Statistici - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Update in tabel
BCM:
Iul: 43.122
Aug: 43.734
Sep: 41.081​

OTP:
Aug: 1.319.945
Sep: 1.246.326​

CLJ:
Iul: 284.693
Aug: 291.994
Sep: 271.220​

IAS:
Sep: 114.954​

SCV:
Iul: 32.801
Aug: 34.459
Sep: 30.626
Oct: 26.545​
 
  • 👍
Reactions: 2 users
2017 : SCV : 262.165 .
El a mai declarat că în anul 2017, au fost înregistrați 262.165 de pasageri pe Aeroportul Suceava, din care 28.000 pe zborurile interne, apreciind că, de departe, evoluția în dinamică este foarte bună pe Aeroportul Suceava.
„Asta arată că trebuie să ținem pasul cu investițiile și modernizările”, a spus Flutur.
Totodată, el a subliniat și gradul de încărcare pe cursele din Suceava este foarte bun.
Astfel, gradul de încărcare pentru cursele de București-Otopeni a fost în 2017 de 73,8 la sută, pentru Torino de 72,53 la sută, pentru Luton-Londra 96,12 la sută, pe Bergamo-Milano- 92,43 la sută, Treviso- 80 la sută, pe Roma- 92,7 la sută, iar pe Bologna de 81,38 la sută.
Pentru cursele de vacanță, gradul de încărcare pe Antalya a fost de 93,8 la sută cu Atlas Global și 95,92 la sută cu Air Bucharest, iar pe Zakynthos de 42,57 la sută.
Flutur a remarcat că a crescut traficul de cetățeni ucraineni care folosesc Aeroportul Suceava, în 2017 fiind înregistrați 16.252 de pasageri ucraineni.
sursa : www.newsbucovina.ro
 
Iași, cu cifrele primite de la aeroport.

Noiembrie 2017 - 85.354 pasageri;
Decembrie 2017 - 83.318 pasageri

Creștere de 30,98%

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
 
^ la Iasi, valoarea trecuta in tabel pentru octombrie nu e corecta, vezi mai sus postul #502 (practic lipsesc datele pentru octombrie...sau se pot obtine prin diferenta?)
 
Da, e o mica greseala. In sept au raportat la anna.aero 114.954. Prefer sa cred raportarile, si nu cifrele din massmedia.

In cazul acesta, daca:
1.146.218-1.039.104=107114 (Octombrie)

Crestere de 30.08%
 
Date trafic AIT pe 2017:

Pasageri total: 1,621,529 (+39.7%)
Pasageri curse charter: 41,916 (+19.8%)
Mișcări aeronave: 17,808 (+25.5%)
Trafic cargo:4,586 t. (17.9%)

Cele mai importante destinații:
București: 357,614 (+62.8%)
Londra: 233,144 (+61.6%)
Munchen: 212,879 (+2.6%)
Milano-Bergamo: 165,244 (+62.3%)
Bruxelles: 76,712 (+73.2%)
 
  • 👍
Reactions: 1 user
S-au chinuit mult cei de la AAR, doua poze si doua fraze.
Jalnic.
 
Traficul de pasageri pe Aeroporturile din România pe anul 2017

Da o statistica a numarului de pasageri care au folosit aeroporturile respective in 2017. In ultima instanta un indicator pur cantitativ direct influentat de numarul / structura companiilor (LCC / Legacy / Charters) care opereaza dar si a si numarului destinatiilor oferite de pe aceste aeroporturi.

Ce ne arata aceasta statistica?

Baneasa este sub Tuzla. Buuuun ... de inteles pe Baneasa aterizeaza only VIP pax care platesc premium operating airport fees ceea ce evident nu e cazul pe Tuzla.

Intrebare ... cit de relevat este acest indicator cantitativ (nr de pax) in bugetul de venit net anual al aeroporturilor respective? Nota bene, operatorii low cost beneficiaza in prezent de subventii si inca opereaza rute mai putin "profitabile" sau subtiri, dar ... fezabile inca thanks to local subventions.

Ce vreau sa zic este ca aceste raportari statistici anuale ale nr de pax (indicator cantitativ) ar trebui insotite obligatoriu si de veniturile nete anuale ale acestor aeroporturi (indicator calitativ) asa incit sa putem concluziona si clasifica corect eficienta acestor aeroporturi.

Atentie mare, managementul acestor aeroporturi isi trag bonusuri grase in contractele lor de munca bazat pe indicatori cantitavi si nu ... calitativi.

As fi tare curios sa vad raportari oficiale de profit/pierdere anuala in paralel cu nr de pax de la aeroporturile provinciale aflate in proprietatea consiliilor judetene.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
top Europa de est fara Rusia pe 2017.

WAW 15,752,000 +22,7%
PRG 15,415,001 +17,9%
BUD 13,097,239 +14,5%
OTP 12,804,191 +16,6%
KBP ca. 10,55 Mio. +22,0%

sursa: Verkehrszahlen 2017
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Niste statistici din rapoartele INSSE

Trafic intern pe aeroporturi:

Aeroport Bucuresti OTP
CLJ: 249.590
TSR: 180563
IAS: 148.874

Aeroportul Cluj-Napoca
OTP: 243.630
TSR: 7.485
IAS: 10.220
CND: 2.774

Aeroportul Timișoara
OTP: 175.977
CLJ: 9.885
IAS: 14.689
CND: 2.139

Aeroportul Iasi
OTP: 148.388
CLJ: 13.797
TSR: 18.296
CND: 750

Aeroport Constanta
CLJ: 2.820
IAS: 634
TSR: 2.655

Total pe rute:
OTP - CLJ - OTP: 493.220
OTP - TSR - OTP: 356.540
OTP - IAS - OTP: 297.692
TSR - IAS - TSR: 32.985
IAS - CLJ - IAS: 24.017
CLJ - TSR - CLJ: 17.370
TSR - CND - TSR: 4.794
CLJ - CND - CLJ: 5.594
IAS - CND - IAS: 1.384


De aici putem afla ca pe ruta IAS - TSR - CLJ - IAS au zburat: 74. 372
P.S. Cel putin pe IAS - TSR, ROT nu va face profit numai daca nu vrea. Anual ei pun in vanzare putin sub 20.000 de bilete (calcul preconizat din datele actuale), in timp ce Blue Air a transport anul trecut aproape 33.000 de pasageri.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users