrian de exemplu iau si cargo la IAS si SBZ? Aceeasi intrebare pentru LH operate de Dolomiti la CLJ.

Daca e un pic offtopic va rog sa mutati in threadul corespunzator.

O zi buna!

marfa-sem-1.jpg
 
@ionut_stavarache - cele mai multe companii fac cargo si finanteaza o buna parte dion cursele de pasageri luând pe aceastea si cargo (de volum si cantitati mici desigur) ... nu stiu daca si Wizz Air are asa ceva
Nu am vazut niciodata vreoo companie LC sa opereze cargo. Nu isi permite, avand timpi scurti de turnaround. Doar la legacy am vazut.
 
Aeroportul Brasov, un nou exemplu de profesionalism :
- anunta pe facebook in mare graba, in 1 iulie 3163 pasageri ca mai apoi sa raporteze, dupa 18 iulie la Asociatia Aeroporturilor (ultimul aeroport care raporteaza) 4.358 pasageri, cu vreo 37% mai mult.
- raporteaza doar 6 pasageri pe cursele interne (cred ca a fost o cursa a lui Tiriac) , cand stim ca doar la cursa inaugurala TAROM au fost in jur de 100 de invitati care au sosit de la Bucuresti....

Sursa info trafic iunie pagina de facebook Asociatia Aeroporturilor
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Datele statistice pentru luna IULIE 2023 oferite de Asociația Aeroporturilor din România
20230819-161026.jpg

Post automatically merged:

20230819-160806.jpg
 
A publicat INS statistica pe primul semestrul:
La rutele interne din OTP avem:
1.CLJ: 147.148 Pax
2.TSR: 138.606
3. IAS: 77.183 ( medie 58 Pax/zbor)
4. OMR: 39.849 (60)
5. SCV: 25.521 (42,8)
6. BAY: 16.008 (51,6)
7. SUJ: 6.013 (44,9)
8.SBZ: 1.850 (16,2 media pax/mvt, gradul de încărcare calculat la mixul de avo utilizat de Air Connect SF34/AT45/AT72 este foarte slab)
9. TGM: 1617 (18,2 media pax/mvt, idem SBZ)
10. CLJ-CND: 232 (38,7)
11. TSR-CND: 185 (30,8)
 
  • 👍
Reactions: 4 users
Traficul in luna august si cumulat pe primele 8 luni, sursa AAR

La finalul anului traficul total RO va trece putin peste 24.0000.0000 pasageri (peste nivelul din 2019, care a fost de 23.234.580 pax)

Rank YTD​
Aeroport​
AUG 2023​
YTD 2023​
România-Total
2.567.716
16.392.428
1​
Otopeni​
1.462.582​
9.673.321​
2​
Cluj​
356.078​
2.186.389​
3​
Iași​
249.379​
1.542.305​
4​
Timișoara​
142.020​
907.192​
5​
Suceava​
84.289​
573.809​
6​
Craiova​
68.779​
417.065​
7​
Sibiu​
59.743​
377.945​
9​
Târgu Mureș​
31.919​
174.825​
8​
Bacău​
23.278​
159.320​
10​
Oradea​
21.632​
112.621​
11​
Constanța​
15.109​
78.514​
12​
Baia Mare​
14.901​
64.579​
14​
Băneasa​
10.584​
41.390​
13​
Satu Mare​
5.816​
40.130​
15​
Brasov​
16.486​
30.757​
16​
Arad​
5.109​
12.039​
17​
Tulcea​
12​
227​
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Aeroporturile din fosta Iugoslavie- 26,07 milioane pasageri in primele 9 luni din 2023
Aeroporturile din RO - 18,74 milioane pasageri in primle 9 luni
Diferenta piata RO EX-YU: 7,32 milioane pax

Aeroporurile din zona litoralului EX-YU: 7,6 milioane pasageri

Aeroporturile din RO, Constanta+Tulcea: 88.816 pasageri

Aeroporturile din Bulgaria litoral: VAR+BOJ 3,34 milioane pax

 
  • 👍
Reactions: 3 users
Traficul de pasageri pe aeroporturile din România în luna IANUARIE 2024 :

1. Otopeni : 1069053
2. Cluj : 207448
3. Iași : 179416
4. Timișoara : 76179
5. Suceava : 44810
6. Craiova : 38442
7. Sibiu : 34555
8. Bacău : 29318
9. Tg.Mures : 17973
10. Brașov : 8249
11. Constanța: 5551
12. Oradea : 5324
13. Satu-Mare: 4251
14. Maramureș : 3424
15. Băneasa : 2667
16. Arad : 9
17. Tulcea : 0
 
  • 👍
Reactions: 2 users