Statistici - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Nu e nicio mirare: Luton e noul Bergamo. In primul caz numarul de scaune e dublu-triplu fata de acum 3 ani, in cel de al doilea vedem ajustari, BMS a tot taiat din capacitatea pe Italia
 
Au aparut si datele de la INSSE pe Trimestrul I -2019

Observ faptul ca pe traficul intern TImisoara a trecut pe primul loc in detrimentul Clujului, retragerea Wizz-ului de pe ruta CLJ-OTP a cantarit destul de mult la aceasta inversare

Trim I 2019-TOP RUTE INTERNE
1. TSR-OTP-TSR 106.798 PAX
2. CLJ-OTP-CLJ 92.167
3. IAS-OTP-IAS 63.602
4. OMR-OTP-OMR 18.167
5. SCV-OTP-SCV 10.287
6. SUJ-OTP-SUJ 6.773
7. SBZ-OTP-SBZ 3.378
8.TSR-IAS-TSR 2.790
9. BAY-OTP-BAY 2.536
10.BCM-OTP-BCM 1.392
11.TGM-OTP-TGM 726
12. CLJ-IAS-CLJ 684
 
Reactions: 3 users
Are cineva cont premium pe Flightradar24 pentru a vedea cate curse au fost in aceasta perioada? Ar fi interesant de calculat un LF mediu pe cursele TSR - IAS si CLJ - IAS. TSR - IAS pare ca merge bine, are mai multi pasageri decat BCM - OTP care e operat cu jet.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Ai dreptate, cifrele pentru TSR - IAS par foarte bune!
 
TSR-IAS-TSR (TRIM I 2019) LF: 66,1%
Calcul: 2790 pax /(88 mvt X 48 Seats)=66,1

CLJ-IAS-CLJ (TRIM I 2019) LF: 44,5%
Calcul: 684 pax /(32 mvt X 48 Seats)=44,5%
Post automatically merged:

Sunt interesante datele de pe rutele interne

TSR-OTP-TSR: 106.798 pax/ 1076 mvt= 99,3 pax/mvt
CLJ-OTP-CLJ: 92.167 pax/ 1103 mvt= 83,6 pax/mvt
IAS-OTP-IAS: 63.602 pax/ 1065 mvt= 59,7 pax/mvt
Post automatically merged:

Per total an 2018 media de pax pe cele 3 rute a fost:
CLJ-OTP-CLJ: 96,2 pax/mvt
TSR-OTP-TSR: 99,3 pax/mvt
IAS-OTP-IAS: 65,4 pax/mvt

Asadar Clujul si Iasul se află sub media anului 2018, TSR se afla exact pe media inregistrata in anul 2018.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 5 users
Aeroportul Valencia-un model de transparentă privind datele de trafic.
Datele defalcate pe rute-operatori nu pot intra sub incidenta secretului comercial?

Grad de ocupare luna MAI 2019 pe cele 3 rute ramase spre Romania:

Wizz Air
VLC-TSR: 94,6%
VLC-OTP: 91,2%
VLC-CLJ: 89,9%

Blue Air
VLC-OTP: 93,7%

 
  • 👍
Reactions: 4 users
Date statistice luna MAI 2019 VS MAI 2018 din Anker Report
Sursa https://img1.wsimg.com/blobby/go/f91e7ea1-3ed0-4ecd-a54c-55cff9d5319a/downloads/The ANKER Report 44 (15 Jul 2019).pdf?ver=1563238492790

Top Aeroporturi (pasageri) LUNA MAI 2019 vs 2018
1.Bucuresti (1.30 m) +9,9%
2.Cluj (259K) +7,1%
3.Timișoara (127K) +5,6%
4. Iași ( 111k) + 16,6%
All airports RO + 13,1%

Top companii aeriene (pasageri) MAI 2019 vs 2018:
1.Wizz (861 k) +17,8%
2.Tarom (395K) +7%
3.Blue Air (305K) -22,4%
4.Ryanair (221k) +3,1%
5.Lufthansa (120 k) -6,3%
6.Austrian (56K) +3,9%
7.Turkish (55K) +5,4%
8.KLM (32k) -2,9%

Din date din luna mai 2019 remarc accentuarea scăderii numarului de pasageri la Blue Air, care coroborat cu creșterea de 7% a Taromului, a facut ca Taromul să treacă pe locul II pe piata din RO în luna mai 2019 fata de acceași lună din anul precedent.

La aeroporturi, TSR a început sa crească si pastrează o diferenta confortabila fata de Iasi, având in vedere faptul că Aeroportul Iasul inca se află in perioada de acontarea a pasagerilor adusi de alocarea aeronavei nr.2 Wizz în iulie 2018. Din luna august 2019 cu ocazia alocării aeronavei nr. 3 Wizz pe TSR, lucrurile se vor inversa intre cele 2 aeroporturi, TSR va crește probabil cu 15% iar Iasul, estimez eu va stagna.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
.KLM (32k) -2,9%
Cred ca de fapt AF-KLM. Daca ar avea KLM 32.000 de paxi doar in luna mai, inseamna ca pe tot anul ar trece de 400.000, adica aproape cat tot traficul pe OTP-AMS-OTP, ruta pe care mai e si Tarom
Tarom (395K) +7%
Si cifra asta mi se pare prea mare. Pentru ca pe tot anul ar depasi 5 milioane. Chiar daca pe interne traficul se numara de doua ori, e totusi cam mult. Nu le analizez si pe celelalte, dar am indoieli ca datele de pe acea sursa sunt corecte.
 
Sorin ai dreptate, doar în cazul Aeroporturilor este vorba de pasageri. În cazul companiilor aeriene cifrele se refera la capacitatea alocata (seats)
 
Statistici Top 5 companii aeriene din Romania 2018 versus 2017

Sursa:Raport de activitate MT 2018 pag.87
Link: http://www.mt.gov.ro/web14/documente/interes-public/rapoarte/Raport activitate MT 2018.pdf

1. Pasageri
Rank​
Operator​
Pasageri​
Pasageri​
Evoluție​
Evoluție​
0​
AN​
2017​
2018​
%​
noninală​
1​
Wizz Air​
6,343,599​
7,938,774​
25.1%​
1,595,175​
2​
Blue Air​
3,178,154​
3,695,644​
16.3%​
517,490​
3​
Tarom​
2,335,944​
2,802,000​
20.0%​
466,056​
4​
Ryanair​
2,370,211​
2,306,373​
-2.7%
- 63,838
5​
Lufthansa​
938,019​
1,029,234​
9.7%​
91,215​
6​
Total BIG 5​
15,165,927​
17,772,025​
17.2%​
2,606,098​

2 Mișcări
Rank​
Operator​
MVT​
MVT​
Evoluție​
Evoluție​
0​
AN​
2017​
2018​
%​
noninală​
1​
Wizz Air​
40,338​
46,799​
16.0%​
6,461​
2​
Blue Air​
29,748​
30,464​
2.4%​
716​
3​
Tarom​
42,469​
51,007​
20.1%​
8,538​
4​
Ryanair​
14,182​
13,763​
-3.0%
- 419
5​
Lufthansa​
10,050​
11,262​
12.1%​
1,212​
6​
Total BIG 5​
136,787​
153,295​
12.1%​
16,508​

Pax/Mișcare
Rank​
Operator​
PAX/MVT​
PAX/MVT​
Evoluție​
Evoluție​
0​
AN​
2017​
2018​
%​
noninală​
1​
Wizz Air​
157​
170​
7.9%​
12​
2​
Blue Air​
107​
121​
13.5%​
14​
3​
Tarom​
55​
55​
-0.1%
-0.1
4​
Ryanair​
167​
168​
0.3%​
0.4​
5​
Lufthansa​
93​
91​
-2.1%
-2
6​
Total BIG 5​
110.9​
115.9​
4.6%​
5​
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Mersi pentru efort!

Cifrele LH bănuiesc că sunt pe grup, deci inclusiv OS, EW și LX, sau?
 
Cel putin in cazul Tarom datele din raportul MT privind numarul de miscari sunt gresite. Conform raportului propriu, Tarom a avut 17.564 curse in 2017 si 19.070 in 2018, deci 35.128 miscari in 2017 si 38.140 in 2018.
Si cum Tarom nu da avioane in wetlease sau ACMI si nici nu face chartere cu originea si destinatia amandoua in afara Romaniei, tot traficul sau intra in statistica din Romania.
 
Aeroportul Valencia
Grad de ocupare luna IUNIE 2019 pe cele 3 rute ramase spre Romania pe operatori:

Wizz Air
VLC-TSR: 94,2%
VLC-OTP: 91,2%
VLC-CLJ: 89,2%

Blue Air
VLC-OTP: 94,3%

Tarom
VLC-OTP: 67,6%
 
Reactions: 1 user
O statistica pentru aeroporturile din zona Moldovei, la jumatate de an:

Aeroportul Internaţional Iaşi ... în prima parte a acestui an: 617.009 pasageri ...Anul trecut, în primul semestru, trecuseră 528.469 de pasageri,

Cât priveşte celelalte două aeroporturi din Moldova, Bacăul a rămas practic constant, 212.333 pasageri faţă de 207.689 în primul semestru din 2018, însă Suceava şi-a dublat traficul comparativ cu 2017: 190.792 de pasageri în ianuarie-iunie 2019 faţă de 97.524, în acelaşi interval din 2017. ...
 
Analiza interesanta pe primul semestru, din pacate in poloneza, dar statisticile se inteleg. Comparatie intre cele 5 mari aeroporturi din Europa Centrala si de Est, printre care OTP (spre rusinea noastra cu date aproximative, la fel ca KBP, pentru ca nu le raporteaza regulat)
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Statistici 01.01 - 30.06.2019 (Anker Report)

OTP: 6,850,087 (+8.2%)
CLJ: 1,337,600 (+3%)
TSR: 715,076 (-2.2%)
IAS: 616,355 (16.8%)
SBZ: 335,330 (+25%)
CRA: 240,747 (+3.1%)
BCM: 212,318 (+2.1%)
SCV: 190,851 (+20%)

Iunie 2019:
OTP: 1,371,167 (+9.3%)
CLJ: 280,557 (+5.4%)
TSR: 136,776 (+4.5%)
IAS: 121,848 (+20.7%)
SBZ: 70,681 (+15.4%)
CRA: 49,280 (+7.9%)
BCM: 48,359 (+11.2%)
SCV: 43,629 (+25.5%)
 
  • 👍
Reactions: 3 users